munten catalogus in pdf/e-book vorm
munten catalogus in pdf/e-book vorm
Ik vroeg mij iets af
binnekort ben ik de bezitter van een ipad 2 en het lijtk me handig om daar catalogussen om te knalle je gooit er alles op en je hebt altijd je catalogussen in 1 keer bij de hand. Maar google helpt me niet geen e-book te vinden ja een forum bericht ergens die beweerd dat het wel kan met de link die erbij staat zelf kwam ik maar 1 catalogus tegen in die link en die had niet echt de intresse. Is de munten literatuur nog niet zo modern of ben ik gewoon op de verkeerde plaatsen aan zoeken ( zou zomaar kunnen ben hard toe aan vakantie namelijk haha). Weet iemand ergens ebooks of pdfjes van munt catalogussen te vinden zoja waar.
alvast bedankt !
binnekort ben ik de bezitter van een ipad 2 en het lijtk me handig om daar catalogussen om te knalle je gooit er alles op en je hebt altijd je catalogussen in 1 keer bij de hand. Maar google helpt me niet geen e-book te vinden ja een forum bericht ergens die beweerd dat het wel kan met de link die erbij staat zelf kwam ik maar 1 catalogus tegen in die link en die had niet echt de intresse. Is de munten literatuur nog niet zo modern of ben ik gewoon op de verkeerde plaatsen aan zoeken ( zou zomaar kunnen ben hard toe aan vakantie namelijk haha). Weet iemand ergens ebooks of pdfjes van munt catalogussen te vinden zoja waar.
alvast bedankt !
Euromunten, €2 cc, Guldens wilhelmina en eerder, wereld munten
Re: munten catalogus in pdf/e-book vorm
Ja daar heb ik ook wel interesse naar heb hier wel bij website links iets gevonden. zal het direct eens gaan zoeken.
Edit: hier de link »»» http://translate.google.com/translate?h ... genum%3D98
Edit: hier de link »»» http://translate.google.com/translate?h ... genum%3D98
-
- Donateur
Ik heb hier op mijn computer catalogussen staan van diverse boeken, de Krause catalogus van 2000-2010, 1901-2000, 1801-1900, 1701-1800 en 1601-1700.
Die staan op een gewone CD en kunnen dus ook op een ipad geladen worden, althans dat neem ik aan, want ik heb zelf geen ipad .
Die staan op een gewone CD en kunnen dus ook op een ipad geladen worden, althans dat neem ik aan, want ik heb zelf geen ipad .
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat
Al mijn catalogi staan op een "stick", zo'n klein ding van 8 giga, dat ik altijd bij me heb in de broekzak !
Voordeel van een stick : je kan er alle soorten bestanden opzetten (pdf, word, foto-album, excel, enz),
Nadeel : je kan het enkel gebruiken als er een pc in de buurt is...
Je kan een pak catalogi vinden bij :
http://www.duiten.nl/, klik op "links" en dan : "digital library numis".
Voordeel van een stick : je kan er alle soorten bestanden opzetten (pdf, word, foto-album, excel, enz),
Nadeel : je kan het enkel gebruiken als er een pc in de buurt is...
Je kan een pak catalogi vinden bij :
http://www.duiten.nl/, klik op "links" en dan : "digital library numis".
Nu zit ik op mijn werk en is het internetten vergeleken met thuis behoorlijk beperkt maar volgens mij kun je daar geen bestanden downloaden, wel namen van catalogi bekijken.
Gr. Alfred
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Toch wel, hoor : klik op de titel van het boek, en een pdf wordt geopend, die je dan kan opslaan.
Zo heb ik er tientallen op een stick staan!
Groetjes,
marc
Zo heb ik er tientallen op een stick staan!
Groetjes,
marc
ik ben met name geintresseert in boeken van de nederlandse munt guldens en natuurlijk terug in de tijd van de provinciale muntslag en eventueel iets anders gerelateerd aan de nederlandse gulden waar we wat aan hebben
als iemand namen weet van ebooks die er zijn dan kan ik daar eens even op gaan google of die ergens te regelen zijn
als iemand namen weet van ebooks die er zijn dan kan ik daar eens even op gaan google of die ergens te regelen zijn
Ik heb de catalogusen van kraus in pdf files
Dat zullen dan aardige bestanden zijn, niet even te mailen natuurlijk.Gecko Designs schreef:Ik heb de catalogusen van kraus in pdf files
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
heb er 1tj van 80 mb, enkele van 300 a 400 mb en 1tj van 1,85gb
ik heb via wat google 2 pdf files van Officiele catalogus Zilveren Munten geslagen door de zeven provincien der Verenigde Nederlanden (1576-1795). uitgegeven door zonnebloem gevonden
of ik er wat aan ga hebben weet ik het niet maar ik gaat ze gewoon op de ipad laden altijd makkelijk om te hebben !
voor mensen die intresse hebben
http://avaxhome.ws/ebooks/history_milit ... _prov.html
of ik er wat aan ga hebben weet ik het niet maar ik gaat ze gewoon op de ipad laden altijd makkelijk om te hebben !
voor mensen die intresse hebben
http://avaxhome.ws/ebooks/history_milit ... _prov.html
ook het boek voor kopere munten van zonnebloem heb ik kunnen vinden via google (link helaas alweer kwijt maar wel het bestand op de comp!)
wat ik ook probeer met die links van de zonnebloem, het lukt maar niet. Heb me al aangemeld bij rapidshare maar krijg het niet voor elkaar om ze te downloaden. Zie ook niet de knop oid voor het downloaden zodra ik doorgelinkt ben op rapidshare. Iemand een idee?
Klik op de knop 'Download now' onder de eerste drie opties.
Hierna wordt het bestand gedownload in een zippfile, deze kun je uitpakken met bijvoorbeeld het gratis programma WINrar.
Gr. Jeroen
Hierna wordt het bestand gedownload in een zippfile, deze kun je uitpakken met bijvoorbeeld het gratis programma WINrar.
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Bedankt Jeroen,Munthunter schreef:Klik op de knop 'Download now' onder de eerste drie opties.
Gr. Jeroen
Helaas lukt het me nog steeds niet. Ik heb het op mijn trage oude windows pc geprobeerd met ie7 en op mijn linux machine met firefox.
Als ik op de link in het topic klik kies ik voor download deel 1 of voor deel 2. Dan vind ik bij rapidshare niet de mogelijkheid om te downloaden. Heb al een account aangemaakt en ben ook ingelogd.

Heb er inmiddels al heel wat binnen 
Ook die van de koperen munten
Gr. Jeroen

Ook die van de koperen munten

Gr. Jeroen
heb je nog meer behalve die van mijn link en de krause ik ben nog altijd opzoek naar meerMunthunter schreef:Heb er inmiddels al heel wat binnen
Ook die van de koperen munten![]()
Gr. Jeroen

-
- Donateur
Wees creatief met zoeken.. Zelf zoek ik met behulp van vertaal hulpmiddelen (bv Góógle translate) in veel verschillende talen.. Zo valt er veel te vinden zo her en der voor mij als wereldmunten verzamelaar ...

Inderdaad, zo bestaat de Zonnebloem zilveren munten catalogus uit 2 delen en je kunt ze vinden 
Gr. Jeroen

Gr. Jeroen
iemand een werkende link naar de zonnebloem koperen munten? of een uitleg van wat ik verkeerd doe qua downloaden? (zie pagina 1)
Komt er aan, blijf even de Forumservice rubriek in de gaten houden.
Gr. Jeroen
Gr. Jeroen
-
- Senior lid
Dus alleen voor ereleden...Munthunter schreef:Komt er aan, blijf even de Forumservice rubriek in de gaten houden.
Gr. Jeroen

Marvin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.
Jij kan die status ook aanvragen via pb bij Jeroen.Martin schreef:Dus alleen voor ereleden...Munthunter schreef:Komt er aan, blijf even de Forumservice rubriek in de gaten houden.
Gr. Jeroen![]()
Marvin
Download eerst dan maar even Google Chrome, lekker snel en ontzettend makkelijk. Je kunt Google Chrome HIER downloaden, ma downloaden en installeren en dat is allemaal zo gebeurd. Als je daarna op de link klikt in het topic danzie je de download linksonder in de balk verschijnen.
Rapidshare heb je dus in zijn geheel niet nodig, want het staat op de server van ons forum en niet op Rapidshare.
Gr. Jeroen
Rapidshare heb je dus in zijn geheel niet nodig, want het staat op de server van ons forum en niet op Rapidshare.
Gr. Jeroen
Je kunt het zelf ook aanvragen, meer daarover lees je HIER.Gible schreef:Jij kan die status ook aanvragen via pb bij Jeroen.Martin schreef:Dus alleen voor ereleden...Munthunter schreef:Komt er aan, blijf even de Forumservice rubriek in de gaten houden.
Gr. Jeroen![]()
Marvin
Gr. Jeroen