Coins 4 All Magazine: Doen of niet doen?

Heb je ideeën, tips, of mis je een catagorie of onderwerp, misschien zie je een foutje... Plaats je berichten hier!
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Coins 4 All Magazine: Doen of niet doen?

Bericht door Daniël »

Ik had het plan om eenmalig (of bij succes meerdere edities) van het Coins 4 All magazine te maken. De werkwijzen is dan als volgt:

- Ik de design van het magazine.
- Jullie de artikelen.

Samen wil ik dus een leuke editie maken van het Coins 4 All magazine.

Mijn vraag is: zien jullie dit zitten ja of de nee...

PS: Natuurlijk lijdt het E4A magazine hier NIET onder. Deze blijft gewoon komen op de geplande data's.
Laatst gewijzigd door Daniël op 11 sep 2011, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Re: Coins 4 All Magazine: Doen of niet doen?

Bericht door Munthunter »

Als je tijd en zin hebt, lekker doen.

Ik lever graag iets aan en ik denk dat we hele interessante leden hebben die zeker wel iets kunnen aanleveren en ook ik (zij het niet dat ik ON-interessant ben) wil ook wel iets aanleveren.

Misschien opdelen in gedeeltes, zoals wereldmunten/biljetten, Nederland provinciaal, Koninkrijk, België, Amerikaanse quarters, beleggingsmunten, vormgeven van een verzameling cq opbergen, etc. etc.

En dit hoeft natuurlijk niet in 1 editie. Ik denk dat als de taken goed verdeeld zijn en jij je enkel bezig hoeft te houden met het samenstellen, dat het voor jou ook leuk blijft Daniël. Dus nakijken en dergelijke gebeurd VOORDAT jij het binnen krijgt. Misschien leden vragen om in een soort redactie plaats te nemen en van daaruit het magazine samen te stellen. Wellicht dat dit op een apart afgezonderd forum (zoals die er is voor moderatoren) kan gebeuren.

Ik vind het een super idee en werk er heel graag aan mee.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter »

Als kwaliteit maar boven kwantiteit gaat :knipoog:

Pas op dat je het jezelf niet te druk maakt.

Ik ken dat, vol enthousiasme wil je heel veel en weet je op een gegeven moment niet meer waar je aan moet beginnen.

Als de uitgifteprogramma's van 2012 in september en oktober een beetje bekend zijn en ik de topics up-to-date heb, wil tijdens de donkere maanden me weer gaan richten op de Europese munten die niet de euro hebben en de munten vóór de euro. Ook wil ik bij de beleggingsmunten weer een aantal topics toevoegen, met name de gouden munten dan.

Groeten Paul
Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick »

Lijkt me leuk, maar neem niet teveel hooi op de vork.

Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

Ik weet het niet wat ik hier op zou zeggen.
Het kan goed uitdraaien, dat je het ene boeiende artikel na het andere krijgt, maar het kan anders uitdraaien ook.
Mensen die hun best doen om artikel te maken (en dat het dan niet goed genoeg is bv naar uw mening), die dan geaffronteerd zijn.
Of dat je bijna geen artikels binnenkrijgt .

(sorry voor mijn negatieve kijk op dit, maar ik zie dit persoonlijk niet als negatief, maar als goed voorbereidt op alles :angel: )
Hoping for the best but expecting the worst.

mvg Kevin
beheerder en webmaster van http://www.yosoyke.be
de infosite over 2-euromunten
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten »

Hoi Daniel, als ik het goed begrijp dus een magazine niet alleen over euro's maar ook of wereldmunten, biljetten en/of numismatische randverschijnselen als plantagegeld e.d.?
Dan zou ik ook een bijdrage kunnen leveren... wat is de deadline?
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Het blijven 2 aparte magazines. E4A zoals die nu is en dan deze ernaast, zoals beschreven in het topic.

Tot nu toe nog eenmalig gepland bij succes kunnen we altijd meerdere edities doen alleen niet om de maand maar om de 2-3 maanden ofzo :)
bernard3 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door bernard3 »

Ik vind het een leuk initiatief, en mits de deadline ruim is, zou ik ook best een artikeltje willen aanleveren.

Bernard
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Hey,

Er gaan sowieso nog wat maanden overheen, want dit moet er nog gebeuren:

- Design / logo moet in orde gemaakt worden.
- Artikelen moeten gemaakt worden.
- Eindredacteurs moeten samengesteld worden (spelling- en informatiecheck).

Met munten (buiten de euromunten) kan je een veel dikker magazine maken. Dus het moet een goed gevulde editie worden die bij goed commentaar misschien vaker zou kunnen komen. Niet zoals het E4A magazine 16x in het jaar maar gewoon een keer wanneer we met ze allen zoiets hebben van het is weer eens tijd, dan kan er altijd een vervolg erop komen.

Niemand is iets verplicht maar het is natuurlijk wel leuk dat we allerlei leuke dingen kunnen maken samen met elkaar.
$and€r
Donateur
Donateur

Bericht door $and€r »

In 1ste instantie wilde ik me als vrijwilliger aanbieden maar.. nu ik er 2 seconden langer over nadenk, kunnen de artikelen net zo goed op het forum geplaatst worden. Waarom een magazine maken als het aantal topics toch al niet zo breed gezaaid zijn in o.a. het wereldmunten gedeelte? Misschien ben ik nu wel weer een azijnzeiker hoor.. maar ik stem tegen..
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter »

Je kunt het magazine als een soort van samenvatting van topics zien. Ik ben het wel geheel met je eens dat dergelijke artikelen ook als topic aangemaakt kunnen worden en juich dan ook zeker toe!

groeten Paul
Danny de Munt Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Danny de Munt »

Ik zeg doen!

Het lijkt me reuze leuk om hier over eens wat meer te lezen en ook de verhalen van andere mensen.
Zelf zal ik niets kunnen aanleveren omdat ik nog niet thuis ben in deze wereld.
Maar door verhalen van andere te lezen kan ik meer leren er over.

Ik zeg doen en zie het graag tegemoed.
Maar als ik ook mijn steentje kan bijdragen zal ik dit zeker doen!

Groet Danny
- alles voor de euro uit Nederland.
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

13 stemmers zijn voor
14 stemmers stemde nee of maakt niet uit

Dit heeft me doen besluiten dit idee voorlopig even in de ijstkast te leggen.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Jammer...
Martin
Senior lid
Senior lid

Bericht door Martin »

Eurocoin schreef:ja vind ik ook jammer :sad:
Waarlijk een ingehouden understatement!
Waarom zijn de mensen 'tegen'? Het euromagazine is een aanvulling op de forumitems en belicht zaken die het forum wellicht anders niet zouden bereiken. Of versnipperd over topics, kortom, het is een mooie en waardevolle aanvulling (voor de euroliefhebbers). Hoewel deze munten een 'hype' zijn bij vele verzamelaars, maken zij maar een fractie uit van de numismatische wereld voor verzamelaars.
Leuk, zo'n magazine over een jong muntje dat zijn bestaansrecht nog maar eens moet bewijzen! Zelf lees ik het ook, hoewel ik weinig op heb met deze McDonalds-valuta.
Mijn eigen interesse gaat meer uit naar betaalmiddelen die in Nederland zijn gebruikt in muntvorm. Maar ook andere verzamelgebieden (biljetten, plantagegeld, tokens, bijzondere penningen en wat dies meer zij), die krijgen dus allemaal geen eigen mogelijkheid binnen een eigen magazine :cry: .
27 stemmers legitimeren dit besluit en 14 stemmers zijn tegen of maakt het niet uit. Ik zou zeggen, laat die paar tegenstemmers het gewoon niet lezen! Al ze niet meedoen met een spelletje moeten ze zich ok niet in de regels mengen! Ik ga toch ook niet vragen voor een verbod op het euromagazine of zo? Te gek voor woorden...
Ik vraag voor een herstemming bij deze, dan wel voor een heroverweging van het genomen besluit :evil: .
De argumenten van de tegenstemmers overtuigen me geenszins. Juist door publicaties over (b.v. koninkrijksmunten of numismatische historische rariteiten) zullen er meer reacties komen op het forum en het geheel zo alleen maar verrijken. Een toevoeging is nooit een beperking. En trouwens, als je de 'maakt me niet uit' stemmen deelt door twee en optelt bij de 'voor' en 'tegens', hoe ziet de verhouding in stemmen dan uit?!
Kortom vind ik dit besluit :twisted: :twisted: :twisted: zwaar klo......

Marvin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Martin,

Het gaat hier over een extra editie over munten in het algemeen, dat staat los van het Euro4all megazine, dat blijft.

Gr. Jeroen

Terug naar “Ideeënbus en hulp”