Arthur Brand - Het verboden Judas-evangelie en de schat van

Plaats hier berichten over literatuur met betrekking tot munten.
Robin Suriname
Moderator
Moderator

Arthur Brand - Het verboden Judas-evangelie en de schat van

Bericht door Robin »

Arthur Brand - Het verboden Judas-evangelie en de schat van Carchemish

Hoi,

Dit vind ik een absulute aanrader!
(lekker lezen op da camping!)
Een boek over de misstanden en malversaties in de hedendaagse kunstwereld... dat leest als een superspannende detective.
Je haren rijzen te berge als je leest hoe gemakkelijk vervalsingen officieël als echt gecertificeerd worden.. en in de vitines van Musea komen te liggen.
Om nog maar niet te spreken over de illegale opgravingen en de (misdadige) handel in de opgegraven artefacten.
Het zet je echt aan het denken...de volgende keer als je door het museum loopt.
De speerpunten van het boek zijn.. één van de meest zeldzame en waardevolle munten ooit: de dekadrachme , en het Judas-evangelie uit de Nag-Hammadi geschriften... een vroeg-christelijk geschrift met de potentie de complete bijbelse leer op losse schroeven te zetten.

Lekker lezen over muntjes in een spannende thriller... die ook nog eens echt de onthutsende realiteit blijkt!
Leest!...leest allen!

Afbeelding

Groet, Robin
1 "Pallas" guldens verzamelaar.
Verslaafd aan jacht op de mooist betaalbare kwaliteit 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena en/of een bijzondere variant..
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Ga hem zeker lezen, hopelijk hebben ze hem in de bieb!

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Robin Suriname
Moderator
Moderator

Re: Arthur Brand - Het verboden Judas-evangelie en de schat

Bericht door Robin »

Kost helemaal niet duur!

http://www.boekwinkeltjes.nl/zoeken.php ... =1&nieuw=1

Groet, Robin
Verslaafd aan jacht op de mooist betaalbare kwaliteit 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena en/of een bijzondere variant..
neozion Cote D-Ivoire
Donateur
Donateur

Bericht door neozion »

Het heeft een tijdje geduurd, maar nu ook gelezen. Zoals robin al aangeeft, een aanrader. Heb hem in drie middagen uitgelezen.
Einstein België
Senior lid
Senior lid

Bericht door Einstein »

Heb het niet gelezen, maar wanneer men al beweert dat het Judasevangelie uit de Nag Hammadi geschriften komt, is mijn goesting al over...
neozion Cote D-Ivoire
Donateur
Donateur

Bericht door neozion »

Einstein schreef:Heb het niet gelezen, maar wanneer men al beweert dat het Judasevangelie uit de Nag Hammadi geschriften komt, is mijn goesting al over...
Deze opmerking mag je dan even uitleggen. het is door monniken overgeschreven en uiteindelijk in 367 begraven. zou niet weten wat er niet aan mag kloppen.
er is ook genoeg research geweest, ook met c14 datering, waar duidelijk naar voren kwam dat het rond 200 geschreven is. wat dus prima past.

maar misschien was je er bij in een vorig leven? :eeeh:
Einstein België
Senior lid
Senior lid

Bericht door Einstein »

neozion schreef:
Einstein schreef:Heb het niet gelezen, maar wanneer men al beweert dat het Judasevangelie uit de Nag Hammadi geschriften komt, is mijn goesting al over...
Deze opmerking mag je dan even uitleggen. :
Heel eenvoudig: het Judasevangelie is niet gevonden in de kruiken van Nag Hammadi, maar heeft een heel andere (bewogen) geschiedenis.
Velen verwarren dit alles met bijvoorbeeld de evangeliën van Filippus en Thomas, die wèl gevonden zijn in Nag Hammadi.
Hetzelfde probleem doet zich voor met het evangelie van Maria Magdalena, dat deel uitmaakt van de Berlijnse Codex: de Berolinensis Gnosticus 8502, en dus ook niets te maken heeft met Nag Hammadi.

Bronnen:
- De Nag Hammadi Geschriften, Jacob Slavenburg & Willem Glaudemans (2005)
- Het evangelie van Judas, art. National Geographic, Andrew Cockburn (2006).
(ik was er dus niet bij...)
neozion Cote D-Ivoire
Donateur
Donateur

Bericht door neozion »

sinds ik het boek heb gelezen geloof ik national geo al helemaal niet meer. die trappen overal in met open ogen.
dus gewoon het boek lezen. En geloof me, het leest heerlijk weg.
Robin Suriname
Moderator
Moderator

Bericht door Robin »

Een oude wijsheid spreekt: Een vol glas loopt over, als men er water in wil schenken...

Leegmaken.

Een professor van een universiteit ging eens bij een bekende Zenmeester op bezoek. Terwijl de Zenmeester rustig thee inschonk, praatte de professor over Zen. De Zenmeester schonk de kom vol tot aan de rand en bleef daarna doorschenken. De professor keek naar de kom die overstroomde totdat hij zich niet langer kon beheersen. "Stop, de kom is helemaal vol, er kan niets meer bij!" stamelde de professor. "U bent net als deze kom met thee," antwoordde de Zenmeester, "Hoe kan ik u Zen laten zien als u niet eerst uw eigen kom leeg maakt?"
Laatst gewijzigd door Robin op 07 mei 2014, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
neozion Cote D-Ivoire
Donateur
Donateur

Bericht door neozion »

Robin schreef:Een oude wijsheid spreekt: Een vol glas loopt over, als men er water in wil schenken...
Diep!
(Stond die tekst op het kaartje van jouw zwaard?)
Robin Suriname
Moderator
Moderator

Bericht door Robin »

neozion schreef:
Robin schreef:Een oude wijsheid spreekt: Een vol glas loopt over, als men er water in wil schenken...
Diep!
(Stond die tekst op het kaartje van jouw zwaard?)
Stond op tegeltje..

Terug naar “Literatuur en software over munten, bankbiljetten en het verzamelen ervan”