Diameter grote oude gouden rijder

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de provinciale en stedelijke muntslag. Duiten, stuiverstukken, rijders, schellingen, Stad Utrecht, Daventria, Overijssel, etc. En de Bataafse Republiek (1795-1801). Ook munten uit de zuidelijke Nederlanden kunnen hier geplaatst worden

Moderator: Robin

Anomander_Rake Ukraine
Senior lid
Senior lid

Diameter grote oude gouden rijder

Bericht door Anomander_Rake »

Beste allen,

Het lukt me niet om een website boven water te krijgen waarop de diameter vermeld staat van een grote oude gouden rijder (type 1).

Hier op het forum zijn vast hele volksstammen die dat zo uit de losse mouw kunnen schudden, dus ik dacht mezelf nog meer google-tijd te besparen en hier de hulptroepen in te schakelen.

Wie kan mij vertellen wat de diameter van dit munttype is? Ik heb een foto'tje van een willekeurige grote oude gouden rijder toegevoegd :wtf:

Dank, groeten,
Adriaan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Leestip: Achtervolgd door de staatsmaffia, geschreven door Bill Browder.
spatbord
Donateur
Donateur

Re: Diameter grote oude gouden rijder

Bericht door spatbord »

Ik heb er zelf een met een diameter van 37-38 mm (afhankelijk van waar je meet, ze zijn nooit geheel rond). Maar voor provinciale munten is er geen 'standaard' diameter. Het enige wat belangrijk was, was het gewicht en gehalte. Diameter was maar bijzaak. Er zit dus wel wat variatie in.
Anomander_Rake Ukraine
Senior lid
Senior lid

Re: Diameter grote oude gouden rijder

Bericht door Anomander_Rake »

spatbord schreef: 19 mei 2021, 21:46 Ik heb er zelf een met een diameter van 37-38 mm (afhankelijk van waar je meet, ze zijn nooit geheel rond). Maar voor provinciale munten is er geen 'standaard' diameter. Het enige wat belangrijk was, was het gewicht en gehalte. Diameter was maar bijzaak. Er zit dus wel wat variatie in.
Dank je wel, Michiel. Als het 37-38mm is dan heb ik al een coinslab klaar liggen voor m'n eerste grote oude :-)
Leestip: Achtervolgd door de staatsmaffia, geschreven door Bill Browder.

Terug naar “Provinciale en stedelijke muntslag en Bataafse Republiek”