inladen afbeeldingen via Photo-image

Heb je hulp nodig omdat je iets niet voor elkaar krijgt op het forum? Plaats hier een bericht en leg uit wat er niet lukt.
grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

inladen afbeeldingen via Photo-image

Bericht door grivnagozer »

Het kost mij 10 minuten tijd om 4 fotootjes in te laden bij artikeltjes. Het kost mij 20 minuten tijd om over die 4 fotootjes alle Javavoid foutmeldingen weg te krijgen. Ik gebruik een Sony Vaio laptop.

Waarom is er geen inlaadprogramma die gelijk een gehele buts fotootjes kan inladen, zoals bijvoorbeeld bij Hyves? Ik kan ook geen photos invoegen tussen getypte tekst in, het programma dirigeert gelijk naar onderen. Typen is het meeste werk bij een artikel, maar ik krijg het gevoel dat het schrijven van artikeltjes ontmoedigd wordt.
tweety_

Bericht door tweety_ »

Bij mij duurt het inladen niet lang van de foto's via photo image. En ook krijg ik nooit foutmeldingen.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Dit probleem herken ik ook niet. Bij mij gaat het zelfs erg snel.

Het programma werkt eigenlijk zo: Je upload een foto naar een server (harde schijf) van Photo-image. Deze geeft je het adres waar deze foto staat in een URL (directe link). Deze link komt inderdaad automatisch onderaan de tekst te staan, maar met knippen en plakken is de link/foto, zo in het stuk tekst geplaatst. Zet je twee, of meer, link's vast tegen elkaar, dus zonder spaties, dan komen de afbeeldingen naast elkaar te staan en niet onder elkaar. Dit werkt overzichtelijk met voor en achterzijdes van munten en biljetten.

Meerdere foto's tegelijk uploaden zoals bij Hyves, lukt niet. Mijn ervaring is wel dat het verwerken van foto's op Hyves gigantisch veel ergernis bij mij teweeg brengt. Misschien is het even een handigheidje wat je even onder de knie moet krijgen...

Wat mij wel opvalt is het regelmatig wegvallen van de Photo-imagesite, waardoor uploaden van foto's wel erg lastig wordt. Kelly (Tweety) gaf al eerder aan dat www.photobucket.com ook werkt. Ik heb hier zelf geen ervaring mee.

Laat je niet ontmoedigen tot het schrijven van berichten en het plaatsen van foto's!

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door grivnagozer »

we blijven het proberen!
JHG Coins Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door JHG Coins »

Vandaag heb ik voor het eerst foto's geplaatst op het forum met www.tinypic.com. Ik heb elders op het forum gezien dat al eens eerder met deze site een poging is gedaan maar toen gaf de mod aan de foto's te groot te vinden ( terecht). Je kunt echter ook de foto's verkleinen met tinypic, werkt allemaal heel simpel en wijst zich eigenlijk vanzelf! Het aanmelden is ook zo gebeurd!
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Ja Tinypic is een perfect programma en verkleinen gaat ook erg eenvoudig. Aanmelden is zelfs niet eens nodig, alleen als je toegang wilt houden tot je geuploade foto's. Je krijgt dan een soort map waarin je al je foto's terug kunt vinden.

Kortom Tinypic is een perfecte oplossing!

Gr. Jeroen
denis49
Senior lid
Senior lid

Bericht door denis49 »

Hallo,
Ik krijg geen foto geplaatst.
Graag uitleg om een scan of een foto te plaatsen.
Groeten,
Denis49 :wink:
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Een nieuw lid kan pas in zijn of haar derde bericht een URL plaatsen (websitelink). Omdat je in feite een afbeelding upload naar de server van Photo-Image of Tinypic, krijg je een URL met die verwijst naar de plaats waar de afbeelding is opgeslagen.

@denis49. Als je ergens nog een klein berichtje plaatst dan kun je in het daaropvolgend bericht een afbeelding of URL (websitelink) plaatsen.

Dit alles is ter voorkoming van SPAM, mensen die enkel lid worden om reclame te maken voor hun website en daarna niets meer van zich laten zien. De drie berichten 'wachttijd' zijn dan vaak voldoende.

Misschien vindt je het leuk om jezelf voor te stellen in de rubriek 'Stel je voor...'

Succes en veel plezier op het forum!

Gr. Jeroen

Terug naar “Hulp”