Beste allen,
Het lukt me niet om een website boven water te krijgen waarop de diameter vermeld staat van een grote oude gouden rijder (type 1).
Hier op het forum zijn vast hele volksstammen die dat zo uit de losse mouw kunnen schudden, dus ik dacht mezelf nog meer google-tijd te besparen en hier de hulptroepen in te schakelen.
Wie kan mij vertellen wat de diameter van dit munttype is? Ik heb een foto'tje van een willekeurige grote oude gouden rijder toegevoegd
Dank, groeten,
Adriaan
Diameter grote oude gouden rijder
Moderator: Robin
Diameter grote oude gouden rijder
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Leestip: Achtervolgd door de staatsmaffia, geschreven door Bill Browder.
-
- Donateur
Re: Diameter grote oude gouden rijder
Ik heb er zelf een met een diameter van 37-38 mm (afhankelijk van waar je meet, ze zijn nooit geheel rond). Maar voor provinciale munten is er geen 'standaard' diameter. Het enige wat belangrijk was, was het gewicht en gehalte. Diameter was maar bijzaak. Er zit dus wel wat variatie in.
Re: Diameter grote oude gouden rijder
Dank je wel, Michiel. Als het 37-38mm is dan heb ik al een coinslab klaar liggen voor m'n eerste grote oude :-)spatbord schreef: ↑19 mei 2021, 21:46 Ik heb er zelf een met een diameter van 37-38 mm (afhankelijk van waar je meet, ze zijn nooit geheel rond). Maar voor provinciale munten is er geen 'standaard' diameter. Het enige wat belangrijk was, was het gewicht en gehalte. Diameter was maar bijzaak. Er zit dus wel wat variatie in.
Leestip: Achtervolgd door de staatsmaffia, geschreven door Bill Browder.