Beste allen,
Op een veiling wordt een (Arnhemse) goudgulden aangeboden van Arnold van Egmont, Hertog van Gelre (1410 - 1473).
Je hebt daar een veelvoorkomende variant van, de Friedberg 56 / Delm 604, maar ook een zeer zeldzame, de Friedberg 57 / Delm 605 (RRR).
Delmonte 604 heeft als randschrift: vz: S. Johannes Babtista kz: Dux Arnold Gel Z Jvl z Comes
Delmonte 605 heeft als randschrift: vz: Arnol Dux Gel Z Ivl Z C Z kz: Mon Nov Aer Nem
Zie afbeelding hieronder.
Nou heb ik wat zitten googlen maar kan vrijwel niets terugvinden over deze 605. De startprijs is vastgesteld op 2500 euro. Conditie is Zeer fraai ondanks dat er een drukpunt op de munt zit. De munt weegt 3,18 gr. Wie kan mij iets meer over deze munt vertellen? Bijv. iets over eerdere veilingresultaten of dat je deze startprijs realistisch vindt of dat de kwaliteit hoger is dan zf, ik vind hem namelijk erg mooi.
Mocht ik besluiten op deze munt te gaan bieden en een nieuw verzamelgebied te starten, dan heb ik er door dit bericht wellicht wat concurrenten bij...so be it
Groeten,
Adriaan
Zeldzame goudgulden
Moderator: George_III
Zeldzame goudgulden
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Leestip: Achtervolgd door de staatsmaffia, geschreven door Bill Browder.
Re: Zeldzame goudgulden
Helaas kan ik je van weinig zinvolle informatie voorzien anders dan dat het beslist een erg mooi stuk is en het is een bijzonder verzamelgebied!
Re: Zeldzame goudgulden
De munt uit dit topic is vanmiddag voor 3500 euro ex commissie en shipping & handling afgehamerd. Serieus bedrag voor een goudgulden!
Leestip: Achtervolgd door de staatsmaffia, geschreven door Bill Browder.