KOOIJ KB 037
Moderator: NEPGELD
KOOIJ KB 037
Hier ziet U een gulden van Ballast Nedam, die op werkeilanden op het grondgebied van Saudi Arabië actief is sinds de jaren '70. De munten zijn in 1978 ontworpen omdat men bemerkte dat de Saudische Halala's, waar aanvankelijk mee betaalt werd op deze werkeilanden, niet in de apparatuur pasten die de Nederlanders hadden geïnstalleerd.
A.J. Kooij in zijn niet volledige catalogus geeft de complete serie de notering van
kb 037.1 10 cent messing
kb 037.2 25 cent messing
kb 037.3 50 cent cupronikkel
kb 037.4 100 cent cupronikkel.
De meeste automaatmunten zijn in Saudi-Arabië te vinden, en niet in Nederland. Dat maakt dat deze munt heel erg moeilijk is om op te snorkelen!
!!..BALLAST NEDAM..!!
Hallo Eric,
Ik heb reeds 3 van deze penningen.
Ik zoek alleen nog de 1,00 gulden penning..!!
Groetjes Peter.
Ik heb reeds 3 van deze penningen.
Ik zoek alleen nog de 1,00 gulden penning..!!
Groetjes Peter.
IK VERZAMEL .. NEPGELD .. RECLAMEGELD .. SCHOOLGELD .. SPEELGELD ..
TESTNOTES .. IMITATIEBILJETTEN .. PENNINGEN .. KERMISTOKENS .. ETC.
Groetjes Peter.. www.NEPGELD.nl ..!!
TESTNOTES .. IMITATIEBILJETTEN .. PENNINGEN .. KERMISTOKENS .. ETC.
Groetjes Peter.. www.NEPGELD.nl ..!!
Je kunt er maar vanaf wezen, en binnen een half uur is hij weg.grivnagozer schreef:dus verkocht aan nepgeld!!
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Als ze nou op al die betaaltokens 1G/1GL of 1 Gulden zouden hebben gezet...dan zou het voor mijn gulden verzameling interessant zijn...
Ik heb eens 1 plantage gulden gezien en er bestaan wat gevangenisguldens ...helaas 'pretty' onbetaalbaar..
Die aanduiding 100 is praktischer..
Net als toen ze in Suriname overgingen naar de SRD (suridollar)...ze konden de 100 (gulden) cent munten gewoon blijven gebruiken..was nu 100 suridollar cent..
Groet, Robin
Ik heb eens 1 plantage gulden gezien en er bestaan wat gevangenisguldens ...helaas 'pretty' onbetaalbaar..
Die aanduiding 100 is praktischer..
Net als toen ze in Suriname overgingen naar de SRD (suridollar)...ze konden de 100 (gulden) cent munten gewoon blijven gebruiken..was nu 100 suridollar cent..
Groet, Robin
1 "Pallas"guldens verzamelaar.
Was altijd op jacht naar dat ene jaar van die ene provincie of stad.. of naar elke anomalie van de 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena..
Was altijd op jacht naar dat ene jaar van die ene provincie of stad.. of naar elke anomalie van de 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena..