Misschien denken mensen dat zie iets speciaals in huis halen? een bijzondere munt ofzo
is wat ze mensen willen wijsmaken
bijzondere variant van de echt munt
kom dat zien, maar enkele exemplaren beschikbaar
30euro en hij is van u, koopje ..
nou niet echt, deze munt verven = vernietiging van wettig betaalmiddel = waarde is geen bal..
Ik vraag mij ook af wat de verf met de rest van de (ongeschilderde) munt doet na verloop van tijd.
We zien in ieder geval wel dat het een hype is geworden en dat de schilders zowat in het munthuis staan te wachten tot de eerste nieuwe munt is geslagen.
Ben benieuwd hoe ze Bea en Erasmus gaan beschilderen
Wat ik wel serieus zou willen weten is wie dit doet en in wat voor mate, gezien de grote hoeveelheden en precisie, zie ik hier wel een heel netwerk achter zitten, inclusief ateliertje in een laagloonlandje...
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Als het schilderwerk aansluit op de munt vind ik het soms nog wel aardig om te zien.
Vanzelfsprekend hoort zo'n munt niet in de verzameling, maar als het zo gaat als bij dit Finse voorbeeld, waar het schilderwerk helemaal niets met het muntmotief te maken heeft en er dwars tegenin gaat, dan is het gewoon 100% lelijk.
Dit is inderdaad eeuwig zonde, naar mijn mening nog steeds de mooiste herdenkingsmunt van allemaal.
Het zal vast geen muntenliefhebber zijn die dit heeft geflikt, meer een HISTORicus...
Peter.
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld.
Petijsach schreef:Dit is inderdaad eeuwig zonde, naar mijn mening nog steeds de mooiste herdenkingsmunt van allemaal.
Het zal vast geen muntenliefhebber zijn die dit heeft geflikt, meer een HISTORicus...
Peter.
Haha, erg flauw! Naast dat het eeuwig zonde is, is het ook nog eens absurd duur..
Gisteren was ik op internet wat aan het rondneuzen voor wat Amerikaanse dollars.
Komt daar een advertentie voorbij met geverfde State Quarters, allemaal. Dat vind ik toch zonde van de munt.
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
Collecteuro's schreef:Gisteren was ik op internet wat aan het rondneuzen voor wat Amerikaanse dollars.
Komt daar een advertentie voorbij met geverfde State Quarters, allemaal. Dat vind ik toch zonde van de munt.
komop zeg meen je dat nu serieus
waar slaat dat op zeg ..
binnenkort wordt er ook nog x aantal % van de officiele oplage als geverfde variant gemaakt ...
Yosoyke schreef:binnenkort wordt er ook nog x aantal % van de officiele oplage als geverfde variant gemaakt ...
mvg Kevin
Ho Ho Kevin let op! Dit zijn geen officiële uitgiften, maar in eigen beheer uitgegeven door firma of persoon X...
Komen dus niet vanaf de munt de wereld in en is het werk van een kunstenaar met dollartekens in zijn/haar ogen.
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Munthunter schreef:
Ho Ho Kevin let op! Dit zijn geen officiële uitgiften, maar in eigen beheer uitgegeven door firma of persoon X...
Komen dus niet vanaf de munt de wereld in en is het werk van een kunstenaar met dollartekens in zijn/haar ogen.
Gr. Jeroen
Aah oke een hele geruststelling dan
had het effe mis op..
dacht met die blister daarrond nu van damn, ze beginnen er nu ook al aan
En je kunt er van zeggen wat je wilt, maar bij sommige is het motief duidelijker met kleur dan zonder kleur, zoals bijvoorbeeld de Griekse en Slowaakse munt.