Euro 4 All Stelling - Voor editie 12

Hier belanden alle oude edities van het Euro 4 All magazine en bijbehorende artikelen.
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Euro 4 All Stelling - Voor editie 12

Bericht door Daniël »

Afbeelding
Dat de Koninklijke Munt van België best vaak slechte kwaliteit munten slaat is bekend. Vind jij dat het Belgische munthuis beter haar deuren kan sluiten vanwege deze slechte kwaliteit munten?

Stelling: Het Belgische munthuis moet haar deuren sluiten.

Graag met argumenten. Geplaatste argumenten kunnen in het magazine gemeld worden. Wil je dit niet meld dit er dan bij!

PS: Er is geen tussen mogelijkheid, je bent het er of mee eens of niet. Geen mening betekent dus niet stemmen! ;)
Yosoyke
Superlid
Superlid

Re: Euro 4 All Stelling - Voor editie 12

Bericht door Yosoyke »

Ooooh laat ons Belgjes toch nog eens dit houden.
Waarmee zullen jullie Nederlanders anders nog mee kunnen lachen de volgende jaren als alle toekomstige Belgische muntjes perfect blijken te zijn !! :lol:

mvg Kevin
beheerder en webmaster van http://www.yosoyke.be
de infosite over 2-euromunten
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Spellingsfoutje eruit gehaald! Stoute hand niet meer doen!!! :Geek2:
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

Gible schreef:Spellingsfoutje eruit gehaald! Stoute hand niet meer doen!!! :Geek2:
Thaha het is je vergeven :D
hierm
Donateur
Donateur

Bericht door hierm »

Mee oneens, in mijn verzameling komen ook de varianten, afwijkingen enz, dus onbedoeld wordt mijn verzameling steeds groter en daar ben ik blij mee.
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat
Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick »

Zonder België bijn geen misslagen meer, wat zode zou zijn voor de verzamelaars van dit soort munten, sorry voor al de Belgen op het forum. :wave:
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

Dick schreef:Zonder België bijn geen misslagen meer, wat zode zou zijn voor de verzamelaars van dit soort munten, sorry voor al de Belgen op het forum. :wave:
Doe maar gerust hoor, wij hebben ook onze grappen over onze buren in het noorden :D
Ik moet toegeven dat er inderdaad beduidend meer misslagen al gemeld zijn op het forum van Belgische munten in vergelijking met alle andere landen samen.

mvg Kevin
Euro
Senior lid
Senior lid

Bericht door Euro »

Yosoyke schreef:
Dick schreef:Zonder België bijn geen misslagen meer, wat zode zou zijn voor de verzamelaars van dit soort munten, sorry voor al de Belgen op het forum. :wave:
Doe maar gerust hoor, wij hebben ook onze grappen over onze buren in het noorden :D
Ik moet toegeven dat er inderdaad beduidend meer misslagen al gemeld zijn op het forum van Belgische munten in vergelijking met alle andere landen samen.

mvg Kevin
Over onze ijzersterke regering, of perfect geslagen munten? greeny
En ik ben het oneens met de stelling, laat die Belgen lekker munten slaan, de 2 euro CC 2011 van België vond ik d'r beter uitzien dan die van Frankrijk of Portugal bijvoorbeeld.
► Laat Spoiler zien
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

Euro schreef: Over onze ijzersterke regering, of perfect geslagen munten? greeny
Ok, daar heb je me :D
Maar er is hoop ! De jarenlange discussie die een vorming van een nieuwe regering tegenhield is (hoop ik ) eindelijk opgelost, dus kunnen ze hier nu aan beginnen.
We hebben het wereldrecord nu sterk genoeg gezet vind ik, denk niet dat het nog snel gebroken zal worden .. :thuink:

Maar ik moet zeggen dat ik ook aangenaam verrast was door de uitkomst van onze cc munt dit jaar !

mvg Kevin
Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick »

wij hebben ook onze grappen over onze buren in het noorden

Kevin.

Noem er eens een :lollig:
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Moppen graag in het praathuis haha, verder met de stelling :hahaha:
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter »

Absoluut oneens. De Koninklijke Belgische Munt slaat ook andere munten dan de circulatiemunten.

De verzamelaarsmunten zien er altijd perfect uit. De BU-set van 2011 heeft dan wel een behoorlijk foutje, de 5 cent is alles behalve van goede kwaliteit.

Bovendien gaat het om de circulatiemunten! Daar merk je in het betalingsverkeer dus weinig van en daar zijn de munten voor bedoelt. Circulatiemunten worden niet in eerste instantie geslagen voor de verzamelaars.

Dus om te stellen dat de Koninklijke Belgische Munt haar deuren moet sluiten omdat ze slechte circulatiemunten slaat, slaat helemaal nergens op.

De Franse 2 euro herdenkingsmunt van 2011 was ook niet van een al te beste kwaliteit, daarom heb ik de verzamelaars(!) editie aangeschaft (Proof). Die is geslagen voor de verzamelaars en die ziet er perfect uit!

groeten Paul
cinq

Bericht door cinq »

Oneens, dit bepalen wij niet!
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Lekker laten behouden dat munthuisje...

Er zullen vast wel wat munten zijn (meer als bij andere munthuizen) welke niet 100% zijn, maar om daar een munthuis voor te sluiten?
Bezuinigingen ja dat kan, maar of je die kosten zo wegwerkt?

Nee laten ze maar lekker doorslaan daar :)

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Oneens, ik ben zowiezo een voorstander van het feit dat ieder land zijn eigen munthuis moet hebben, is enigszins een traditie en hoort bij het land. En voor de landen die geen munthuis hebben wordt het tijd er eens eentje op te richten.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
AUF008

Bericht door AUF008 »

Oneens, aan kwaliteit kan gewerkt worden, daarvoor is een sluiting niet nodig! (eraan werken is weer een ander verhaal)
N1ck Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door N1ck »

Oneens, naast alle bovenstaande reacties, wie zou de belgische muntslag dan over moeten nemen?
Wat de gek er voor geeft.
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

België heeft de beschikking over een eigen munthuis. De munten die ze slaan voor de circulatie zijn van iets mindere kwaliteit in de ogen van een muntenverzamelaar, maar niet in de ogen van iemand die het alleen als een betaalmiddel ziet! Dus jouw eerdere redenering dat ze slechte kwaliteit munten slaan en dus het muntenhuis maar moeten sluiten is alleen uit het oogpunt van een verzamelaar!

Helaas hebben ze ook wel enkele foutjes gemaakt met verzamelaarsedities, maar dat is nog niet een reden om het muntenhuis te sluiten.

Binnen de eurozone zijn het voornamelijk de kleinere landen die geen eigen muntenhuis hebben waar munten worden geslagen en zij besteden dit uit.

groeten Paul
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

euromunter schreef:De munten die ze slaan voor de circulatie zijn van iets mindere kwaliteit in de ogen van een muntenverzamelaar, maar niet in de ogen van iemand die het alleen als een betaalmiddel ziet!
In grote lijnen ben ik dit wel met je eens, maar ook circulatiemunten moeten in principe van goede kwaliteit zijn, dat maakt het ook eenvoudiger om valse munten te onderscheiden die meestal van slechtere kwaliteit zijn.

Luit
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Ben ik met je eens Luit, maar de dingen waar wij als verzamelaars op letten vallen doorgaans wel binnen de acceptatiegrens voor een circulatiemunt.

Sowieso moet de kwaliteit dusdanig zijn dat de munten van nep te onderscheiden zijn.

groeten Paul
erwinwessels
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door erwinwessels »

Ik ben het ook oneens met de stelling.

Ieder beetje land moet gewoon zijn eigen munthuis zijn en zijn eigen munten slaan (indien het land zo klein is als pakweg Luxemburg, dan is het weer iets anders).

Het is natuurlijk jammer dat de kwaliteit zo slecht is, maar dat weten we nu eenmaal, en hoewel het jammer is, denk ik niet dat de verzamelaarswaarde van zo'n munt dan drastisch minder zal worden.

Wat ik wel apart vind, is dat de Belgische munten in de BeNeLuxsets wel altijd van goede kwaliteit zijn. En inderdaad ook de verzamelaarsmunten. Dus ze kunnen het wel.

Ik zou zeggen: Belgen, doe iets aan de kwaliteit en dan hoop ik dat jullie nog heel lang jullie munten kunnen slaan!
Ook steeds meer bekend als MuntenMaster
jantomat

Bericht door jantomat »

onneens

laten we hopen dat wij belgen nog vele jaren kunnen genieten van zelf geslagen munten.
en ook 1 van de redenen waarom ik onneens gestemd heb is volgende.
we zitten al een tijd zonder regering.
en als dit bijvoorbeeld voorkomtmet de euro regering en of belgie wil uit de euro stappen hebben we nog steeds de mogelijkheid om onze fr terug te gaan slaan. :thumb up:

groetjes
jan
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

erwinwessels schreef:Ik ben het ook oneens met de stelling.

Ieder beetje land moet gewoon zijn eigen munthuis zijn en zijn eigen munten slaan (indien het land zo klein is als pakweg Luxemburg, dan is het weer iets anders).

Het is natuurlijk jammer dat de kwaliteit zo slecht is, maar dat weten we nu eenmaal, en hoewel het jammer is, denk ik niet dat de verzamelaarswaarde van zo'n munt dan drastisch minder zal worden.

Wat ik wel apart vind, is dat de Belgische munten in de BeNeLuxsets wel altijd van goede kwaliteit zijn. En inderdaad ook de verzamelaarsmunten. Dus ze kunnen het wel.

Ik zou zeggen: Belgen, doe iets aan de kwaliteit en dan hoop ik dat jullie nog heel lang jullie munten kunnen slaan!
Worden die munten niet stiekem door Nederland geslagen... :o
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Peiling gesloten.

24% van de stemmers waren het er mee eens.
76% van de stemmers waren het er niet mee eens.

Alle 34 mensen bedankt voor het stemmen!

Terug naar “Het Euro 4 All archief”