Vandaag de euromunten catalogus van Gerard Schön ontvangen.
Echt een aanrader voor de euromuntverzamelaars. Het is een compleet overzicht met afbeeldingen. Meer dan 700 pagina's!
Deze is te bestellen op de Duitse versie van Amazon. Ik heb deze aangeschaft voor € 14,89 incl. aangetekende verzending!
Groeten Paul
Euro Münzkatalog 2010 van Gerard Schön
-
- Globale moderator
Ik heb hem sinds kort ook in mijn bezit.
Er zijn nieuwe weetjes bijgekomen van munten die bestonden, waar waar ik nog niet van heb gehoord.
Maar is wat ik mij afvraag: wat bedoelt men met stempelglanz? Bedoelen ze hiermee echt FDC of gewoon UNC?
Misschien staat dit wel ergens in de inleiding vermeld, maar het Duits is mij niet machtig en dat lees ik niet, spijtig want ik denk dat er nog interessante dingen instaat in die inleiding.
Er zijn nieuwe weetjes bijgekomen van munten die bestonden, waar waar ik nog niet van heb gehoord.
Maar is wat ik mij afvraag: wat bedoelt men met stempelglanz? Bedoelen ze hiermee echt FDC of gewoon UNC?
Misschien staat dit wel ergens in de inleiding vermeld, maar het Duits is mij niet machtig en dat lees ik niet, spijtig want ik denk dat er nog interessante dingen instaat in die inleiding.
Stempelglans is volgens mij inderdaad FDC, hoewel sommige UNC munten ook deze stempelglans bezitten en derhalve dan ook voor FDC door zouden kunnen gaan.
Kijk ook hier eens: ► http://munthunter.forum2go.nl/muntkwali ... t2299.html
Maar mooi boekwerk voor weinig geld! Ik koop hem om de twee jaar, vraag me niet waarom. Dit jaar weer eentje aanschaffen...
Gr. Jeroen
Kijk ook hier eens: ► http://munthunter.forum2go.nl/muntkwali ... t2299.html
Maar mooi boekwerk voor weinig geld! Ik koop hem om de twee jaar, vraag me niet waarom. Dit jaar weer eentje aanschaffen...

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
-
- Globale moderator