Eurocoin schreef:ja de euromunt hoort zo te zijn maar neem nu het gewicht bij de 2 euro 8.50 gram.hoeveel van de 10 munten die je gaat wegen zijn niet precies 8.50 gram, ik denk dat dit gewoon richtlijnen zijn maar geen wettige regels. zijn dit wel regels dan kun je ze denk ik beter met een korreltje zout nemen.
Ik geloof dat ik jou opmerkingen ook beter met een korreltje zout kan nemen.
Deze posting van jou raakt kant noch wal en is volledige onzin.
De normen waar een euromunt aan moet voldoen zijn echt geen richtlijnen, waar haal je die dwaasheid vandaan?
Op de vraag of een munt met een sticker erop of een geverfde munt nog een wettig betaalmiddel is, is maar één antwoord mogelijk, namelijk
NEE!!
Discussie hierover is zinloos, zo zijn de regels nu eenmaal, of je ze nu logisch vind of niet.
Voor de gewichtsafwijkingen zijn tolerantiegrenzen afgesproken, dat heeft verder niets met beplakken of verven te maken.
Vergelijk het maar met een maximum toegestane snelheid op de weg, dat is ook een regel en geen richtlijn.
één kilometer te snel is daar ook te snel, maar ook daar wordt een tolerantie gehanteerd.
En dat jij denkt dat ook op dat moment niet meer geldige munten toch maar geaccepteerd moeten worden als munt is leuk, maar zo werken de regels nu eenmaal niet.
Zoals Mischa ook al heeft gezegd zijn het penningen en dus geen
wettigbetaalmiddel.
Luit