foto van munten maken.

Heb je hulp nodig omdat je iets niet voor elkaar krijgt op het forum? Plaats hier een bericht en leg uit wat er niet lukt.
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

willem-nl schreef:
londoh schreef:Ik woon op de eerste etage, het is nu nog te koud, maar als het boven de 20 graden wordt kijk ik recht in die brievenbussen :lol: Lekker weertje he schaaaat :oops:
Een gezonde Hollandse jongen dus :lol:

Gr. Willem
Volgens mij wordt dat niets meer met die foto's van munten.....

:wink:

Luit
Londoh

Bericht door Londoh »

llinde schreef:[Volgens mij wordt dat niets meer met die foto's van munten.....

:wink:

Luit
He Luit,

Ik vond die foto's op je eigen site zeer aantrekkelijk, mooi gedaan :D
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

londoh schreef:Ik woon op de eerste etage, het is nu nog te koud, maar als het boven de 20 graden wordt kijk ik recht in die brievenbussen :lol:
Die brievenbussen waar je al die enveloppen in stopt? :P

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Londoh

Bericht door Londoh »

Ilosab schreef:
londoh schreef:Ik woon op de eerste etage, het is nu nog te koud, maar als het boven de 20 graden wordt kijk ik recht in die brievenbussen :lol:

Gr. Alfred
Nee waar ik door gluur en kijk of ik d'r navel ken zien :lol:
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ik ben wel blij met alle suggesties hier op dit topic (ook de brievenbussen) want het is mij nooit gelukt om een mooie foto van munten te maken. En mijn scanner doet het ook niet dus dan heb je al snel een probleem. Nu verkoop ik zelden munten maar mocht ik eens iets interessants in de aanbieding hebben dan is het toch wel makkelijk.
Qua foto's van bankbiljetten gaat het me beter af, ook ik gebruik de vensterbank voor een duidelijke foto maar ik woon op de 10e etage dus weinig brievenbussen te zien.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

londoh schreef:
Ilosab schreef:

Gr. Alfred
Nee waar ik door gluur en kijk of ik d'r navel ken zien :lol:
Vroeger gynaecoloog geweest? Ik snapte wel wat je bedoelde, was dit keer een geintje van mijn kant.

Gr. Alfred
Londoh

Bericht door Londoh »

Ilosab schreef:[Vroeger gynaecoloog geweest?
Gr. Alfred
Nee ik had een krantenwijk :wink:
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Ilosab schreef:maar ik woon op de 10e etage dus weinig brievenbussen te zien.
al eens aan de zoomlens van je fototoestel gedacht? (we hadden het toch over fotograferen :wink: )

Ik heb 18x zoom op mijn compactcamera :D

Luit
Londoh

Bericht door Londoh »

llinde schreef:
Ilosab schreef:maar ik woon op de 10e etage dus weinig brievenbussen te zien.
al eens aan de zoomlens van je fototoestel gedacht? (we hadden het toch over fotograferen :wink: )

Ik heb 18x zoom op mijn compactcamera :D

Luit
De camera die ik daarvoor wil gebruiken heeft een 12x zoom, Kodak Z1012, een compact. Die beviel me niet zo voor reisfotografie. Statief heb ik ook, en die vensterbank die we net hebben besproken
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Met mijn oude (2 jaar oud) camera was het maken van foto's van munten echt een ramp. Ik heb net van mijn dochters een nieuwe camera gekregen maar ik moet de hele instructie nog lezen, ook wat de opties zijn. Ik ben het type die eerst leest en dan pas aan de slag gaat.

Gr. Alfred
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel »

Ik gebruik ook altijd de vensterbank waarbij ik de munt(houder)
altijd op een wit papier leg.
Wel gebruik ik altijd een spiegelreflex camera met zoom,
al moet ik zeggen dat mijn vakantiefoto's altijd net iets beter lukken :wink:

Ik vind het alleen lastig om Proof munten met de mooie spiegelglans
goed op de foto te krijgen ( vind ze altijd mat overkomen).

alle tips zijn welkom :D

eerste foto = unc munt met mijn methode
Tweede foto= Proof munt
Afbeelding

Afbeelding
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
poolsemunten
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door poolsemunten »

sgtravel schreef:Ik gebruik ook altijd de vensterbank waarbij ik de munt(houder)
altijd op een wit papier leg.
Wel gebruik ik altijd een spiegelreflex camera met zoom,
al moet ik zeggen dat mijn vakantiefoto's altijd net iets beter lukken :wink:

Ik vind het alleen lastig om Proof munten met de mooie spiegelglans
goed op de foto te krijgen ( vind ze altijd mat overkomen).

alle tips zijn welkom :D

eerste foto = unc munt met mijn methode
Tweede foto= Proof munt
Afbeelding

Afbeelding

Welke lens zit hier op?
De plek voor verzamelaars van Poolse Munten :thumb up: - http://www.poolsemunten.nl - tot ziens :wave:
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Dat is dus mijn probleem, ik heb geen spiegelreflex camera. Ik ben ook niet zo'n fotograaf. De digitale camera komt alleen van pas om foto's te maken voor advertenties op MP of dit forum.

Gr. Alfred
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

Ilosab schreef:Dat is dus mijn probleem, ik heb geen spiegelreflex camera. Ik ben ook niet zo'n fotograaf. De digitale camera komt alleen van pas om foto's te maken voor advertenties op MP of dit forum.

Gr. Alfred
Hier heb je echt geen spiegelreflex camera voor nodig, zelf gebruik ik een simpele sony cybershot.

Ik heb hier ergens op forum al eerder vertelt. Ga met een ½ cent naar de fotospeciaalzaak, de verkoper zal je een betaalbare camera geven die een ½ cent perfect op de plaat kan zetten.

Gr. Willem
Londoh

Bericht door Londoh »

Ik heb 10.000'en reisfoto's gemaakt, maar een munt lukt me niet. Ik ga volgende maand eens experimenteren.
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel »

londoh schreef:Ik heb 10.000'en reisfoto's gemaakt, maar een munt lukt me niet. Ik ga volgende maand eens experimenteren.
Dat heb ik nou ook, die reisfoto's verkoop ik zelfs via m'n site :D

Welke lens zit hier op?

Een Sigma 24-135 f 2.8 , foto's van die proofmunten vind altijd lastig,als je nog een tip hebt hoor ik dat graag :wink:
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Londoh

Bericht door Londoh »

Hi sgtravel,

Ik heb de afgelopen twee jaar ook veel foto´s in Indonesië gemaakt voor een uitgever. Maar reisfotografie is een manier van kijken, wat haal je uit die brei van beeld die je voor je ziet. Ik denk dat je voor het fotograferen van munten een koele geest nodig hebt, die niets anders om zich heen ziet als de munt, het patina daarop, het licht. Ik zie niets alleen die munt en denk k*t@#%$@@!! Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik in het hele macrofotogebeuren nogal een mislukkeling ben. Ik ga volgende maand trainen, proberen of ik een andere manier van kijken kan ontwikkelen, want dat is fotografie toch, een manier van kijken. 8)
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

londoh schreef:Maar reisfotografie is een manier van kijken, wat haal je uit die brei van beeld die je voor je ziet.
Bedoel je dit met zaken uit de brei halen? :wink:
Ik geloof dat ik reisfotografie ook leuker vind dan munten fotograferen...

Afbeelding

Luit
Xander

Bericht door Xander »

kan ik me voorstellen met zo'n uitzicht :P

Terug naar “Hulp”