NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee................................Petijsach schreef:Das de eerste Vaticaan munt die ik tegenkom!!
Peter.
Zo, dat moest er even uit.
Moderators: numisfreund, euromunter
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee................................Petijsach schreef:Das de eerste Vaticaan munt die ik tegenkom!!
Peter.
En hoe ga je het dan sorteren, op land, op waarde of op leur? Als er een munt met rood is beschilderd en dezelfde komt in het groen heb je dan een variant of niet?Herman schreef:Zal niel lang meer duren voordat er ook albums op de markt komen, waarin al dat fraais netjes opgeborgen kan worden. Herman
totaal mee akkoord, ik ga ook voor het origineelHerman schreef:Ha goede vragen betreffende varianten/afwijkingen
Dit geeft weer eens aan dat verzamelen veel facetten van verzamelen kan inhouden.
Je kunt denk ik je eigen restricties opleggen hoe ver je zelf door wilt slaan met varianten.
Ik zou zelf gaan voor een origineel
Herman
inderdaad die stickertjes waren al besprokenMunthunter schreef:Beginnen ze nu ook al met de gewone munten?
Volgens mij waren we er al over uit dat het geen geverfde zijn maar een soort van stickers.
Ik heb ooit ergens iets gezien dat de stickers (volgens mij ook op metaal) plakten en dat het materiaal dan in een oven ging en zo de 'verfsticker' superstrak op het metaal kwam te zitten. Misschien dat dit het zelfde proces zal zijn? Dus gestickerde, gebakken munten...
Ik doe er niet aan mee, maar kan er wel de humor van inzien.
Gr. Jeroen
Ik kan een munt die door particulieren is laten bewerken niet een variant of afwijking noemen, maar een ver**** van de munt.Herman schreef:Ha goede vragen betreffende varianten/afwijkingen
Hier ga ik volledig mee akkoord !Collecteuro's schreef: Ik kan een munt die door particulieren is laten bewerken niet een variant of afwijking noemen, maar een ver**** van de munt.
Zou deze munten ook nooit in mijn prive-collectie opnemen.
Volgens mij zijn het geen stickers, maar wordt dat gedaan met een apparaat dat de kleuren erop 'schiet', soort laserprintapparaat ofzo, impregneren.Yosoyke schreef:
inderdaad die stickertjes waren al besproken
maar deze van vaticaan lijkt precies toch geverfd, aangezien de gekleurde onderdelen toch precies iets hoger uitkomen dan de rest van de munt
met de humor van deze bestickering van de munten ga ik niet precies strijk van het lachen
maar toch, door zo'n simpel proces verdienen ze wel stukje meer aan de munt, als er effectief mensen deze munten opkopen
mvg Kevin
Daar ben ook ik het 100% mee eens, want als we het als variant gaan zien dan is straks het einde zoek en zijn zelf sieraden gemaakt van 2 euro CC's afwijkingen...Collecteuro's schreef:Ik kan een munt die door particulieren is laten bewerken niet een variant of afwijking noemen, maar een ver**** van de munt.
Zou deze munten ook nooit in mijn prive-collectie opnemen.
dat es pas niceMunthunter schreef:
Gr. Jeroen
Zonde van je geld!Petijsach schreef:Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om even de moeite te nemen en naar de verkoopsprijs van deze munt te kijken, pas op niet schrikken
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 500wt_1156
Peter.
Was nog mooier geweest als Beatrix helemaal wit geverfd was.Petijsach schreef:En kijk eens wat een "mooi" exemplaar:
Dat zou anders een dure hobby worden, van elke 2 euromunt maken ze wel minimaal 2 of 3 versies, waarbij verkoopprijzen op 10 euro liggen... voor een herdenkingsmunten verzameling ben je dan al snel (even uit de losse hand) 100 munten x 3 x 10 euro kwijt, dat is al meteen 3.000 euro (waarbij ik de ministaatjes niet meetel).euromunter schreef:Dit is een tijdelijke trend. Dit gaat echt niet jaren lang overleven. De echte euromunt verzamelaar laat dit aan zich voorbij gaan. En zal zeker niet compleet willen blijven wat betreft ingekleurde euromunten. Zodra het 'nieuwe' ervan af is, zal deze steeds minder worden aangeboden.
groeten Paul