Het up-loaden van afbeeldingen en video's middels Tinypic

Hier worden veel gestelde vragen geplaatst of vragen die wellicht anderen kunnen helpen.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Het up-loaden van afbeeldingen en video's middels Tinypic

Bericht door Munthunter »

Het gebruik van TinyPic wordt sterk ontraden, wegens verdwijnende afbeeldingen. Wij bevelen het gebruik van http://imgur.com/ aan.

[hr]
Beste forumleden,

Vandaag heb ik een extra element ingebouwd in de forumsoftware. Met dit element kunnen jullie afbeeldingen uploaden via Tinypic. Tinypic slaat foto's op op hun externe server (dus niet die van het forum). Dit betekend dat de serverruimte voor het forum niet onnodig veel wordt volgepropt met bestanden, er is overigens voldoende ruimte op de server.

Voorheen kon je bestanden uploaden naar de webserver waarop het forum en de website (http://www.munthunter.nl) draait. Er is voldoende ruimte, maar hoe meer bestanden er op staan, des te trager wordt het forum. Vandaar deze oplossing.

Hoe werkt het?

Het gaat allemaal heel makkelijk. In het bericht wat je typt wil je een afbeelding toevoegen. Klik onder het tekstvenster, daar waar je je bericht typt, op het tabblad 'Upload naar TinyPic', zie op de volgende afbeelding waar je dit tabblad vindt.
Afbeelding

Nadat je op het tabblad hebt geklikt zie je het volgende scherm:
Afbeelding

Klik op de knop 'Bladeren' en je belandt en je bestanden op je PC worden aan jou getoont. Zoek de afbeelding die je wilt toevoegen aan het bericht en dubbelklik op de afbeelding, of selecteer hem en klik op de knop 'Openen'. Je ziet dat er een soort link staat in de 'File'balk. Deze link wordt verder nergens meer vertoont. Verdere informatie, zoals de tags hoef je niet in te voeren, wel kun je afbeeldingen verkleinen voor je avatar of hele grote afbeeldingen kleiner maken. Dat laatste is wel gewenst op het forum!!! Klik op de groene 'UPLOAD NOW!' knop en het bestand wordt ge-upload.

Al vrij snel zie je dat het bestand is ge-upload en zie je een klein scherm met het voorbeeld van je afbeelding en daaronder de imagecode Afbeelding

Voor meerdere afbeeldingen klik je na het uploaden op de knop 'Upload' boven in, naast het logo van TinyPic. en je begint weer bij het basis uploadscherm. Zie de rode pijl op de volgende afbeelding waar je moet klikken om de volgende afbeelding te uploaden:
Afbeelding

Zoals je zult merken gaat dit erg makkelijk en sneller dan voorheen en draag je direct bij aan een sneller werkend forum, mooi toch?

Ik zal kijken of ik de normale, bij het forum behorende, 'Bijlagen toevoegen' mogelijkheid kan inperken, zodat men daar straks bestanden als PDF,'s, MS Excel en MS Word-bestanden mee kan uploaden en dus geen afbeeldingen meer. Tot die tijd kan de oude bijlagenoptie ook nog worden gebruikt, maar gebruik a.u.b. het nieuwe TinyPic upload element.

Vriendelijke groeten,

Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Lumi Nederland
Donateur
Donateur

Re: Nieuwe mogelijkheid voor up-loaden afbeeldingen en video

Bericht door Lumi »

Vraagje van een leek:
Mocht Tinypic ooit eens "uit de lucht gaan" blijven de foto's/scans van de munten dan toch zichtbaar op het forum of zijn deze dan ook weg :?:

Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Super toevoeging! Hopelijk gaan we er nog lang plezier van hebben :P
rinuske

Bericht door rinuske »

als er iets met de server gebeurt zijn alle foto's uit de lucht, is niet anders
maar tiny-pic is een fantastisch upload programma waar ik met veel plezier gebruik van maak
het is ook erg gebruiksvriendelijk, op het woord na wat overgetypt moet worden
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ik startte aanwinsten week 43 en toen ik een afbeelding wilde uploaden zag ik de opties al. Ik dacht " Ben ik nu gek, wat is dat nu weer?" Nou ja, het zal wel aan mij liggen maar ongetwijfeld volgt er wel een uitleg. Inderdaad, binnen een uur stond er een verklaring. Maar snel de uitleg printen want als beroeps digibeet met een geheugen van 56 KB blijft dat ongetwijfeld niet op mijn harde schijf staan. In het vervolg dus een andere optie.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Wat betreft de betrouwbaarheid van het blijven bestaan van de afbeeldingen het volgende:

Als eerste kan ik natuurlijk nooit zeggen of de afbeeldingen ten alle tijden blijven bestaan, daar ga ik niet over. ;)
Toch is Tinypic, met erg veel 'klanten' een zeer succesvolle formule en is de kans dat zij verdwijnen wel erg klein. Ze zijn wat dat betreft 1 van de grootste op dit gebied. Ze hebben natuurlijk niet 1 server en zullen zeer zeker ook werken met meerdere back-up servers.

Bedenk echter wel dat het zichtbaar maken van een afbeelding, dus als jullie een afbeelding kunnen bekijken, de levensduur wel zullen verlengen. Zijn bijvoorbeeld afbeeldingen jaren niet bekeken, dan zou er iets in werking kunnen worden gezet welke deze 'slapende' afbeeldingen laten verdwijnen, om ruimte op de server vrij te maken. Maar goed dat betekend dat wellicht niemand dat topic (met de bewuste afbeeldingen) bekijkt en het dus dermate verouderd of on-interessant is dat je, je mag afvragen of het erg is dat deze afbeelding verdwijnt. Misschien valt het niet eens op dat de afbeelding weg is. Toch denk ik vrij zeker te weten dat TinyPic deze optie niet gebruikt en tot op heden niets heeft gewist, ze slaan ook alles ingepakt op, zodat een afbeelding of video een stuk kleiner van bestandsformaat is dan dat ze op je PC zouden staan.

Met name Photo-Image en andere aanbieders werken met het principe van, 'Lang niet bekeken is verwijderen'.

Een lang en ingewikkeld verhaal voor sommige, maar ik vind dit alles betrouwbaarder dan alles op te slaan op het domein wat ik beheer http://www.munthunter.nl, daar waar ook het forum dus op staat. Ik maak back-ups van het forum en de database, meerdere maken per week!

In ieder geval vind ik het makkelijk én snel werken en denk ik dat het een uitkomst is voor het forum. ben ook blij met de positieve reacties hier in dit topic! Hartelijk dank daarvoor.

@Alfred (Ilosab) Ja ik heb vrij snel een uitleg geschreven... Het is je snel opgevallen, want ik wilde het eerder doen maar dacht, 'ach niemand zal dat wel zien'. Wel dus ;)

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
kroonvaarder

Bericht door kroonvaarder »

Even kijken of het uploaden ook met Photo-bucket werkt, denk het wel.
Neen ik maar een foto van een muntje waar ik zo mijn twijfels over heb (vals of niet?)
Misschien heeft iemand wel een tip, je weet maar nooit.
Mvg Kroonvaarder (Gerrit)

Afbeelding

Afbeelding
koiboyke Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door koiboyke »

Lijkt mij een valse alleen al kijkend naar de parelrand.
Letters staan ook niet op dezelfde afstand en sommige zijn erg slordig.
GR Mark
Laatst gewijzigd door koiboyke op 21 nov 2010, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
het geld blijft in de wereld en wij moeten eruit.

Voor meer bodemvondsten kijk op https://www.facebook.com/pages/Der-Koi- ... 9796062944
kroonvaarder

Bericht door kroonvaarder »

Denk dat je gelijk heb, bedankt voor de reactie

Gerrit

Terug naar “Veel gestelde vragen FAQ”