Goedenavond allemaal,
Ik heb al vaak gelezen over verzamelaars die een grote, meestal zilveren munt bij zich dragen. Voor sommigen zou het geluk brengen of komt de munt van een overleden vader of grootvader en voor anderen is het gewoon een leuk item om een gesprek rond te starten. Gisteren besloot ik om zelf ook een 'pocket piece' te kiezen. Ik heb gekozen voor een rijksdaalder uit 1960 die door de vorige eigenaar vrij ruw is schoongemaakt. Er is dus geen numismatische waarde meer die verloren kan gaan. Nu vroeg ik me af of er hier op het forum nog mensen zijn die dagelijks een pocket piece bijhouden.
Groeten Bram
Pocket piece
Re: Pocket piece
Ha Bram,
Ik heb geen pocket-piece in de vorm van een grote zilveren munt die ik meedraag. Ik heb wel een kwartje van Juliana in mijn portemonnee zitten die ik na het overlijden van mijn vader op zijn kamer vond. Zo heb ik toch altijd nog iets van hem bij me.
Ik heb geen pocket-piece in de vorm van een grote zilveren munt die ik meedraag. Ik heb wel een kwartje van Juliana in mijn portemonnee zitten die ik na het overlijden van mijn vader op zijn kamer vond. Zo heb ik toch altijd nog iets van hem bij me.
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Mijn vader overleed in 1969 op 55 jarige leeftijd, ik was 14. Voor zijn dood had hij besloten wat ik kreeg en dat was een gouden zwarte zegelring (draag ik nog steeds) en een gulden van 1955 (mijn geboortejaar) die uit zijn portemonnee kwam. Die draag ik dus al 52 jaar bij me alsmede een 1 euromunt van 2012 en 2015, mijn dochters.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Dat zijn in ieder geval munten met een bijzonder verhaal. Ik vind het mooi om iemand op die manier toch een beetje bij je te kunnen houden.
Niet echt "op zak", maar wel in een staandertje op mijn salontafel, zodat ik die munt dagelijks zie:
een prutah van Pontius Pilatus, ten tijde van Jezus.
Niet dat ik katholiek ben - integendeel, ik ben een gnosticus...
een prutah van Pontius Pilatus, ten tijde van Jezus.
Niet dat ik katholiek ben - integendeel, ik ben een gnosticus...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Leuk! Zo heb ik een heel "pronkhoekje" ingericht in de stelling waar ook mijn albums en boeken in staan. Maar dat is niet voor in dit topic ben ik bang

Blijkbaar ben ik bij mijn eerste bericht een foto vergeten toevoegen. Dus bij deze...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Like!