Euro 4 All Stelling - Voor editie 9
Euro 4 All Stelling - Voor editie 9
Een nieuw vast onderdeel vanaf nu in de magazines zijn stellingen! Elke keer tussen 2 edities in word er 1 stelling gehouden waarvan de uitslag besproken word in het magazine.
De stelling van editie 9 staat in de poll!
Een erg toepasselijke dit keer, vind jij dat Griekenland uit de EU moet? Graag met argument, we zullen enkele argumenten in het magazine plaatsen! Zowel diegene die op Ja of Nee stemmen.
Stemmen kan t/m volgende week woensdag 12:00 !!!
Uitslag:
Vraag: Griekenland moet uit de EU/euro?
Antwoord: Ja - 12 stemmen
Antwoord: Nee - 31 stemmen
Meer over deze uitslag lees je in editie 9!
De stelling van editie 9 staat in de poll!
Een erg toepasselijke dit keer, vind jij dat Griekenland uit de EU moet? Graag met argument, we zullen enkele argumenten in het magazine plaatsen! Zowel diegene die op Ja of Nee stemmen.
Stemmen kan t/m volgende week woensdag 12:00 !!!
Uitslag:
Re: Euro 4 All - Stelling voor editie 9!
Een leuk idee en wéér een verlengstuk van het forum, leuk dat je het zo met elkaar weet te verbinden.
Ik stem 'Nee'. Als Griekenland uit de euro zou stappen wil dat niet zeggen dat onze (Europa) zorg daar ophoudt. Griekenland zal haar oude munteenheid weer terug moeten krijgen met alle kosten van dien. Alleen dat zou al de doodsteek van het land zijn en dan hem ik het nog niet eens over de kosten van het omzetten van automaten, geschreven teksten en dergelijke. Ik vind wel dat met name het Griekse volk in moet zien dat er drastische bezuinigen noodzakelijk zijn en dat ze, indien ze dat niet willen, ze OOK zouden moeten protesteren tegen de miljarden die de omliggende Eurolanden hen 'toeschuift'. Wanneer de situatie in het land gelijk blijft zie ik het als 'water naar de zee dragen' in dit geval 'bakken met geld'.
Kort gezegd, Griekenland moet NIET uit de euro stappen of worden gezet, maar ze moeten er zeer drastisch gaan nadenken over hun beleid en uitgaven.
Gr. Jeroen
Ik stem 'Nee'. Als Griekenland uit de euro zou stappen wil dat niet zeggen dat onze (Europa) zorg daar ophoudt. Griekenland zal haar oude munteenheid weer terug moeten krijgen met alle kosten van dien. Alleen dat zou al de doodsteek van het land zijn en dan hem ik het nog niet eens over de kosten van het omzetten van automaten, geschreven teksten en dergelijke. Ik vind wel dat met name het Griekse volk in moet zien dat er drastische bezuinigen noodzakelijk zijn en dat ze, indien ze dat niet willen, ze OOK zouden moeten protesteren tegen de miljarden die de omliggende Eurolanden hen 'toeschuift'. Wanneer de situatie in het land gelijk blijft zie ik het als 'water naar de zee dragen' in dit geval 'bakken met geld'.
Kort gezegd, Griekenland moet NIET uit de euro stappen of worden gezet, maar ze moeten er zeer drastisch gaan nadenken over hun beleid en uitgaven.
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Als muntenverzamelaar heb ik veel meer met de Griekse drachme dan met de huidige Griekse euro (maar dat geldt voor veel eurolanden). Dus vanuit die optiek zou ik wel nieuwe Griekse drachme munten willen hebben.
Als Europeaan en wereldburger lijkt het beter als Griekenland binnen binnen de EU blijft. Ik denk dat Griekenland anders een nog veel zwaardere tijd tegemoet gaat. En als we landen uit de unie gaan gooien als het financieel even niet goed gaat dan wordt het een soort tien kleine negertjes verhaal.
Als Europeaan en wereldburger lijkt het beter als Griekenland binnen binnen de EU blijft. Ik denk dat Griekenland anders een nog veel zwaardere tijd tegemoet gaat. En als we landen uit de unie gaan gooien als het financieel even niet goed gaat dan wordt het een soort tien kleine negertjes verhaal.
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
En dan zullen we ze naderhand toch weer MOETEN helpen, want daar ontkom je niet aan...
GIRO 555, Help de Grieken de winter door!
Gr. Jeroen
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Ik heb zelf ook voor nee gestemd met de volgende redenen:
1) Ik vind de Griekse euromunten prachtig.
2) Ik denk dat we er slechter op worden als Griekenland de EU verlaat dit gaat sowieso tot verliezen op de beurs lijden.
3) Als 1 schaap over de dam is.... oftewel, als dit gebeurd ben ik veelste bang dat andere landen met moeilijkheden gaan volgen.
4) Griekenland kan nooit de schulden zelf aflossen als ze uit de EU gaan en vroeg of laat zou de EU hun toch weer helpen want Griekenland is toch best belangrijk voor de economie.
1) Ik vind de Griekse euromunten prachtig.
2) Ik denk dat we er slechter op worden als Griekenland de EU verlaat dit gaat sowieso tot verliezen op de beurs lijden.
3) Als 1 schaap over de dam is.... oftewel, als dit gebeurd ben ik veelste bang dat andere landen met moeilijkheden gaan volgen.
4) Griekenland kan nooit de schulden zelf aflossen als ze uit de EU gaan en vroeg of laat zou de EU hun toch weer helpen want Griekenland is toch best belangrijk voor de economie.
In griekenland is het altijd zomer tochMunthunter schreef:En dan zullen we ze naderhand toch weer MOETEN helpen, want daar ontkom je niet aan...
Gr. Jeroen
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
In Griekenland wordt het best vaak 30 graden de aankomende 14 dagen
Waarom ben je daar verdrietig over? Ik vind deze daar veel beter bij passen.Gible schreef:In Griekenland wordt het best vaak 30 graden de aankomende 14 dagen
Luit
Hmm, heb liever het zonnetje hier! Maargoed....
Genoeg geklets, berichten moeten na dit bericht weer over je stemkeuze gaan en waarom je ja of nee gekozen hebt. Alle berichten die niet daarover gaan worden per direct verwijderd *streng*.
Genoeg geklets, berichten moeten na dit bericht weer over je stemkeuze gaan en waarom je ja of nee gekozen hebt. Alle berichten die niet daarover gaan worden per direct verwijderd *streng*.
Griekenland uit de euro (is overigens nog wat anders dan uit de EU) lost helemaal niets op, de schulden worden niet kleiner en een groot deel staat uit bij banken en pensioenfondsen in de rest van Europa en zo zijn we dan alsnog de klos...
Wat nog erger is dat dan speculanten hun zin hebben gekregen (en flink winst gemaakt) en dan zeker op dezelfde voet door blijven gaan met een volgend slachtoffer (Portugal, Ierland, Spanje, Italië, Cyprus) en daar weer hetzelfde kunstje uithalen.
Achteraf gezien had Griekenland beter niet kunnen worden toegelaten tot de euro, maar dat is nu eenmaal niet meer te herstellen.
Luit
Wat nog erger is dat dan speculanten hun zin hebben gekregen (en flink winst gemaakt) en dan zeker op dezelfde voet door blijven gaan met een volgend slachtoffer (Portugal, Ierland, Spanje, Italië, Cyprus) en daar weer hetzelfde kunstje uithalen.
Achteraf gezien had Griekenland beter niet kunnen worden toegelaten tot de euro, maar dat is nu eenmaal niet meer te herstellen.
Luit
Laat ons nu niet flauw doen : de euro is een internationale ramp... een catastrofe...
Mijn voorspelling is dat tegen 2020 de euro niet meer zal bestaan, en dat heel west Europa plat ligt, behalve Engeland en Zwitserland.
Weten jullie trouwens dat de Zwitserse frank al meer dan verdubbeld is in waarde, sinds de oprichting van de eurozone ?...
In dat land wordt aardig wat afgelachen met ons, maar wij horen dat natuurlijk niet; of : we willen het niet horen.
Mijn voorspelling is dat tegen 2020 de euro niet meer zal bestaan, en dat heel west Europa plat ligt, behalve Engeland en Zwitserland.
Weten jullie trouwens dat de Zwitserse frank al meer dan verdubbeld is in waarde, sinds de oprichting van de eurozone ?...
In dat land wordt aardig wat afgelachen met ons, maar wij horen dat natuurlijk niet; of : we willen het niet horen.
Dat wist ik niet, maar dat is ook omdat dat niet waar is!Einstein schreef:Weten jullie trouwens dat de Zwitserse frank al meer dan verdubbeld is in waarde, sinds de oprichting van de eurozone ?...
Als je 1-1-1999 als start van de euro beschouwd dan heb je het over een koers van CHF 1.55 voor 1 euro, beschouw je 1-1-2002 als start van de euro dan heb je het over CHF 1.43 voor een euro, nu zitten we op CHF 1.16 voor een euro.
Het is dus complete onzin om te zeggen dat dit zelfs meer dan verdubbeld is! Dit noem ik nu stemmingmakerij, complete onzin verkondigen om je mening te ondersteunen.
Van contacten in Zwitserland weet ik trouwens dat ze daar zeker niet om ons lachen, de waardestijging van hun franc levert ze namelijk meer nadelen dan voordelen op, doordat hun concurrentiepositie behoorlijk verzwakt en ze waren toch altijd al relatief duur.
Luit
-
- Volledig lid
ik hoorde ook ergens eens verhaal over een "noorder"euro en een "zuider"euro
"de Neuro en de pleuro" !!!
het idee was de sterke economien van europa versus de zwakke
europa in 2en geknipt!!
maar dat helpt ook geen moer
verder vind ik dat de sterke de zwakke moet helpen, net zoals in de discussies over arm en rijk in ons land zelf
je weet wel, wie veel verdiend kan ook meer belasting betalen en wie een huis van een paar miljoen kan betalen kan best met wat minder toe.
mijn conclusie is dus dat griekenland de minder bedeelde van de eu gemeenschap is ook al is dat hun eigen schuld en zullen ze daar wat aan moeten doen
iets waar ze zich in brussel heel erg druk om maken en het is maar de vraag of het goed komt
ik vind dus dat griekenland in de EU moet blijven
"de Neuro en de pleuro" !!!
het idee was de sterke economien van europa versus de zwakke
europa in 2en geknipt!!
maar dat helpt ook geen moer
verder vind ik dat de sterke de zwakke moet helpen, net zoals in de discussies over arm en rijk in ons land zelf
je weet wel, wie veel verdiend kan ook meer belasting betalen en wie een huis van een paar miljoen kan betalen kan best met wat minder toe.
mijn conclusie is dus dat griekenland de minder bedeelde van de eu gemeenschap is ook al is dat hun eigen schuld en zullen ze daar wat aan moeten doen
iets waar ze zich in brussel heel erg druk om maken en het is maar de vraag of het goed komt
ik vind dus dat griekenland in de EU moet blijven
Mijn excuses, want ik heb me inderdaad op verkeerd cijfermateriaal gebaseerd.
Zo zie je maar dat men eerst zijn bronnen moet controleren alvorens ze verder te geven...
Maar dat heeft niets te maken met "stemmingmakerij" !
Ik blijf bij m'n standpunt dat de euro een fiasco is : de grootste collectieve vergissing die men ooit heeft kunnen maken.
Zo zie je maar dat men eerst zijn bronnen moet controleren alvorens ze verder te geven...
Maar dat heeft niets te maken met "stemmingmakerij" !
Ik blijf bij m'n standpunt dat de euro een fiasco is : de grootste collectieve vergissing die men ooit heeft kunnen maken.
-
- Volledig lid
men zal zich wel op " verkeerd cijfermateriaal gebaseerd " hebben
-
- Senior lid
Luit,
Dank je voor het verwoorden van mijn opinie .
Marvin
Dank je voor het verwoorden van mijn opinie .
Marvin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.
Voorlopig ziet het nog niet uit naar een collectieve vergissing, wel zijn er wat "weeffouten" in de constructie ingeslopen, maar het andere land wat jij noemde waar het zo goed zou gaan (Engeland) is toch zeker geen voorbeeld van een bloeiende economie en het Britse pond is in tegenstelling tot de Zwitserse franc beduidend minder waard geworden 1-1-2002 hoefde er slechts 61p voor een euro te worden neergeteld, nu is dat 88p.Einstein schreef:Maar dat heeft niets te maken met "stemmingmakerij" !
De Deense kroon is wat goedkoper geworden en de Zweedse kroon een fractie duurder.
Al met al kan je dus nu niet stellen dat we slechter zijn geworden van het gebruik van de euro, en de interne europese markt is er veel overzichtelijker van geworden en daar wordt ook flink bespaard.
Natuurlijk kan het nog best helemaal fout gaan, maar dat komt dan niet van de euro, maar van politieke wil of onwil.
Kijk maar eens wat er op dit moment in de VS gebeurd, een puur politiek steekspel met mogelijk enorme financiële gevolgen voor de wereldeconomie.
Het is eigenlijk te gek voor woorden dat er moeilijk wordt gedaan over een Griekse schuld als je ziet hoe hoog de Amerikaanse staatsschuld is en dat dat schuldenplafond nu ook nog eens omhoog moet gaan, maar gek genoeg doet niemand moeilijk over het feit dat dat schuldenplafond omhoog gaat, linksom of rechtsom...
Als ik dan zie hoe de Amerikaanse kredietbeoordelaars daar tegenaan kijken, dan moet ik ineens denken aan een spreekwoord dat men wel de splinter in het oog van de ander ziet maar niet de balk in zijn eigen oog.
Luit
Als Griekenland de Euro uitgaat, gaat het ons nog veel meer geld kosten......
Groet,
JorSan
Groet,
JorSan
2 Euro CC Euromunten (UNC) + (BU) + (PROOF)
Re: Euro 4 All Stelling - Voor editie 9!
In de poll staat bij elkaar 101% dit komt omdat de halve percentage naar boven afgerond wordt.
Huidge tussenstand dus:
Ja: 27,5%
Nee: 72,5%
Huidge tussenstand dus:
Ja: 27,5%
Nee: 72,5%
Re: Euro 4 All Stelling - Voor editie 9!
Uitslag: