euro's: goedkoop en goede kwaliteit en service en zo.
Forumregels
Deze rubriek kun je gebruiken om een handelaar te promoten. Geef wel even aan waarom je deze handelaar aanprijst. Enkel reclame maken in deze rubriek wordt niet gewaardeerd, deel ook actief mee in de andere rubrieken van het forum.
Deze rubriek kun je gebruiken om een handelaar te promoten. Geef wel even aan waarom je deze handelaar aanprijst. Enkel reclame maken in deze rubriek wordt niet gewaardeerd, deel ook actief mee in de andere rubrieken van het forum.
euro's: goedkoop en goede kwaliteit en service en zo.
weet iemand nog een goedkope (maar toch goede kwaliteit en service) verkoper met breed euromunten assortiment.
gr, Chris.
gr, Chris.
Re: euro's: goedkoop en goede kwaliteit en service en zo.
Ik ben erg tevreden over Peter, dus bij deze:
Het is echter allemaal persoonlijk, wat vindt je duur en welke service verwacht je bij het kopen van 1 of meerdere munten?
http://forum.munthunter.nl/./viewtopic.php?f=79&t=172
Ik ben blij als alles goed is verpakt, ik zie dat ik elders de munt duurder moet betalen en ik eerlijk en vriendelijk wordt ontvangen.
Firma de Ruiter zullen we nu toch in godsnaam niet weer uit de kast trekken??? Mag hopen dat we daar mee klaar zijn op dit GEZELLIGE forum.
Gr. Jeroen
Het is echter allemaal persoonlijk, wat vindt je duur en welke service verwacht je bij het kopen van 1 of meerdere munten?
http://forum.munthunter.nl/./viewtopic.php?f=79&t=172
Ik ben blij als alles goed is verpakt, ik zie dat ik elders de munt duurder moet betalen en ik eerlijk en vriendelijk wordt ontvangen.
Firma de Ruiter zullen we nu toch in godsnaam niet weer uit de kast trekken??? Mag hopen dat we daar mee klaar zijn op dit GEZELLIGE forum.
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
-
- Donateur
iedereen mag voor zich weten waar hij/zij de mosterd(euro) haald.....
toch gaan de 2 euro cc minimaal weg voor E3.95 en meestal voor E4.95.
soms worden ze heel snel verstuurd,meestal moet je een weekje wachten....
en ja laat klaaswaal maar even buiten dit overleg.
soms worden ze heel snel verstuurd,meestal moet je een weekje wachten....
en ja laat klaaswaal maar even buiten dit overleg.
collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:
-
- Senior lid
Mijn vaste verkoper van euro's is
http://stores.ebay.nl/nickykretas
en tot nu toe ben ik er zeer tevreden mee.
http://stores.ebay.nl/nickykretas
en tot nu toe ben ik er zeer tevreden mee.
Pecunia non olet
http://picasaweb.google.com/verzamelziek
http://picasaweb.google.com/verzamelziek
Bij bovenstaande verkoper heb ik ook wel eens iets gekocht en daar ben ik ook heel tevreden over. Eerder genoemd forumlid Peter is qua service ook goed en bij forumlid Willem heb ik ook de nodige munten kunnen bestellen en ook dat is me uitstekend bevallen. Verder heb ik op Marktplaats ook gekocht bij Koningsmunten en een verkoper uit Rijkevoort genaamd Theo Arts. Allen leveren goede kwaliteit munten voor een redelijke prijs.Oom Dagobert schreef:Mijn vaste verkoper van euro's is http://stores.ebay.nl/nickykretas en tot nu toe ben ik er zeer tevreden mee.
Verkopers op MP die af en toe adverteren met een muntje verkopen over het algemeen gerouleerde en beschadigde munten. En je moet jezelf afvragen wat nu goedkoper is qua verzendkosten, meerdere munten bij 1 verkoper bestellen of 1 munt bij meerdere verkopers. Het maakte mij in principe niet uit maar als je een beperkt budget tot je beschikking hebt dan moet je kritisch kijken. Voordat je gaat bestellen zou ik aan de hand van de op dit forum verstrekte informatie van euromunter m.b.t. 2 € CC munten een lijst maken van alle landen die de munten tot op heden hebben uitgegeven en dan op zoek gaan naar de goedkoopste aanbieder. Let wel op, goedkoop is vaak ook duurkoop, zeker v.w.b. de kwaliteit van de munten. Nogmaals, ik heb hele goede ervaringen bij de verkopers die ik in dit antwoord heb genoemd. V.w.b. de duurdere munten moet je mazzel hebben. Finland 2004 staat regelmatig te koop voor een bedrag van 35 tot 45 € en ik kon hem deze week bij forumlid Euro op de kop tikken voor 15 €. Als je mazzel hebt dan zijn er meer leden van dit forum die je een aanbieding doen.
Succes, Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Dit was wel een gebruikte munt en dit maakt een groot prijsverschil met een UNC exemplaarIlosab schreef:Finland 2004 staat regelmatig te koop voor een bedrag van 35 tot 45 € en ik kon hem deze week bij forumlid Euro op de kop tikken voor 15 €. Als je mazzel hebt dan zijn er meer leden van dit forum die je een aanbieding doen.
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Weet ik maar zag er nog heel goed uit. Ik zie wel eens munten aangeboden worden die er erg slecht uitzien maar waar ze toch de hoofdprijs voor vragen. Als ik UNC kan krijgen dan is het oké maar als ik een munt zie voor UNC prijzen die het helemaal niet waard is dan haak ik af. Deze is inderdaad geen UNC maar voor die prijs wilde ik hem niet laten lopen. En het belangrijkste is dat ik er zeer tevreden mee ben en dat is toch het bekangrijkste vind je ook niet?
Gr. Alfred
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Ik zie gebruikte exemplaren toch voor minstens EUR 30,00 van eigenaar verwisselen, Alfred heeft dus een zeer goede deal gedaan voor zijn exemplaar.sgtravel schreef:Dit was wel een gebruikte munt en dit maakt een groot prijsverschil met een UNC exemplaarIlosab schreef:Finland 2004 staat regelmatig te koop voor een bedrag van 35 tot 45 € en ik kon hem deze week bij forumlid Euro op de kop tikken voor 15 €. Als je mazzel hebt dan zijn er meer leden van dit forum die je een aanbieding doen.
Gr. Willem
Leon, voor iemand die een " slaaf van de euro " is ben je aardig op de hoogte.leon voorn schreef:iedereen mag voor zich weten waar hij/zij de mosterd(euro) haald..... toch gaan de 2 euro cc minimaal weg voor E3.95 en meestal voor E4.95. soms worden ze heel snel verstuurd,meestal moet je een weekje wachten.... en ja laat klaaswaal maar even buiten dit overleg.
Gr. Alfred
-
- Globale moderator
Ik vind de prijs niet altijd helemaal relevant. Het gaat ook om de kwaliteit, de levertijd en hoeveel zorg er aan besteed is.leon voorn schreef:iedereen mag voor zich weten waar hij/zij de mosterd(euro) haald.....
Maar ik kan je zeggen dat een prijs van 3,95 echt te hoog is. Op eBay zijn vele verkopers die betrouwbaar zijn en goede kwaliteit leveren tegen een normale prijs. Beoordeel zelf de feedback van een aantal verkopers!
Voor 3,95 wil ik ook wel gaan verkopen!
Groeten Paul
-
- Donateur
ik had her en der wat prijzen gezien op de laatste muntmanifestatie
vandaar,ook heb ik de prijs van de 5 euro munt (de echte zilveren)
wat omhoog zien gaan.kwaliteit is zeker belangrijk,
ik kan mij indenken dat iemand alleen unc munten wil
(inzake 2 euro cc)
vandaar,ook heb ik de prijs van de 5 euro munt (de echte zilveren)
wat omhoog zien gaan.kwaliteit is zeker belangrijk,
ik kan mij indenken dat iemand alleen unc munten wil
(inzake 2 euro cc)
collector of world coins and banknotes :thumb up:
met breed assortiment bedoel ik dat ik daar gewoon mijn munten kan kopen en niet omdat hij een hoop niet heeft dat ik dat dan bij een ander alsnog moet kopen.Herman schreef:Het is niet direct een antwoord op je vraag, maar je noemt een paar dingen die normaal gesproken
niet goed samen gaan, wanneer het goedkoop moet zijn.
Kwaliteit, service, en een breed assortiment is nu immers altijd gebonden aan kosten.
Misschien eens in Klaaswaal te rade gaan?
Herman
(beter gezecht is een diep assortiment maar ik weet niet of iedereen precies weet wat dat inhoud en of ze het verschil doorhebben)
speciale €2 munten,
eventueel wat unc setjes.
dat is het eigenlijk wel.
maar dat ze dan wel alle €2 munten CC verkopen
unc hoeft niet per see. maar liever wel uiteraard
euromunter schreef:Ik vind de prijs niet altijd helemaal relevant. Het gaat ook om de kwaliteit, de levertijd en hoeveel zorg er aan besteed is.leon voorn schreef:iedereen mag voor zich weten waar hij/zij de mosterd(euro) haald.....
Maar ik kan je zeggen dat een prijs van 3,95 echt te hoog is. Op eBay zijn vele verkopers die betrouwbaar zijn en goede kwaliteit leveren tegen een normale prijs. Beoordeel zelf de feedback van een aantal verkopers!
Voor 3,95 wil ik ook wel gaan verkopen!
Groeten Paul
ja het gaat natuurlijjk ook om kwaliteit.
maar het moet me niet te duur worden.
niet meer als gemiddeld 3 euro per munt anders word het wat duur
gr, Chris
en op ebay kan ik per munt kopen maar dus niet bij een handelaar zelf aanvinken van ik wil die en die en die en die voor X prijs
Dat is ongeveer inkoopprijs plus BTW, dan kan er geen rooie cent aan verdiend worden...Chris schreef: niet meer als gemiddeld 3 euro per munt anders word het wat duur
Je vraagt dus om het onmogelijke....
Als je het tenminste over 2 euro munten hebt.
Luit
-
- Globale moderator
Hoe kunnen geregistreerde handelaars deze munten dan tegen deze prijs of iets lager verkopen op eBay? Met normale verzendkosten!llinde schreef:Dat is ongeveer inkoopprijs plus BTW, dan kan er geen rooie cent aan verdiend worden...Chris schreef: niet meer als gemiddeld 3 euro per munt anders word het wat duur
Luit
Ik ken namelijk hele andere inkoopprijzen.
Groeten Paul
Er zijn munten van landen die voor minder dan 3 € verkocht worden maar voor dat bedrag krijg je mijns inziens gerouleerde munten en niet bepaald UNC. Maar als je een munt voor minder dan 3 € kan aanschaffen dan kun je het verschil bij een andere munt leggen want dat je tegen hogere prijzen aanloopt is een ding wat zeker is.Chris schreef:niet meer als gemiddeld 3 euro per munt anders word het wat duur gr, Chris
en op ebay kan ik per munt kopen maar dus niet bij een handelaar zelf aanvinken van ik wil die en die en die en die voor X prijs
Gr. Alfred
-
- Globale moderator
De munten die worden aangeboden door een aantal handelaars zijn echt van UNC-kwaliteit! En ook onder de 3 euro.
Groeten Paul
Groeten Paul
Paul, dat weet ik, heb ze ook aangeschaft. Maar veel munten zijn ook duurder, zeker die van de kleinere landen. Ik zou als ik Chris was eerst maar eens een lijst gaan maken aan de hand van jouw informatie op het forum (heb ik ook gedaan) van alle uitgebrachte 2 € munten en inderdaad eerst maar eens gaan rondneuzen bij diverse handelaren want sommigen hebben aardige prijzen voor een beginner. Maar ook op dit forum zijn er leden die UNC munten onder de 3 euro verkopen. Als hij daar dan vast mee begint dan heeft hij al een start. Of hij vraagt een offerte op en kan eventueel prijzen vergelijken.euromunter schreef:De munten die worden aangeboden door een aantal handelaars zijn echt van UNC-kwaliteit! En ook onder de 3 euro. Groeten Paul
http://link.marktplaats.nl/399993181
http://link.marktplaats.nl/401448576
http://link.marktplaats.nl/401385818
Gr. Alfred
Paul,
even een rekensommetje.
Een rol munten inclusief transport kost zo ongeveer 60 tot 65 euro.
Uit een rol haal je 23 verkoopbare munten (als het meezit), de buitenste 2 zijn normaal gesproken niet verkoopbaar.
Blijft over gemiddeld 58,50 voor 23 munten, dat is 2,55 per munt.
Tel daar 19% BTW bij op en je zit op iets boven de 3 euro.
Zeg jij maar hoe je dan aan heel andere inkoopprijzen komt.
Natuurlijk hoeft niet ieder geregistreerde zakelijke verkoper bij ebay netjes BTW af te dragen, er zijn er vast die wel wat risico durven te nemen...
Luit
even een rekensommetje.
Een rol munten inclusief transport kost zo ongeveer 60 tot 65 euro.
Uit een rol haal je 23 verkoopbare munten (als het meezit), de buitenste 2 zijn normaal gesproken niet verkoopbaar.
Blijft over gemiddeld 58,50 voor 23 munten, dat is 2,55 per munt.
Tel daar 19% BTW bij op en je zit op iets boven de 3 euro.
Zeg jij maar hoe je dan aan heel andere inkoopprijzen komt.
Natuurlijk hoeft niet ieder geregistreerde zakelijke verkoper bij ebay netjes BTW af te dragen, er zijn er vast die wel wat risico durven te nemen...
Luit
Luit,llinde schreef:Paul, even een rekensommetje. Een rol munten inclusief transport kost zo ongeveer 60 tot 65 euro. Uit een rol haal je 23 verkoopbare munten (als het meezit), de buitenste 2 zijn normaal gesproken niet verkoopbaar. Blijft over gemiddeld 58,50 voor 23 munten, dat is 2,55 per munt. Tel daar 19% BTW bij op en je zit op iets boven de 3 euro.
Zeg jij maar hoe je dan aan heel andere inkoopprijzen komt. Natuurlijk hoeft niet ieder geregistreerde zakelijke verkoper bij ebay netjes BTW af te dragen, er zijn er vast die wel wat risico durven te nemen... Luit
Ik denk dat er wel aardig wat zijn die het risico nemen om geen BTW af te dragen, zeker op MP. Dus zij hebben een grotere winstmarge. Maar kan het niet zo zijn dat handelaren meerdere rollen inkopen en daardoor een scherpere prijs kunnen bedingen bij de verkopende partij? Als dat zo is dan hebben ze een hogere winstmarge.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat een munt misschien verkocht wordt voor 2,75 maar ze vragen 1 euro portokosten. Dan pakken ze op de portokosten nog wat winstmarge.
Gr. Alfred
Alfred,
meerdere rollen scheelt wel iets in prijs, maar niet echt heel veel en de porto loopt ook wel op, zeker als je ook verzekert voor het volledige bedrag.
Luit
meerdere rollen scheelt wel iets in prijs, maar niet echt heel veel en de porto loopt ook wel op, zeker als je ook verzekert voor het volledige bedrag.
Luit
ik heb anders laatst nog munten gekocht van 2 euro cc voor een gemiddelde prijs van €3,00 tot 3,10 per stuk ongeveer.llinde schreef:Dat is ongeveer inkoopprijs plus BTW, dan kan er geen rooie cent aan verdiend worden...Chris schreef: niet meer als gemiddeld 3 euro per munt anders word het wat duur
Luit
en dat waren best veel munten.
(ook een paar duurdere van 7 euro of zo)
nouja levertijd dat maakt me niet zo heel veel uit als het maar geen maand duurt...
maar ik heb gewoon een beperkt budget en daarmee moet ik het doen.
dus vandaar.
en ja... kwaliteit unc en dan niet die heel erg bekraste (gewoon goede dus)
en met assortiment bedoel ik vooral dat ik niet als ik daar de helft koop dat ik de andere helft nog ergens anders moet kopen (duur) omdat hij die niet heeft. want dan heeft het in totaale kosten wijnig voordeel
ps. btw op 2 euro is 40 cent...
dus dan hou je als een 2 euro munt 3 euro kost alsnog 60 cent per munt over.
gr, Chris
daarom koop ik deze dus niet op ebay.euromunter schreef:Hoe kunnen geregistreerde handelaars deze munten dan tegen deze prijs of iets lager verkopen op eBay? Met normale verzendkosten!llinde schreef:Dat is ongeveer inkoopprijs plus BTW, dan kan er geen rooie cent aan verdiend worden...LuitChris schreef: niet meer als gemiddeld 3 euro per munt anders word het wat duur
Ik ken namelijk hele andere inkoopprijzen.
Groeten Paul
want op ebay moet je bieden op een bepaalde munt of een bepaald groepje munten.
en ik wil graag zelf kiezen van die wil ik en die wil ik en die wil ik.
(en ze dan samen laten verzenden en dan worden dus ook de verzendkosten samen genomen) (of aangetekend als het erg veel is of vaak 1 euro (licht eraan hoeveel munten je koopt bij 1 munt is het meestal 1 euro bij een stuk of 10 is het vaak al 2 euro)...
ofterwijl.
als ik op ebay koop heb ik meestal bij dezelfde handelaag geen breed (of betergezecht geen DIEP) assortiment
en dat gaat het mij vooral om de volgende dingen:
2 euromunten CC (dat hij ze bijna allemaal heeft of allemaal heef.)
soms wat unc setjes EVENTUEEL (hoeft niet per see)
gr, Chris
je kunt denk ik voor meerdere beter op marktplaats als op ebay kopen
gr, Chris
gr, Chris
Laatst gewijzigd door Chris op 02 dec 2010, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
meestal is het met veel munten aangetekend, en anders 99 cent per postzegel die ze erop moeten plakken dacht ik volgens mij. (en niet verzekert)Ilosab schreef: Ik denk dat er wel aardig wat zijn die het risico nemen om geen BTW af te dragen, zeker op MP. Dus zij hebben een grotere winstmarge. Maar kan het niet zo zijn dat handelaren meerdere rollen inkopen en daardoor een scherpere prijs kunnen bedingen bij de verkopende partij? Als dat zo is dan hebben ze een hogere winstmarge.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat een munt misschien verkocht wordt voor 2,75 maar ze vragen 1 euro portokosten. Dan pakken ze op de portokosten nog wat winstmarge.
Gr. Alfred
gr, Chris