hallo,
ik zat in mijn map te kijken van mijn Amerikaanse bankbiljetten en daar viel mijn iets op,maar weet nou niet of dit klopt.
ik zag dat bij de 1 dollar 1985 dat de stempel die in de ONE is gedrukt licht groen is maar de biljet van 1 dollar 1995 donkerder is.
klopt het dat je naast alle stempels die er zijn(groen,rood,blauw,geel,bruin) ook licht en donker stempels bekend zijn.
mvg willy
1 dollar groene stempel in de ONE
Moderator: Willem
Forumregels
Kijk eerst even goed of je, je bericht in de juiste rubriek plaatst!
Kijk eerst even goed of je, je bericht in de juiste rubriek plaatst!
Re: 1 dollar groene stempel in de ONE
Denk niet dat het zo bijzonder is, het ene biljet uit 1985 en het ander uit 1995 zit 10 jaar tussen. Het inkt dat gebruikt wordt veranderd door de jaren heen ook van samenstelling.
Biljetten worden machinaal gedrukt en mogen een minimale afwijking van kleur hebben, is de afwijking te groot dan worden ze afgekeurd en vernietigd om er dan weer nieuwe biljetten van te drukken.
Gr. Willem
Biljetten worden machinaal gedrukt en mogen een minimale afwijking van kleur hebben, is de afwijking te groot dan worden ze afgekeurd en vernietigd om er dan weer nieuwe biljetten van te drukken.
Gr. Willem
Er zijn is geen standaard intensiteit van kleuren betreffende de Treasury Seals en serienummers ,
ook de andere kleuren wisselen in sterkte.
de $5 en $ 10 Federal Reserve notes 1934 series zijn zo licht van kleur (groen), dat ze bijna transparent lijken.
staan bekend als LGS = Light Green Seal
ook de andere kleuren wisselen in sterkte.
de $5 en $ 10 Federal Reserve notes 1934 series zijn zo licht van kleur (groen), dat ze bijna transparent lijken.
staan bekend als LGS = Light Green Seal
dus ze hebben deze biljetten niet expres lichter of donkerder gedrukt.
Nee, ligt gewoon aan het type inkt en hoe de afstelling (mager - vet ) is ingesteld bij het drukken.
bij de red seal notes zie je ook variaties in diep donkerrood tot lichter aardbeienrood.
bij de red seal notes zie je ook variaties in diep donkerrood tot lichter aardbeienrood.