2,5 Cent 1886 - Vrij Zeldzaam?
Moderator: maarten89
-
- Senior lid
2,5 Cent 1886 - Vrij Zeldzaam?
Ik heb een vraagje mbt tot een 2,5 Cent munt uit 1886.
Ik had namelijk ergens gelezen dat dit een vrij zeldzame munt was, en ik vroeg me af wat de waarde zo ongeveer hiervan is
Het is niet moeders mooiste, maarja wat verwacht je voor €2,50 (hij ziet er overigens ook ietsjes mooier uit dan op deze foto:
Alvast bedankt..
Ik had namelijk ergens gelezen dat dit een vrij zeldzame munt was, en ik vroeg me af wat de waarde zo ongeveer hiervan is
Het is niet moeders mooiste, maarja wat verwacht je voor €2,50 (hij ziet er overigens ook ietsjes mooier uit dan op deze foto:
Alvast bedankt..
Society is like a cup of coffee, you gotta keep it stirred... otherwise the scum ends on top!
Re: 2,5 Cent 1886 - Vrij Zeldzaam?
Oplage van de munt: 2.000.000 stuks.
Waarde in FR: 7 euro
Ludo
Waarde in FR: 7 euro
Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert
Hoi Kingz,
2½ cent uit 1886 heeft een slagaantal van 2.000.000 en dat is vrij normaal en derhalve ook niet echt zeldzaam.
Waardes vanuit de almanak:
Fraai: €7,00
Zeer Fraai: €20,00
Prachtig: €65,00
FDC: €120,00
Ik schaal jouw munt in, in de kwaliteit fraai, gezien de zware slijtage over de gehele munt.
Gr. Jeroen
2½ cent uit 1886 heeft een slagaantal van 2.000.000 en dat is vrij normaal en derhalve ook niet echt zeldzaam.
Waardes vanuit de almanak:
Fraai: €7,00
Zeer Fraai: €20,00
Prachtig: €65,00
FDC: €120,00
Ik schaal jouw munt in, in de kwaliteit fraai, gezien de zware slijtage over de gehele munt.
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Ludo was me voor
-
- Senior lid
Ik dank u beide zeer
Society is like a cup of coffee, you gotta keep it stirred... otherwise the scum ends on top!
Fraai Hoe durf je Ik hou m op Niet fraai.Munthunter schreef:Ik schaal jouw munt in, in de kwaliteit fraai, gezien de zware slijtage over de gehele munt.
Gr. Jeroen
Tsja dat is een 'persoonlijke' zaak. Ik heb hem gemakshalve even fraai meegegeven, omdat de almanak niet lager gaat dan fraai. Ben het met je eens dat deze op het randje balanceert.londoh schreef:Fraai Hoe durf je Ik hou m op Niet fraai.Munthunter schreef:Ik schaal jouw munt in, in de kwaliteit fraai, gezien de zware slijtage over de gehele munt.
Gr. Jeroen
Een persoonlijke zaak, dat kan leuk worden. Er zijn normen voor het graderen van munten hoor. De munt heeft aan een kant heel lelijke slijtage die de munt vrijwel waardeloos maakt. Fraai is nog altijd verzamelwaardig voor bepaalde munten.Munthunter schreef:Tsja dat is een 'persoonlijke' zaak.londoh schreef:Fraai Hoe durf je Ik hou m op Niet fraai.Munthunter schreef:Ik schaal jouw munt in, in de kwaliteit fraai, gezien de zware slijtage over de gehele munt.
Gr. Jeroen
Ook hier moet ik je gelijk in geven Lon!londoh schreef: Een persoonlijke zaak, dat kan leuk worden. Er zijn normen voor het graderen van munten hoor. De munt heeft aan een kant heel lelijke slijtage die de munt vrijwel waardeloos maakt. Fraai is nog altijd verzamelwaardig voor bepaalde munten.
Zullen we hem op zeer goed of fraai min zetten?
Waarde dan om en nabij de €2,50?
Gr. Jeroen
Een munt als dit noem ik een "vuller" en die krijgt men bij mij gratis bij aankoop, leuk voor een beginnende verzamelaar.
Zeer goed en fraai min gebruikt men alleen voor heel zeldzame munten, dit is een gewone munt in mijn ogen.
Zeer goed en fraai min gebruikt men alleen voor heel zeldzame munten, dit is een gewone munt in mijn ogen.