Oostenrijk-Hongarije 200 Kronen
Forumregels
Kijk eerst even goed of je, je bericht in de juiste rubriek plaatst!
Kijk eerst even goed of je, je bericht in de juiste rubriek plaatst!
Oostenrijk-Hongarije 200 Kronen
Bijgaand 200 Kronen-biljet uit 1918 (voorbeeld, niet mijn eigen biljet) heb ik een tijd geleden aangeschaft als zijnde een 'Oostenrijks' biljet.
Later kwam ik er achter dat de zgn 'A-serie' een Hongaarse uitgave is. Zodoende komt hij niet voor in mijn Oostenrijk-catalogus (Oostenrijkse uitgaven zijn B- en C-serie)
Een catalogus voor Hongarije heb ik helaas niet: Is de waarde van de twee uitgaven vergelijkbaar?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
papiergeld | oostenrijk | oostenrijk-hongarije | schilling | kronen | gulden |
Re: Oostenrijk-Hongarije 200 Kronen
De waarde in Krause is voor de Hongaarse series beduidend lager.
12 dollar in ZF en 20 in UNC voor de A serie, 155 in ZF en 550 in UNC voor de B serie.
12 dollar in ZF en 20 in UNC voor de A serie, 155 in ZF en 550 in UNC voor de B serie.
Autsch
dat is wel een verschil.. En ik dacht m nog wel bij een betrouwbare handelaar te hebben verworven.. maar ja de goede man kan zich natuurlijk ook vergist hebben..
Volgende keer goed opletten dus!
Heb even verder zitten zoeken en sta toch wel versteld van de prijsverschillen waarbinnen deze biljetten worden aangeboden.
Op een Hongaarse site vond ik m voor ongeveer 30 euro (F), maar bijv. op Ebay voor $149.00 (VF) en bij een Duitse handelaar voor maar liefst 395 euro (EF).. En het gaat in alle gevallen dus om de Hongaarse A-serie.

Volgende keer goed opletten dus!
Heb even verder zitten zoeken en sta toch wel versteld van de prijsverschillen waarbinnen deze biljetten worden aangeboden.
Op een Hongaarse site vond ik m voor ongeveer 30 euro (F), maar bijv. op Ebay voor $149.00 (VF) en bij een Duitse handelaar voor maar liefst 395 euro (EF).. En het gaat in alle gevallen dus om de Hongaarse A-serie.

papiergeld | oostenrijk | oostenrijk-hongarije | schilling | kronen | gulden |
Op Ebay zijn de vraagprijzen structureel hoger dan de daadwerkelijk betaalde prijzen.
Misschien een tip, als je de prijs wilt vaststellen op basis van e-bay. In de zoekresultaten kun je in de filters aangeven alleen de completed en sold items te willen zien.
Op het moment dat ik dit schrijf zitten die buttons links onder.
Hiermee voorkom je dat je verward raakt door de idioten zie zomaar iets proberen, en alleen de werkelijk verkochte items ziet….
Op het moment dat ik dit schrijf zitten die buttons links onder.
Hiermee voorkom je dat je verward raakt door de idioten zie zomaar iets proberen, en alleen de werkelijk verkochte items ziet….
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet, Patrick Plomp. (Dit betreft een mening tenzij anders aangegeven)
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld". Deel 1 en 2 bestelbaar op http://www.patrickp.nl
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld". Deel 1 en 2 bestelbaar op http://www.patrickp.nl
Ook dit is niet helemaal waterdicht, want je kunt niet de werkelijk betaalde prijzen zien van items die verkocht zijn via 'best offer'. Daarbij zie je nog steeds de originele aanbiedingsprijs met een streep erdoor.
Ik gebruik TeraPeak product research op de Ebay site, maar volgens mij moet je daarvoor een zakelijk Ebay account hebben.
Ik gebruik TeraPeak product research op de Ebay site, maar volgens mij moet je daarvoor een zakelijk Ebay account hebben.