Vanmorgen nog ff terug geweest.
Toch nog aardig gevonden voor een paar uurtjes.
terug naar de drassige akker
Moderator: koiboyke
terug naar de drassige akker
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
het geld blijft in de wereld en wij moeten eruit.
Voor meer bodemvondsten kijk op https://www.facebook.com/pages/Der-Koi- ... 9796062944
Voor meer bodemvondsten kijk op https://www.facebook.com/pages/Der-Koi- ... 9796062944
-
- Senior lid
Re: terug naar de drassige akker
cool man... ben steeds meer aan het denken om me hier ook eens in te gaan verdiepen, zeer intrigerend!
Heb me altijd al voor geschiedenis en archeologie geïnteresseerd, en dit komt toch wel redelijk dicht in de buurt
Is het een dure hobby, buiten het aanschaffen van een werkende (2ehands) metaaldetector zelf?
En waar doe je dit zoal Mark als ik vragen mag, in de buurt van Venlo?
Lijkt me echt een geweldige hobby... misschien iets voor 2011
Veel geluk met zoeken!
Heb me altijd al voor geschiedenis en archeologie geïnteresseerd, en dit komt toch wel redelijk dicht in de buurt
Is het een dure hobby, buiten het aanschaffen van een werkende (2ehands) metaaldetector zelf?
En waar doe je dit zoal Mark als ik vragen mag, in de buurt van Venlo?
Lijkt me echt een geweldige hobby... misschien iets voor 2011

Veel geluk met zoeken!
Society is like a cup of coffee, you gotta keep it stirred... otherwise the scum ends on top!
Hallo Kingz
De hobby kan zeer verslavend zijn net als met munten verzamelen.
De spanning die het meebrengt als je MD begint te piepen(wat zal het dit keer zijn)
Het opgraven van je eerste muntje de euforie die je dan voelt.
Het beste is je eerst te verdiepen in de metaaldetector die je wilt hebben, er zijn veel soorten en maten van heel duur tot goedkoop.
Heb je bevoorbeeld 250 euro te besteden, wat doe je een nieuwe of voor hetzelfde geld een 2e hands maar een beteren MD.
Dit zijn dingen waar je goed over na moet denken.
Want wat heb je eraan als je na een jaar al de detector toch net niet goed genoeg vindt.
Verder is het een goedkope hobby op wat batterijen na en een schop ben je al een heel eind.(als je veel kilometers maakt ook nieuwe schoenen)
Waar je moet zoeken en op welke plaatsen zul je zelf uit moeten zoeken door goed te kijken op de akkers naar scherven.
Onnatuurlijke landverhogingen.
Stranden en oude speeltuinen.
gedempte sloten.
stortgrond.
en natuurlijk in de buurt van kastelen.
Er zijn wel sites die je verder kunnen helpen, Maar kan er niet zo 1 2 3 opkomen.
Als de sites wilt weten dan laat maar horen dan zoek ik ze ff op
Ik heb het geluk dat ik in een straal van 500 m van mijn huis een mooie akker heb gevonden waar vanalles te vinden is.(zie laatste 2 topics')
Ik kan alleen maar zeggen het is leuk om dingen te vinden maar zeker zo leuk om uit te zoeken wat ik nu weer heb gevonden en uit welke tijd.
Gr Mark
De hobby kan zeer verslavend zijn net als met munten verzamelen.
De spanning die het meebrengt als je MD begint te piepen(wat zal het dit keer zijn)
Het opgraven van je eerste muntje de euforie die je dan voelt.
Het beste is je eerst te verdiepen in de metaaldetector die je wilt hebben, er zijn veel soorten en maten van heel duur tot goedkoop.
Heb je bevoorbeeld 250 euro te besteden, wat doe je een nieuwe of voor hetzelfde geld een 2e hands maar een beteren MD.
Dit zijn dingen waar je goed over na moet denken.
Want wat heb je eraan als je na een jaar al de detector toch net niet goed genoeg vindt.
Verder is het een goedkope hobby op wat batterijen na en een schop ben je al een heel eind.(als je veel kilometers maakt ook nieuwe schoenen)
Waar je moet zoeken en op welke plaatsen zul je zelf uit moeten zoeken door goed te kijken op de akkers naar scherven.
Onnatuurlijke landverhogingen.
Stranden en oude speeltuinen.
gedempte sloten.
stortgrond.
en natuurlijk in de buurt van kastelen.
Er zijn wel sites die je verder kunnen helpen, Maar kan er niet zo 1 2 3 opkomen.
Als de sites wilt weten dan laat maar horen dan zoek ik ze ff op
Ik heb het geluk dat ik in een straal van 500 m van mijn huis een mooie akker heb gevonden waar vanalles te vinden is.(zie laatste 2 topics')
Ik kan alleen maar zeggen het is leuk om dingen te vinden maar zeker zo leuk om uit te zoeken wat ik nu weer heb gevonden en uit welke tijd.
Gr Mark
het geld blijft in de wereld en wij moeten eruit.
kijk eens op pieppiep.nl, daar kan je alles vinden op je vragen