lood.

Plaats hier algemene informatie over metaaldetectie. Heb je leuke tips? Een zoekverhaal, Een vraag? Dat kan hier...

Moderator: koiboyke

vutter Nederland
Senior lid
Senior lid

lood.

Bericht door vutter »

Ik heb er een bak van vol maar er zijn loodjes met historie. Deze werden stuk voor stuk met een tang met de hand dicht geknepen.
Veel zeldzamer dan munten maar er is nauwelijks belangstelling voor. Begrijpelijk, want wie investeert er nu in lood.
Neem nu het lood van Amiens 1740, wat werd er in die stad geproduceerd dat verzegeld naar de 7 provincieen werd vervoerd met paard
en wagen. Ik lig er niet wakker van maar wat kan een simpel stukje metaal voor een verhaal vertellen over de tijd tussen het verzegelen
en het moment van het verbreken van het zegel. Ik denk dat ik niet meer helemaal spoor. greeny
P1030774 (Medium).JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Re: lood.

Bericht door Ger1 »

Ik verzamel dit niet maar stukjes geschiedenis lees ik graag dus kom maar op met die verhalen :thumb up:
Vroeger verzamelde men van alles zolang het maar geen geld ging kosten,
suikerzakjes, sigarenbandjes, speldjes, balpennen, sigarettendoosjes (toen nog bij Engelse sigaretten) enz.
Mvg, :) .
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ik liep afgelopen week op een soort van rommelmarkt hier en zelfs nog speldjes gezien.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
vutter Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door vutter »

Leuk jullie reactie. Het verzamelen van al die spullen die je op straat kon vinden was een leuke bezigheid. Je was daar niet de enige in
en er ontstond een heuse ruil generatie. Ik was in mijn jeugd een prima Homo Sapiens, want ik verzamelde echt alles behalve voedsel
want dat ging direct naar binnen. Ik verzamel eigenlijk niks maar heb toch een paar vitrine,s vol bodem vondsten omdat achter elke
vondst een verhaal zit.

Terug naar “Metaaldetectie algemeen”