Yosoyke munten applicatie
Moderator: euromunter
-
- Superlid
Re: Yosoyke munten applicatie
Vandaag de nieuwe module Kwaliteiten afgewerkt, weliswaar een kleine module, maar toch is ze er
Hier is het mogelijk om terug via een dropdownlijst tussen de verschillende kwaliteiten te scrollen en de bijhorende informatie ervan te bekijken
mvg Kevin
Hier is het mogelijk om terug via een dropdownlijst tussen de verschillende kwaliteiten te scrollen en de bijhorende informatie ervan te bekijken
mvg Kevin
beheerder en webmaster van http://www.yosoyke.be
de infosite over 2-euromunten
Netjes hoor, je bent een super applicatie in elkaar aan het zetten!
Gr. Jeroen
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Gaat de app ook op android draaien?
-
- Superlid
Dit moet vast vaktaal zijn want het komt bij mij een beetje spaceachtig over maar ja dat zal de leeftijd wel zijn.Tasu schreef:Gaat de app ook op android draaien?
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
gaat de aplicatie ook op android besturingssysteem werken?
goed vertaald?
goed vertaald?
-
- Superlid
normaal wel.. Op android draaien er veel Java-applicaties en het is gecodeerd in JavaTasu schreef:Gaat de app ook op android draaien?
zal dit dan al eens testen volgende week of het hier ook op zal werken
thaha zal het eens proberen uit te leggen :Dick schreef:Dit moet vast vaktaal zijn want het komt bij mij een beetje spaceachtig over maar ja dat zal de leeftijd wel zijn.Tasu schreef:Gaat de app ook op android draaien?
Android is een besturingssysteem die het gehele gebeuren van een gsm in goede banen leidt, die zorgt dat alle applicaties goed functioneren en alle processen mooi en met niet te veel wachttijd zullen afgehandeld worden, net zoals Windows XP (of Windows 7) op uw pc doet
mvg Kevin
-
- Superlid
Oke er begint mij het een en ander duidelijk te worden, bedankt voor de uitleg.Yosoyke schreef:normaal wel.. Op android draaien er veel Java-applicaties en het is gecodeerd in JavaTasu schreef:Gaat de app ook op android draaien?
zal dit dan al eens testen volgende week of het hier ook op zal werken
thaha zal het eens proberen uit te leggen :Dick schreef:Dit moet vast vaktaal zijn want het komt bij mij een beetje spaceachtig over maar ja dat zal de leeftijd wel zijn.Tasu schreef:Gaat de app ook op android draaien?
Android is een besturingssysteem die het gehele gebeuren van een gsm in goede banen leidt, die zorgt dat alle applicaties goed functioneren en alle processen mooi en met niet te veel wachttijd zullen afgehandeld worden, net zoals Windows XP (of Windows 7) op uw pc doet
mvg Kevin
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
Mooi zo, zal ik het eens een keer bekijken met mijn telefoon! Heb net een nieuwe en ben nog een beetje aan het uitzoeken wat er allemaal mee kan.
-
- Superlid
Zoals beloofd heb ik verder gewerkt aan mijn applicatie
Mijn examens zaten erop sinds vrijdag, en heb gisteren en vandaag de module 'Eigen Verzameling' afgewerkt
een woordje uitleg bij dit :
Wanneer u deze module opent, zult u een lijst krijgen van alle munten die aanwezig zijn in het programma. Deze worden per jaar, alfabetisch weergegeven.
Wanneer u op een rij klikt in deze tabel, dus wanneer u op een munt klikt wordt er naast de tabel een foto van de munt weergeven (als controle of u effectief deze munt bedoelde) en eronder komt er een knop + textveldje beschikbaar. In dit textveldje zal weergegeven worden of deze munt momenteel in uw verzameling als Verzameld of niet verzameld staat en door een eenvoudige druk op deze knop kunt u dit aanpassen.
voor :
na het drukken op de knop :
in het hoofdscherm wordt ook dus het aantal van uw persoonlijke verzameling weergegeven adhv de muntjes die u reeds op 'Verzameld' heeft gezet
en ook in de ZoekMunt- module is nu te zien of u deze munt reeds verzameld heeft
De werking van deze blijft identiek aan hoe deze al uitgelegd werd, maar hier is er nu een kleine checkbox aanwezig. Wanneer er een vinkje in staat heeft u deze munt al tot uw verzameling gevoegd, zo niet heeft u deze munt nog niet.
Nu zijn de grootste stappen dus volledig afgewerkt en kan de verfijning beginnen van de applicatie. Het is de bedoeling dat er ook een afgeprinte versie van uw verzameling kan gemaakt worden, zodanig dat u dus uw verzameling telkens met u mee kunt dragen.
mvg Kevin
Mijn examens zaten erop sinds vrijdag, en heb gisteren en vandaag de module 'Eigen Verzameling' afgewerkt
een woordje uitleg bij dit :
Wanneer u deze module opent, zult u een lijst krijgen van alle munten die aanwezig zijn in het programma. Deze worden per jaar, alfabetisch weergegeven.
Wanneer u op een rij klikt in deze tabel, dus wanneer u op een munt klikt wordt er naast de tabel een foto van de munt weergeven (als controle of u effectief deze munt bedoelde) en eronder komt er een knop + textveldje beschikbaar. In dit textveldje zal weergegeven worden of deze munt momenteel in uw verzameling als Verzameld of niet verzameld staat en door een eenvoudige druk op deze knop kunt u dit aanpassen.
voor :
na het drukken op de knop :
in het hoofdscherm wordt ook dus het aantal van uw persoonlijke verzameling weergegeven adhv de muntjes die u reeds op 'Verzameld' heeft gezet
en ook in de ZoekMunt- module is nu te zien of u deze munt reeds verzameld heeft
De werking van deze blijft identiek aan hoe deze al uitgelegd werd, maar hier is er nu een kleine checkbox aanwezig. Wanneer er een vinkje in staat heeft u deze munt al tot uw verzameling gevoegd, zo niet heeft u deze munt nog niet.
Nu zijn de grootste stappen dus volledig afgewerkt en kan de verfijning beginnen van de applicatie. Het is de bedoeling dat er ook een afgeprinte versie van uw verzameling kan gemaakt worden, zodanig dat u dus uw verzameling telkens met u mee kunt dragen.
mvg Kevin
Hoi, Ik ben echt benieuw naar het eindresultaat , het ziet er nu iig goed uit!
succes met de vervolgstappen!!
EUROCOLLECTEUR memoeuro / memo euro / 0 euro biljet
-
- Superlid
dank u wel hoorEurocollecteur schreef:Hoi, Ik ben echt benieuw naar het eindresultaat , het ziet er nu iig goed uit!
dit laatste heeft mij in ieder geval veel (vloek)werk gekost.
om deze mudole mogelijk te maken moest ik de volgorde van de gegevensdoordracht tussen de verschillende modules aanpassen. Dit was een hele klus die dan gelukkig toch goed afgelopen is. (het is misschien ook wel doordat ik in het begin van het programme geen rekening had gehouden met het bijhouden van de eigen verzameling dat ik misschien zoveel werk heb gehad hieraan, maar alles is toch goed afgelopen )
Heb nog enkele kleine schoonheidsfoutjes die in de applicatie zitten, maar ik weet zeker dat ik deze er nog uit krijg.
Daarna nog implementatie van enkele leuke parametertjes van in de verzameling (althans vind ik toch), zoals de totale waarde van de verzameling (volgens de waardes van de database), een afprintbare versie van de lijst, ...
Als laatste volgt een grote testsessie en dan kan deze als AF beschouwt worden
mvg Kevin
Heb je al een idee wanneer we je applicatie kunnen bekijken? Ziet er in ieder geval erg goed uit......
Groet,
JorSan
Groet,
JorSan
2 Euro CC Euromunten (UNC) + (BU) + (PROOF)
-
- Superlid
Ik hoop deze toch ergens begin Augustus af te hebben.jorsan schreef:Heb je al een idee wanneer we je applicatie kunnen bekijken? Ziet er in ieder geval erg goed uit......
Groet,
JorSan
Zal er nu nog veel aan werken en nog de foutjes er proberen uit te halen enzo. De gehele maand Juli ben ik niet thuis, zit ik aan de kust om mijn vakantiejob te gaan doen (kwestie van wat geld te verdienen om nieuwe muntjes te kunnen kopen ) Maar tussendoor verwacht ik wel dat ik eraan zal kunnen werken.
Het is al te zien hoe snel ik deze klein foutjes eruit kan werken
ik hou deze topic zeker up to date om jullie op de hoogte te houden
mvg Kevin
Ik hou de site in de gaten...
Groet,
JorSan
Groet,
JorSan
Ik heb nog even een vraagje, werkt deze applicatie met een online database?
Want dan zou je natuurlijk een internetverbinding nodig hebben om de gegevens op te halen in de applicatie (bv. de lijst met alle 2 euromunten die er zijn), en dus een internetverbinding om de applicatie te kunnen gebruiken.
Het is maar handig om te weten
Want dan zou je natuurlijk een internetverbinding nodig hebben om de gegevens op te halen in de applicatie (bv. de lijst met alle 2 euromunten die er zijn), en dus een internetverbinding om de applicatie te kunnen gebruiken.
Wat de gek er voor geeft.
-
- Superlid
Nee hier heb ik ook aan gedacht en deze werkt niet met een online database !N1ck schreef:Ik heb nog even een vraagje, werkt deze applicatie met een online database?
Ik heb gekozen om de gegevens van de munten in een XML-bestandje in het project te steken, dus telkens wanneer het programma gestart wordt zal het uit zichzelf dit XML bestand ontleden en de database telkens zelf 'opnieuw creëren bij elke start-up'. De aanpassingen die u maakt worden natuurlijk ook opgeslagen in een bestand
Mijn bedoeling was dus inderdaad een applicatie te maken dat u overal kon gebruiken op uw pc, waar u dus geen internet voor nodig heeft. Anders komt men (in mijn visie dan toch) terug uit bij een website waar u al uw gegevens kunt bijhouden en dit wou ik vermijden. Dus wanneer u onderweg bent in uw auto en in de file staat te zuchten, kunt u perfect uw verzameling in dit programma ingeven.
mvg Kevin
-
- Volledig lid
-
- Superlid
ik weet het nog niet exact..Peterbos schreef:Heb je al een datum waarop je de app gaat lanceren?
ik werk deze week er nog aan, database volledig aanvullen, nog enkele kleine dingskes implementeren, en foutjes uithalen
hoop dit snel afgewerkt te krijgen, maar de volledige maand Juli zit ik aan de kust om mijn vakantiejob te doen en ik heb geen zicht op hoeveel tijd ik daar aan deze applicatie zal kunnen werken. Het is horeca-werk, dus vaak late uurtjes en heb verstaan gekregen dat ik daar de website van het hotel ook zal mogen herwerken ..
Ik hoop ergens in augustus deze te kunnen lanceren maar ik beloof nog niets
mvg Kevin
-
- Superlid
deze week ook beetje verder gewerkt aan de applicatie, tussen het vakantiewerk door :
Twee grote (laatste) aanpassingen gemaakt in twee verschillende modules :
in Zoekmunt : wanneer er een variant van de munt bestaat (voorbeeld Nationale munten van Vaticaanstad 2005 en de Sede Vacante munt)
nu is het mogelijk om beide varianten mooi te bekijken en onderling te scrollen :
ook werd er aan de module Eigen verzameling nieuwe aanpassingen gemaakt :
zo zijn er nu meerdere knopjes beschikbaar, om kleine leuke dingetjes over de verzameling te weten te komen, namelijk de volledige kostprijs van de totale verzameling, deze van de eigen verzameling..
Ook is het nu mogelijk om een gegenereerde lijst van de persoonlijke verzameling te maken.
Wanneer u op de 'Print' knop klikt wordt het kladblok - programma geopend en wordt daarin uw verzameling getoond
Twee grote (laatste) aanpassingen gemaakt in twee verschillende modules :
in Zoekmunt : wanneer er een variant van de munt bestaat (voorbeeld Nationale munten van Vaticaanstad 2005 en de Sede Vacante munt)
nu is het mogelijk om beide varianten mooi te bekijken en onderling te scrollen :
ook werd er aan de module Eigen verzameling nieuwe aanpassingen gemaakt :
zo zijn er nu meerdere knopjes beschikbaar, om kleine leuke dingetjes over de verzameling te weten te komen, namelijk de volledige kostprijs van de totale verzameling, deze van de eigen verzameling..
Ook is het nu mogelijk om een gegenereerde lijst van de persoonlijke verzameling te maken.
Wanneer u op de 'Print' knop klikt wordt het kladblok - programma geopend en wordt daarin uw verzameling getoond
-
- Senior lid
Ziet er veel belovend uit
Groet,
JorSan
Groet,
JorSan
-
- Nieuw lid
Iets om naar uit te kijken. Wat is de streefdatum om het online te brengen?
Groeten,
Danny
Groeten,
Danny
Ik heb hem al mogen testen en alles werkt prima Tegen die tijd zou ik ook wel een stuk in het magazine plaatsen want het is zeker een handig programma om de 2 euromunten mee te beheren