Het lijkt dan wel simpel, maar dat is het zeker niet. Achter de jaartallen staan diverse letters en nergens staat genoemd waar die letters voor staan (althans ik heb ze nergens zien staan).
Zelf heb gezien dat de u=utrecht, j=jeruzalem, b=bern , f=stuttgard, sl=ergens in Korea, so= ergens in Chili, de rest heb ik nog niet weten te achterhalen.Dus wie de andere plaatsen weet, vertel het hier.
Voor iemand zoals ik die van varianten houdt, is het leuk om te weten of er verschil in de diverse muntplaatsen in de munt te zien is. Tot nu toe heb ik een paar gevonden nl in de 10 agorot 2001 verschil gezien. Dit verschil wordt al in Krause vermeld (binnenkant van de 0 is of rechte lijn of kromme lijn). Verder de 10 agorot 1986 met muntplaats Bern en Jeruzalem. Hier is het verschil erg klein, maar toch wel te zien.
Andere verschillen in de 10 agorot die ik gevonden heb en niets met de muntplaats te maken hebben zijn dat in het vierkant van de 10 agorot er lijnen staan. In de jaren tussen 1985 en 2000 er 42 lijnen staan in 2001 de munten die in Chili gemunt zijn er ook 42 lijnen staan, die in dat jaar in Korea gemunt zijn staan er 38 lijnen . Verder van 2002 tot 2006 bestaat het vierkant uit 38 lijnen en in 2007 zijn er nog maar 19 lijnen over.
Nu heb ik dat niet zelf uitgevonden, maar van de volgende site afgehaald :
http://www.angelfire.com/amiga2/mca/coi ... ations.htm
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.