Vervalsing rijksdaalder 1898 Wilhelmina
Moderator: maarten89
Vervalsing rijksdaalder 1898 Wilhelmina
HALLO,
IK HEB DUS EEN VALSE RIJKSDAALDER UIT 1898 MAAR VROEG ME WEL AF OF HIJ VAN ZILVER IS?
HIJ IS WEL PRECIES 25 GRAM.
HOOR HET GRAAG VAN EEN IEDER.
GR. RICHARD
IK HEB DUS EEN VALSE RIJKSDAALDER UIT 1898 MAAR VROEG ME WEL AF OF HIJ VAN ZILVER IS?
HIJ IS WEL PRECIES 25 GRAM.
HOOR HET GRAAG VAN EEN IEDER.
GR. RICHARD
Re: Namaak rijksdaalder 1898
Richard,
Een afbeelding zou wel handig zijn.
Gr. Willem
Een afbeelding zou wel handig zijn.
Gr. Willem
(misschien ook even je capslock uitzetten)
wat is je capslock uitzetten?
zal zo even een foto plaatsen.
gr. richard
gr. richard
-
- Superlid
capslock is het toetsje op het toetsenbord die ervoor zorgt dat je alles in hoofdletters kunt typenkenzo schreef:wat is je capslock uitzetten?
gr. richard
mvg Kevin
beheerder en webmaster van http://www.yosoyke.be
de infosite over 2-euromunten
de infosite over 2-euromunten
Hier de foto's
En ach heb het van de capslock niet in de gaten gehad.
Gr.richard
En ach heb het van de capslock niet in de gaten gehad.
Gr.richard
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Veel valser krijg je ze niet!
Pier Pander zou zich omdraaien in z'n urn...
Groet, Robin
Pier Pander zou zich omdraaien in z'n urn...
Groet, Robin
1 "Pallas" guldens verzamelaar.
Verslaafd aan jacht op de mooist betaalbare kwaliteit 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena en/of een bijzondere variant..
Verslaafd aan jacht op de mooist betaalbare kwaliteit 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena en/of een bijzondere variant..
Hallo,
Vind het eigelijk ook misdadig,maar wil graag weten of hij dan toch van echt zilver is?
dan kan hij namelijk voor de zilverprijs de deur uit.
m.v.g.
Richard
Vind het eigelijk ook misdadig,maar wil graag weten of hij dan toch van echt zilver is?
dan kan hij namelijk voor de zilverprijs de deur uit.
m.v.g.
Richard
Dat lijkt me hoogst onwaarschijnlijk..
Er moet op verdiend worden.. dan is zilver niet de meest voor de hand liggende keuze.
Je kunt een andere zilveren munt van vergelijkbare grootte op een marmeren (stenen) ondergrond laten vallen (voorzichtig) en het geluid vergelijken.
Onedel metaal geeft een heel ander geluid. (minder helder)
Groet, Robin
Er moet op verdiend worden.. dan is zilver niet de meest voor de hand liggende keuze.
Je kunt een andere zilveren munt van vergelijkbare grootte op een marmeren (stenen) ondergrond laten vallen (voorzichtig) en het geluid vergelijken.
Groet, Robin
1 "Pallas" guldens verzamelaar.
-
- Donateur
Hallo,
hij is in ieder geval niet magnetisch?
dus misschien toch zilver?
zijn er nog meer truckjes om dit uit te sluiten?
anders maar eens langs de juwelier,maar die vraagt er geld voor jammer genoeg.
Gr. Richard
hij is in ieder geval niet magnetisch?
dus misschien toch zilver?
zijn er nog meer truckjes om dit uit te sluiten?
anders maar eens langs de juwelier,maar die vraagt er geld voor jammer genoeg.
Gr. Richard
Ik gebruik meestal een glazen schaal, daarin komt het geluid ook goed tot z'n recht. Minder kans op beschadiging van de munt (hooguit een schaal in stukkies) en misschien heb je net toevallig geen marmeren vloer...r.veldema schreef:Dat lijkt me hoogst onwaarschijnlijk..
Groet, Robin
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
a4 papier op tafel leggen munt beet pakken tussen duim en wijsvinger en in een vloeiende beweging van je af een lijn trekken op het papier is het zilver laat het een dikke doffe streep achter en kan je het alfabet op het a4 papier schrijven.
mvg
mvg
Re: Vervalsing rijksdaalder 1898 Wilhelmina
Ik ben in het bezit van PRECIES dezelfde munt! 100% nep gezien het feit dat de ' beschadigingen' precies op dezelfde plek zitten.
Ben onlangs wel bij een juwelier geweest en die wou hem wel hebben omdat dit exemplaar van zilver was.?
Ben onlangs wel bij een juwelier geweest en die wou hem wel hebben omdat dit exemplaar van zilver was.?