Voor het eerst piepen

Plaats hier algemene informatie over metaaldetectie. Heb je leuke tips? Een zoekverhaal, Een vraag? Dat kan hier...

Moderator: koiboyke

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Dat is geweldig om daar te zoeken!

Hoop ook ooit zo'n plekkie te bemachtigen.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

Ilosab schreef:
saint schreef:
Willem schreef:
Mark, Heb geen tijd/zin om te gaan piepen, wacht wel weer tot de akkers leeg zijn.
En het is nu veels te mooi weer, zit dan liever op een terrasje :lol:

Gr. Willem
als de akkers leeg worden geef maar PB ik zit vaak in oost groningen en rondom smilde te zoeken

kun je wel eens met ons zoek clubje mee gaan , kunnen we je helpen met je MD en de kneepjes van het zoeken ;)
En kan hij ook weer een standenlijstje doorgeven van de munten die hij gevonden heeft want die hebben we ook niet meer gezien. Ik vraag me trouwens af of hij die oorbel nog heeft.

Gr. Alfred
Ben erop dit moment niet mee bezig geen zin/tijd zo gauw ik weer geld uit de grond trek, zal ik het wel melden, alleen weet ik niet meer in welk topic. Wat betreft die oorbel, die ligt hier nog, als je mij nou even via PB je adres geeft, stuur ik die oorbel naar je op. Kan je hem mooi aan je vrouw geven :lol: :lol:

Gr. Willem
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

saint schreef:
Willem schreef:
Mark, Heb geen tijd/zin om te gaan piepen, wacht wel weer tot de akkers leeg zijn.
En het is nu veels te mooi weer, zit dan liever op een terrasje :lol:

Gr. Willem
als de akkers leeg worden geef maar PB ik zit vaak in oost groningen en rondom smilde te zoeken

kun je wel eens met ons zoek clubje mee gaan , kunnen we je helpen met je MD en de kneepjes van het zoeken ;)

Munthunter: ik ben vandaag in een bos geweest waar een Borg staat , het terein rondom de borg is opengesteld voor publiek , ben gewoon brutaal naar de borg bewoners geweest en gevraagd mag ik naast de paden zoeken , hierop kreeg ik een ja mits ik liet zien wat ik vondt, aangezien ze het zelf ook heel intresant vonden

toen ik het grote terein opliep voorbij de poorten moest ik wel even slikken, denk hmm best wel imposant dat ik in me leger broek en laarzen even ga aanbellen .. zal wel raar overkomen voor de bewoners maar die waren hardstikke aardig!

ook gevraagd of er al gebaggerd was ivm met magneet vondsten in de borg gracht ... helaaas was de gracht 2 jaar geleden uitgegraven en toen waren er kandelaars en tondeldozen uitgekomen .. grmbll
Zal het even onthouden, maar denk niet dat jullie op mij zitten te wachten :lol:

Gr. Willem
saint

Bericht door saint »

waarom niet :P ben je niet gezellig hehe.

hebben veel vaker mensen op bezoek :) ik heb tip gekregen over een bos hier in de buurt , kijken of ik daar nog iets kan vinden
Bankovky

Bericht door Bankovky »

Ik begin me hier al helemaal thuis te voelen op dit forum. Veel mensen met dezelfde intresse!

Twee weken geleden de Bounty Hunter Discovery 1100 uit de US laten overkomen (gekocht bij de radioshack.com) en dit weekend jammer genoeg maar een uurtje gehad om te proberen. Voor mij is het mijn eerste discrimineerende MD. Moet zeggen wel even wennen. Het is precies wat het boekje zegt, alle vondsten (piepjes) uitgraven en zien wat je vind, zodat je je MD leert kennen. Deze MD heeft 3 tonen, maar de manier waarop hij aangeeft wat het is (tussen zilver/ koper en midrange) leer je wat het is. Ik dacht beet te hebben, maar was het een stuk uitlaat van een Skoda :( . De MD moet echt een verlengstuk van je zelf worden en de eerste dag in een relatie gaat ook niet altijd perfect, toch?

Moet zeggen dat de regels als beschreven door iedereen voor de MD'ers correct zijn en wil alleen toevoegen dat het 1.000Km verderop ook zo is. Dus houd daar rekening mee als je met je MD op vakantie gaat!

Even een plaatje van mijn MD en hopelijk snel van mijn vondsten. (Mijn arme zoon mag nu met mijn oude Viking op pad, maar als hij een piep heeft zal ik het wel checken met mijn Bounty of het wat is).

Afbeelding
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Bankovky schreef:Ik begin me hier al helemaal thuis te voelen op dit forum. Veel mensen met dezelfde intresse!

Twee weken geleden de Bounty Hunter Discovery 1100 uit de US laten overkomen (gekocht bij de radioshack.com) en dit weekend jammer genoeg maar een uurtje gehad om te proberen. Voor mij is het mijn eerste discrimineerende MD. Moet zeggen wel even wennen. Het is precies wat het boekje zegt, alle vondsten (piepjes) uitgraven en zien wat je vind, zodat je je MD leert kennen. Deze MD heeft 3 tonen, maar de manier waarop hij aangeeft wat het is (tussen zilver/ koper en midrange) leer je wat het is. Ik dacht beet te hebben, maar was het een stuk uitlaat van een Skoda :( . De MD moet echt een verlengstuk van je zelf worden en de eerste dag in een relatie gaat ook niet altijd perfect, toch?

Moet zeggen dat de regels als beschreven door iedereen voor de MD'ers correct zijn en wil alleen toevoegen dat het 1.000Km verderop ook zo is. Dus houd daar rekening mee als je met je MD op vakantie gaat!

Even een plaatje van mijn MD en hopelijk snel van mijn vondsten. (Mijn arme zoon mag nu met mijn oude Viking op pad, maar als hij een piep heeft zal ik het wel checken met mijn Bounty of het wat is).

Afbeelding
Fijn te lezen dat je het hier zo naar je zin hebt!

Ook erg leuk om straks te zien wat je in Tsjechië uit de grond kan halen. Mijn detectorhersenen draaien altijd de positieve kan op en denken nu: "Tsjechië... Daar wordt vast niet veel gezocht en volgens mij ligt daar dus nog flink wat in de grond...' Klopt dat? Ik zie het graag tegemoet die schitterende vondsten. Ben ook benieuwd naar de staat/kwaliteit van de munten. Wordt er daar ook zo overbemest?

Een detector moet je leren kennen. Zoek anders op http://metaaldetector.startpagina.nl/ naar een handleiding of op een andere startpagina of via Google in het Nederlands. Dan leer je hem zo kennen, of is je Engels wel voldoende ;)

Laat ons genieten! En geniet zelf ook voldoende

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Bankovky

Bericht door Bankovky »

Hoi Jeroen, bedankt voor je reactie.
Ik denk dat er hier voldoende in de grond moet liggen nog, maar waar?

Nu is het zo dat toen het ijzere gordijn er nog was, de afval industrie nog niet bekend was. In andere worden, veel mensen hadden/hebben hun eigen stort plaats in de tuin waar alles wat niet verbrand kon worden werd gegooied (de rest ging in de kachel). Ook het bos was een goede uitkomst. Bij ieder dorp was toen minimaal wel 1 stort plaats. Ook de bospaden is een geweldige uitkomst om bouw afval te storten om de gaten dicht te krijgen. Maar heden ten daags is hier de mileu politie net zo effectief als in Nederland, alles gesoorteerd en gecontroleerd.

Mijn indruk is dat de meeste nog opzoek zijn naar oorlogs-tuig van WOII, want dat zijn de hot topics on the forums hier. Maar je ziet ook wel mooie bronzen er tussen. MDen is toch iets wat veel mensen doen..."is dat nou een hert in het land ?, nee...... het zijn MD'ers". Zie ze regelmatig, maar het is iets dat de laatste 10 jaar pas mogelijk is geworden, dus mijn conclusie is dat ik toch eens geluk moet hebben. Ik hou jullie op de hoogte!
Gr, Nils
koiboyke Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door koiboyke »

Ben ook wel benieuwd wat je daar allemaal kunt vinden.

Ff offtopic ik had gisteren een lekke band en kon niet komen.
Bankovky

Bericht door Bankovky »

ff off topic terug, geeft niet hoor koiboyke, denk dat het nog wel even duurt voordat we hier overgaan naar de Euro, dus kronen in overvloed nog.......... 8).
sciroccog60

Bericht door sciroccog60 »

jammer saint we hebben de grens dicht gegooit hahahaha
als de akkers weer leeg zijn moeten we maar eens een akkertje pakken hier in smilde

mvg hans

Terug naar “Metaaldetectie algemeen”