zoeken in het bos

Plaats hier algemene informatie over metaaldetectie. Heb je leuke tips? Een zoekverhaal, Een vraag? Dat kan hier...

Moderator: koiboyke

koiboyke Nederland
Moderator
Moderator

zoeken in het bos

Bericht door koiboyke »

Wat moet ik me voorstellen met zoeken in het bos. wordt er dan gewoon door hele het bos gezocht of op wandelpaadjes
gr mark
sebastiaan1995

Bericht door sebastiaan1995 »

ik kan je voor dit soort vragen beter doorverwijzen naar de site pieppiep.nl

daar kun je terrecht met al je vragen omtrend metaaldetectie. volgens mij is het zelf in een hoop gevallen verboden!
Coinshooter
Donateur
Donateur

Bericht door Coinshooter »

In een hoop gevallen is het inderdaad verboden. Staatsbosbeheer is er in ieder geval niet blij mee. Maar wat mag je tegenwoordig nog wel???

Ik zoek meestal op de paden als ik in het bos ga zoeken. Buiten de paden is meestal niet te doen door de humus laag van bladeren en naalden van naaldbomen. Alles wat zich in deze laag bevindt is in 99.9% van de gevallen van slechte kwaliteit door aantasting van bijvoorbeeld looizuur en andere stoffen uit deze bladeren.
Iets wat onder deze laag heeft gezeten, dus in de gewone grond is vaak van een goede kwaliteit.

Op de paden heb je trouwens ook wel meer kans om iets te vinden. Vaak zijn het "oude" wegen die met verval zijn geraakt. Vroeger veelvuldig gebruikt en waar de kans dus groter is dat er iets verloren is.

Verder is het zaak om niets te beschadigen en als je er toch gaat zoeken in elk geval je kuilen dicht te maken. :wink:

Veel succes, ik hoop dat je iets aan deze info hebt.

Groetjes,
Bas
voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman »

Staatsbosbeheer is streng , op de openbare zandwegen mag je zoeken.
Paden zijn al verboden in het bos om te zoeken met de detector.

Je wordt meestal wel verraden door voorbij gangers. De mobiel he. De beheerder lijkt overal ogen te hebben is is er telkens weer wat duidt op verraden van.

Gemeente bos is beter , paden mag je gerust zoeken.

Parken van gemeenten is ook mogelijk.

Binnensteden , stortgrond van uit daar is het intressants. Veel al mag je
ook zoeken waar gebouwd wordt zo lang je maar niet in de weg loopt dus pak de zaterdag en als je mag zondag. Kwaliteit is vaak beter.
http://voskemanscollection.punt.nl/

Terug naar “Metaaldetectie algemeen”