officiele sets

Plaats hier berichten over algemene zaken omtrent de euro. Denk hierbij aan nieuws over aankomende eurolanden, nieuwtjes, weetjes, etc.

Moderator: euromunter

thomasa Nederland
Senior lid
Senior lid

officiele sets

Bericht door thomasa »

ik ben bezig met een overzicht te maken met alle uitgegeven sets van de euro landen nu kom regelmatig sets tegen die ik nooit gezien had gaat t dan dan om officiele sets uitgegeven door de nationale bank of door instanties die sets voor ze maken ... zoals deze ?
IMG.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
altijd op zoek naar die ene munt
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Re: officiele sets

Bericht door llinde »

Het is heel lastig om te bepalen wat officieel is en wat niet en dat verschilt ook nog eens per land.
Wat jij op het plaatje laat zien is een zogenaamde beursset, dat wil zeggen een set die speciaal gemaakt is voor de betreffende beurs en daar is uitgegeven, net zoals bijvoorbeeld de Nederlandse Dag van de Munt set en de Guest of Honour set. Deze sets kunnen BU munten bevatten maar ook proof munten of UNC munten
In Duitsland maakt het feit dat de set door één van de vijf munthuizen is gemaakt of uitgegeven de set nog niet officieel, daar is bepalend wie de opdracht tot het maken van de set heeft gegeven.
Voor een overzicht van oudere sets is nog wel iets terug te vinden op http://www.pappensammler.de/ een site die al jaren niet meer wordt onderhouden, maar misschien heb je er iets aan.
Henning Agt probeert ook altijd op www.euro-auflagen.de de echt officiele sets aan te geven.

Luit
thomasa Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door thomasa »

okay dank je voor de info , komt toch nog heel wat bij kijken ..... maar ben druk bezig misschien dat jullie binnen kort wat resultaten kunnen zien
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter »

Ik ben momenteel bezig met een topic aan te maken met daarin een overzicht per land met daarin de officiële BU-sets en Proofsets. Hierin worden de oplages en thema's ook vermeld.

Aangezien dit van 20 landen is, ben ik hier wel even mee bezig.

groeten Paul
thomasa Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door thomasa »

hah das toevallig ben ik ook mee bezig :lollig: heb je nog hulp nodig ik heb al diverse klaar misschien kunnen we elkaar nog aanvullen ?

gr Thomas
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter »

Ik ga het per land doen, had eerst een topic aangemaakt met een totaal overzicht, maar ik was nog maar bij Frankrijk toen het al niet te laden was.

Ga denk ik per land een overzicht maken met de munten die ze hebben voor de circulatie (1 cent t/m 2 euro), de bu/proofsets en een verwijzing naar de topics met de verzamelaarsmunten. Dat moet kunnen.

Zodra ik het klaar heb zal ik het in de desbetreffende rubrieken plaatsen!

Voorlopig ben ik daar nog wel even mee bezig :knipoog:

groeten Paul
thomasa Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door thomasa »

ja inderdaad er zijn er een paar bij die wel verschrikkelijk veel sets uitbrengen !
enfin ik ga mooi verder met mijn sets ik moet de lastigsten nog te weten nederland frankrijk duitsland en belgie
en dan alleen maar de bu en proofsets per land

ik zou je een bestand kunnen sturen zodat je kan zien wat ik er van gebakken heb

Thomas

Terug naar “Euronieuws”