Hallo Allemaal,
Ik kan eventueel van een collega een 50 gulden munt uit 1994 overnemen. Ik vraag mij af wat een beetje een reele prijs is.
De munt ziet er opzich gaaf uit alleen is hij lichtelijk zwart uitgeslagen.
Ik hoor het graag,
Groet,
Matthijs
50 Gulden 1994
Moderator: maarten89
Re: 50 Gulden 1994
zilverprijs en dan zit je op €16,59 ► http://www.zilver-inkoop.nl/quotes.html
Ik heb ze eerder (in proof!) voor rond de €13,- gekocht, maar de zilverprijs is nu hoger.
Zelfs met de huidige zilverprijs is de 'nominale' waarde hoger dan de prijs waarvoor ze worden verhandeld... De tientjes halen de 'nominale' waarde wel wat betreft de zilverpwijs, ze gaan er zelfs overheen.
Gr. Jeroen
Ik heb ze eerder (in proof!) voor rond de €13,- gekocht, maar de zilverprijs is nu hoger.
Zelfs met de huidige zilverprijs is de 'nominale' waarde hoger dan de prijs waarvoor ze worden verhandeld... De tientjes halen de 'nominale' waarde wel wat betreft de zilverpwijs, ze gaan er zelfs overheen.
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Hij kan de munt niet meer inwisselen voor euro's. Ik zou er ongeveer 10 - 15 euro voor betalen, zeker als hij er wat verkleurd uitziet. Dat is beneden nominaal maar als hij hem kwijt moet?
Gr. Alfred
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Ik heb hem gemaild ben benieuwd. Ik persoonlijk zou hem dan niet verkopen.
Groet,
Matthijs
Groet,
Matthijs
En hoe redelijk is de prijs als je 20 euro betaald voor een FDC 50 euro munt?
Groet,
Matthijs
Groet,
Matthijs
Als je hem voor €20,- koopt, dan betaal je dus meer dan de zilverwaarde, maar is nog een redelijke (verzamelaars)prijs hoor.
Op zich niets mis mee, maar voor datzelfde geld (en ook voor minder) koop je er 1 in proofkwaliteit, inclusief doosje.
Het is net wat jij er voor over hebt, gun je het je collega, of kies je voor je portemonnee? Het probleem is vaak bij deze munten, dat de niet-verzamelaars die ze bezitten denken dat ze een hele dure munt in hun bezit hebben. In de praktijk is het dus anders en moet je ze er van overtuigen dat het een gangbare munt is bij verzamelaars en derhalve deze munt een lage waarde heeft, zelfs lager dan 'nominaal'.
Het is slim om dit even uit te leggen, want ze bestempelen je zo als afzetter/oplichter. Kijk even rond op Marktplaats, E-bay, Speurders, 2dehands.be, etc. en kijk waarvoor je hem aan kunt komen en laat dat even zien. Wil hij hem niet kwijt onder die 20 euro en wil jij er niet meer voor geven dan de zilverwaarde, laat hem dan bij je collega en koop er 1 via een veilingsite, of misschien zijn er hier forumleden die er nog te koop hebben.
http://kopen.marktplaats.nl/search.php? ... bmit1=Zoek
Gr. Jeroen
Op zich niets mis mee, maar voor datzelfde geld (en ook voor minder) koop je er 1 in proofkwaliteit, inclusief doosje.
Het is net wat jij er voor over hebt, gun je het je collega, of kies je voor je portemonnee? Het probleem is vaak bij deze munten, dat de niet-verzamelaars die ze bezitten denken dat ze een hele dure munt in hun bezit hebben. In de praktijk is het dus anders en moet je ze er van overtuigen dat het een gangbare munt is bij verzamelaars en derhalve deze munt een lage waarde heeft, zelfs lager dan 'nominaal'.
Het is slim om dit even uit te leggen, want ze bestempelen je zo als afzetter/oplichter. Kijk even rond op Marktplaats, E-bay, Speurders, 2dehands.be, etc. en kijk waarvoor je hem aan kunt komen en laat dat even zien. Wil hij hem niet kwijt onder die 20 euro en wil jij er niet meer voor geven dan de zilverwaarde, laat hem dan bij je collega en koop er 1 via een veilingsite, of misschien zijn er hier forumleden die er nog te koop hebben.
http://kopen.marktplaats.nl/search.php? ... bmit1=Zoek
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Bedankt voor de tips jeroen.
Ik zal eens rondkijken. Mijn vraag kwam ivm dat ik op een site voor 20 euro de 50 gulden munten zie staan.
Ik zal eens rondkijken. Mijn vraag kwam ivm dat ik op een site voor 20 euro de 50 gulden munten zie staan.