Vandaag ff wezen piepen.
Een leeuwe cent en een bijna onleesbare munt, musketkogel, schoengespje, raar brokje lood
vondsten van 2 uurtjes op een drassige akker.
Gr Mark
Vandaag gevonden
Moderator: koiboyke
Vandaag gevonden
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
het geld blijft in de wereld en wij moeten eruit.
Voor meer bodemvondsten kijk op https://www.facebook.com/pages/Der-Koi- ... 9796062944
Voor meer bodemvondsten kijk op https://www.facebook.com/pages/Der-Koi- ... 9796062944
Re: Vandaag gevonden
Ik vind die musketkogel wel leuk, heel apart dat je die gevonden hebt.
Leve de drassige akkers.
Gr. Alfred
Leve de drassige akkers.
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Re: Vandaag gevonden
Op de plekken waar ik zoek vind ik vrijwel iedere zoektocht een tien tot 20 musket en pistoletkogels, erg apart is het dus niet.
Heb nu al een aantal kilo's en colegazoekers uit de buurt hebben sosm wel tonnen met 50!! kilo verzamelt tijdens hun zoektochten.
Brokje lood kan een product zijn van een voorwerp van lood, welke in het vuur is beland. denk aan musketkogels die onder een vuur in de grond lagen, daklood, lakenloodjes, etc.
Rond loden schijfje lijkt mij een keurloodje (lakenlood, vleeslood, etc) Kogeltje met in puntvorm is of een musketkogel of een kogelpunt behorende bij de patroonhulzen.
Leuk gevonden Mark!
Gr. Jeroen

Brokje lood kan een product zijn van een voorwerp van lood, welke in het vuur is beland. denk aan musketkogels die onder een vuur in de grond lagen, daklood, lakenloodjes, etc.
Rond loden schijfje lijkt mij een keurloodje (lakenlood, vleeslood, etc) Kogeltje met in puntvorm is of een musketkogel of een kogelpunt behorende bij de patroonhulzen.
Leuk gevonden Mark!
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!