Hoofdstuk 11 Nog even dit

In deze rubriek vindt je veel informatie over het onstaan van de munt. Veel achtergrond informatie en leuke weetjes. Houdt je niet in om leuke weetjes te plaatsen.

Moderator: grivnagozer

grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Hoofdstuk 11 Nog even dit

Bericht door grivnagozer »

De voorgaande 10 hoofdstukken schetst een ontwikkeling op de hoofdlijnen in de ontwikkeling van het betalingsverkeer vanaf de oorsprong van Lydia tot en met de ontwikkeling van het bankbiljet.

Het merendeel der verzamelaars houdt zich bezig anno 2010 met betalingsproducten waarvan alles al uitvoerig in catalogi geschreven is. De aanwezige numismatische literatuur in Nederland en België is gericht op de Benelux, en zodoende kunnen verzamelaars aldaar de informatie vinden die men nodig denkt te hebben. Dit gegeven heeft mij doen besluiten om geen aandacht te geven aan het Belgische en Nederlandse gebied, maar mij duidelijk te oriënteren op het mondiale gebied als speelbal der Geloven.

Hiermede is de realisatie van mijn intentie om iedere lezer iets van basiskennis te geven een feit. Vanaf de eerste hamerslag met duimnagelafdruk naar de periode van 1900, wanneer het muntslagproces en bankbiljettenfabricage volledig geautomatiseerd zijn geworden.

Het is even lezen en geloof me, ik was er meer tijd aan kwijt om het te schrijven!

Met welwillende groet, Eric Tulling
tja..

Terug naar “Geschiedenis en het onstaan van munten”