https://www.ebay.de/itm/NGC-UNC-Einzelh ... 0005.m1851
Dezelfde verkoper heeft nog meer NL munten in slabs voor net zulke "fijne" prijzen. Bijv. een 2,5 cent 1916 XF details with Environmental Damage..

Dank voor deze geweldige uitleg, persoonlijk vind ik het erg interessant om uw vele bijdrages te lezen ik leer hier erg veel van en door uw posts raak ik als beginnend verzamelaar koninkrijk ook erg geënthousiasmeerd om door te gaan met verzamelen.JO3023 schreef: ↑22 mei 2020, 23:21 Hij mag dit soort munten lekker fijn zelf houden. Wat een verspilling van geld. Dit soort munten kun je tegenwoordig gewoon in de grabbelbak voor 50 cent kopen. Toeristen nemen er wel eens een aantal mee. Lekker grote munten voor weinig geld. Nederlanders hoeven dit soort munten niet of nauwelijks. Koninkrijk is bij verzamelaars helemaal uit de gratie geraakt wat ik zeer goed begrijp. En bij handelaren hoef je er al helemaal niet mee aan te komen want ze willen dit soort munten gewoon niet tenzij het de zilveren munten betreft, daar krijg je dan net onder zilver voor en gaan net boven zilver weer weg aan zilver oppotters.
Gr,
Tristán
CorioCoins schreef: ↑23 mei 2020, 03:47 door uw posts raak ik als beginnend verzamelaar koninkrijk ook erg geënthousiasmeerd om door te gaan met verzamelen.
Beste Tristán,JO3023 schreef: ↑23 mei 2020, 09:37 bij de twee handelaren waar ik hierboven naar verwezen heb geen interesse anders dan voor de zilveren munten voor de smelt of de uitzonderlijke kwaliteitmunten. Indien jullie mij niet geloven probeer jullie munten dan maar eens te verkopen en laat ons daarna weten wat men jullie heeft aangeboden.
Hier een voorbeeld van een rijksdaalder 1960 in FDC:JO3023 schreef: ↑23 mei 2020, 09:56 Vraag: Wat betaalde men 15-20 jaar geleden voor de zilveren Rijksdaalder van Juliana 1963 of 1964 in FDC? Wat betaald men er nu voor? Ondanks dat ik ze zelf net na de eeuwwisseling gekocht heb weet ik de precieze bedragen niet meer, maar wel dat men tegenwoordig er veel minder voor hoeft te betalen. Case closed.
Denk dat Jan genoeg info heeft gekregen van mij en Tristán om trend deze munt en slab:
Helemaal mee eens, wat Sander en Bert met Koninkrijk hebben dat geldt voor mij met Provinciaal.rtholen schreef: ↑23 mei 2020, 17:07 Als je maar zeldzaam en kwalitatief goed materiaal koopt, valt dit reuze mee.
En dat is bij provinciaal en nog oudere munten ook niet anders.....en dat weet jij ook, getuige de schitterende kwalitatieve en zeldzame aankopen die je hier toont.
En de handel wil altijd goedkoop inkopen, of je nou met een geslabte Wilhelmina leeuwencent komt in ms66, een gepoetste rijksdaalder juliana 1970 in een slab, of een smetteloze philipsdaalder uit de 16e eeuw, het liefst betalen de meeste (op een enkele uitzondering na) geen drol.
Correct, wat deze handelaren hebben zitten vind je op E-bay of marktplaats voor een veel betere prijs en kwaliteit, deze markthandelaren denken dat ze nog leven in de jaren '60 van de vorige eeuw, niks mis mee hoor maar ik denk dat de tijd wat te vlug is gegaan voor hen.sgtravel schreef: ↑23 mei 2020, 10:45 als ik mijn hoge kwaliteit koninkrijksmunten nu zou moeten verkopen, dan zou ik zeker niet naar het muntenmarktje gaan waar jij het over hebt. Heb hier zelf wel eens in de mappen gekeken en de kwaliteit die hun hebben zitten is om te huilen , heb er nog nooit één munt voor mijn verzameling kunnen aanschaffen.
Precies en dat kan Koninkrijk, provinciaal, middeleeuws enz. zijn.
Waar moet ik alvast aan wennen? Dat een zelfbenoemde expert zoals jij onzin en onwaarheden vertelt en dat terwijl je jezelf oprecht noemt?
Jaren 80 was de expert net geboren. Het bedrijf van deze expert is opgericht in 2007 en heeft bestaan tot en met eind 2016 dus hoe betrouwbaar denk je dat die bron dan is? Ik zou die verzekering claimen als ik jou was.JO3023 schreef: ↑23 mei 2020, 09:46 Dan nog dit terzijde, een aantal van zijn munten heeft deze Koningkrijksexpert nota bene bij één van die twee markthandelaren gekocht (zo heeft deze markthandelaar mij wel eens verzekerd, dat zal in de jaren 80 of 90 zijn geweest) waar sommigen hier zo denigrerend over doen
Verkoop de echte FDC's maar aan mij ik geef je nog een goede prijs ook. Laat me bijvoorbeeld een cent 1921 in absolute topkwaliteit kopen, daar betaal ik graag €200,- voor. Doe er maar gelijk 4, die andere 3 heb ik dan ook nog wel in een week verkocht met winst ook! Kijken welke handelaar deze in absolute FDC heeft liggen achter de toonbank.
&
Afgelopen maand een rijksdaalder 1964 verkocht voor €229,- even kijken dat is meer dan 41 x de zilverwaarde (net aan boven zilverprijs, uhu...)
Jij baseert je mening op twee handelaren? Twee? De meesten hier waaronder ikzelf struinen 100den handelaren af om een munt te zoeken.JO3023 schreef: ↑23 mei 2020, 09:46 Waar ik mijn informatie vandaan haal? Wat dachten jullie van de munthandelaren (het zijn er maar twee) op de postzegel- en munten markt in Amsterdam. Nogmaals, ik heb het al eerder gezegd, ik heb daar uren, dagen, weken, maanden ja zelfs jaren bij hen aan de stal gestaan. Koninkrijksmunten is een aflopende zaak. Ze kunnen dit soort munten aan de straatstenen niet kwijt.
Weer een advies wat gewoon op lucht is gebaseerd. Gulden 1840 Willem II werd begin vorige eeuw slechts 100 gulden voor betaald en dit decennium voor ruim 100k overgenomen als toenmalige duurste munt, yep idd bij de bank krijg je vast meer rente...
Punt 1) De meesten van ons onderschatten niemand, maar wellicht overschat jij wel iemand behalve jezelf, dat zou zomaar het geval kunnen zijn ;-)
Ik denk dat hier weinig mensen een hoge pet op hebben van deze handelaar zoals in de vele threads op dit forum met betrekking tot kwaliteit (terzijde dat wij elkaar niet mogen, maar ik hem toch een uitstekend ZAKENMAN vind) Ik zou dan ook niemand willen adviseren om bij hem munten in te leveren om te verkopen. MuntMarkt, Koevoets Numismatics, Hans Jongeling, Arger, Mooie Muntjes, JvP-Munten, Muntkraam, Schulman B.V., Laurens Schulman, Gijs Henzen, Joël numismatics, AG-Worldcoins en nog vele anderen kan ik wel met een gerust hart aanraden.
Wellicht dat hij zelf nog wilt reageren hier (hij is lid) maar ik ken hem als uitstekend betrouwbaar persoon die met veel passie dit deed en niet per se is gestopt omdat het niets opleverde, volgens mij doet MuntMarkt nu hetzelfde en gaat dat volgens het bedrijf best goed. Jammer is wel dat de TOPKWALITEITEN niet echt voor het oprapen liggen en klanten vaak een nieuwe voorraad willen zien.
&
Zijn en er nu wel of geen TOPKWALITEIT munten beschikbaar
Als laatste dan maar, gewoonweg walgelijk hoe je hier impliceert en insinueert dat een handelaar hier niet ter goeder trouw handelt, simpelweg omdat hij wel mooie munten kan showen, ik proef hier afgunst.JO3023 schreef: ↑23 mei 2020, 09:46 Er is gewoon iets met zijn munten aan de hand waar ik mijn vinger niet op kan leggen. Hij krijgt het ook elke keer voor elkaar om zijn munten bij de NGC te laten slabben. Hij is dan ook volgens mij preferred suplier hoewel hij tegenwoordig ook eigen munten slabbed. En ook in dit geval liegen de prijzen er niet om en niemand die dit allemaal vreemd vindt. Terwijl ik bij wijze van spreken dag en nacht naar topstukken op zoek ben en ze gewoonweg niet vinden kan en andere handelaren schijnbaar ook niet, een enkele keer een uitzondering daar gelaten. Kortom, ik laat gewoon mijn gezond verstand spreken waarbij ik mij ook laat leidden door de gezegde "Als iets te mooi is om waar te zijn ..." dan is het ook te mooi om waar te zijn!
Keep on laughing.CorioCoins schreef: ↑24 mei 2020, 00:50
Waar moet ik alvast aan wennen? Dat een zelfbenoemde expert zoals jij onzin en onwaarheden vertelt en dat terwijl je jezelf oprecht noemt?
Ik ga echt stuk, raap me op![]()
Eind jaren 90 zou hij dan toch rond de 20 geweest moeten zijn. Oud genoeg om munten te kopen zou ik zeggen. Dat hij bij deze handelaar of beter gezegd zijn oudere broer munten heeft gekocht geloof ik zonder meer.CorioCoins schreef: ↑24 mei 2020, 00:50
Jaren 80 was de expert net geboren. Het bedrijf van deze expert is opgericht in 2007 en heeft bestaan tot en met eind 2016 dus hoe betrouwbaar denk je dat die bron dan is? Ik zou die verzekering claimen als ik jou was.
Ik heb ze zelf nooit gezien, ook niet achter de toonbank. Dus als iemand ze wel heeft dan vertrouw ik dat niet. Helaas. Ook heb ik zo mijn twijfels bij welk FDC munt dan ook van het Koninkrijk behalve die uit de PROOF setjes. Maar dat is mijn persoonlijke mening.CorioCoins schreef: ↑24 mei 2020, 00:50 Verkoop de echte FDC's maar aan mij ik geef je nog een goede prijs ook. Laat me bijvoorbeeld een cent 1921 in absolute topkwaliteit kopen, daar betaal ik graag €200,- voor. Doe er maar gelijk 4, die andere 3 heb ik dan ook nog wel in een week verkocht met winst ook! Kijken welke handelaar deze in absolute FDC heeft liggen achter de toonbank.
Duidelijk verkocht aan iemand die geld te veel en geen verstand van munten heeft. Het is zeker niet conform de huidige marktprijs. Zelfs de prijs uit de NVVMH catalogus wordt tegenwoordig niet eens gehaald. Van harte met je verkoop.CorioCoins schreef: ↑24 mei 2020, 00:50 Afgelopen maand een rijksdaalder 1964 verkocht voor €229,- even kijken dat is meer dan 41 x de zilverwaarde (net aan boven zilverprijs, uhu...)
Antwoord op je vraag is ongeveer 50 euro (35 jaar geleden ongeveer 200 gulden)
Ikzelf ken meer dan twee handelaren en deze handelaar kent er zelf ook genoeg. Nogmaals, als je 300 kilo aan munten uit de periode Juliana/Beatrix verkocht hebt van harte. Hier in Amsterdam raakt men ze aan de straatstenen niet kwijt. Mischien kan ik ervoor zorgen dat deze handelaar, die misschien geen honderden kilo's heeft liggen maar toch zeker wel tientallen kilo's ze aan jouw kan doorverkopen. Hij blij omdat hij er eindelijk van verlost zal zijn, en jij blij omdat je weer voorraad hebt om te verkopen.CorioCoins schreef: ↑24 mei 2020, 00:50 Jij baseert je mening op twee handelaren? Twee? De meesten hier waaronder ikzelf struinen 100den handelaren af om een munt te zoeken.
Als verkoper heb ik de afgelopen 2 jaar zeker 300 kilo munten uit de periode 1950 t/m 2001 Juliana/Beatrix verkocht, wellicht zijn die handelaren niet helemaal meer up-to-date met prijzen? heb je daar wel eens aan gedacht? een schoongemaakte rijksdaalder 1970 heeft net als overige munten die schoongemaakt zijn van over de hele wereld weinig waarde. Maar in PROOF neem ik hem graag van je over (afgelopen jaar nog een presentatiesetje 1970 verkocht voor €1500,-)
Ik heb het niet over individuele gevallen. Uitzonderingen zullen er altijd zijn. Hoe groot acht jij overigens de kans zijn dat een beginnende of vergevorderde verzamelaar zo'n gulden zou kunnen aanschaffen? Juist, nagenoeg nihil.CorioCoins schreef: ↑24 mei 2020, 00:50 Weer een advies wat gewoon op lucht is gebaseerd. Gulden 1840 Willem II werd begin vorige eeuw slechts 100 gulden voor betaald en dit decennium voor ruim 100k overgenomen als toenmalige duurste munt, yep idd bij de bank krijg je vast meer rente...
Punt 1) Ik overschat mijzelf absoluut niet. Ik weet dat ik meer van munten afweet dan de meeste zogenaamde munthandelaren.CorioCoins schreef: ↑24 mei 2020, 00:50 Punt 1) De meesten van ons onderschatten niemand, maar wellicht overschat jij wel iemand behalve jezelf, dat zou zomaar het geval kunnen zijn ;-)
Punt 2) Die munt is echt hartstikke mooi, ik kan een bezoekje naar de plaatselijk opticiën adviseren (goed bedoeld advies hoor)
Ieder handelaar heeft zo z'n wijze van het kwalificeren van munten dat neemt niet weg dat deze munthandelaar genoeg kennis over munten heeft en zakelijk gezien het inderdaad op en top een ZAKENMAN is. En of je je munten nu aan deze handelaar te koop aanbiedt of aan één van de anderen die je opnoemt het maakt volgens mij allemaal niet zoveel uit.JO3023 schreef: ↑23 mei 2020, 09:46 Neem de proef eens op de som en biedt Theo één van je geslabte Koninkrijksmunten aan. Eens kijken wat hij er voor over heeft. Ik denk dat het daarna snel afgelopen zal zijn met de pret.CorioCoins schreef: ↑24 mei 2020, 00:50 Ik denk dat hier weinig mensen een hoge pet op hebben van deze handelaar zoals in de vele threads op dit forum met betrekking tot kwaliteit (terzijde dat wij elkaar niet mogen, maar ik hem toch een uitstekend ZAKENMAN vind) Ik zou dan ook niemand willen adviseren om bij hem munten in te leveren om te verkopen. MuntMarkt, Koevoets Numismatics, Hans Jongeling, Arger, Mooie Muntjes, JvP-Munten, Muntkraam, Schulman B.V., Laurens Schulman, Gijs Henzen, Joël numismatics, AG-Worldcoins en nog vele anderen kan ik wel met een gerust hart aanraden.
Tuurlijk, iemand zet een goed draaiend business waar het geld letterlijk binnenstroomt op een laag pitje om een neven activiteit verder te ontplooien. Geloof je dat zelf?CorioCoins schreef: ↑24 mei 2020, 00:50 Wellicht dat hij zelf nog wilt reageren hier (hij is lid) maar ik ken hem als uitstekend betrouwbaar persoon die met veel passie dit deed en niet per se is gestopt omdat het niets opleverde, volgens mij doet MuntMarkt nu hetzelfde en gaat dat volgens het bedrijf best goed. Jammer is wel dat de TOPKWALITEITEN niet echt voor het oprapen liggen en klanten vaak een nieuwe voorraad willen zien.
Ze zijn er wel maar deze liggen meestal bij de handelaren in een achterkamertje waarmee zij lopen te speculeren. Ze laten ze over het algemeen ook niet aan klanten zien. Behalve als ze de klant heel goed kennen of als ze in geldnood zitten. En nee, mijn arm zit nergens diep in, in tegenstelling tot die van jouw. Daarom kan ik heerlijk zeggen wat ik wil of je dat nu bevalt of niet. En duidelijk bevalt het je niet. Dat jij schijnbaar in Koninksrijksmunten handelt is jouw probleem.CorioCoins schreef: ↑24 mei 2020, 00:50 Zijn en er nu wel of geen TOPKWALITEIT munten beschikbaar![]()
Je spreekt jezelf hier gewoon tegen of wellicht is het geval dat de munthandelaren (behalve die twee waar je een arm diep in zit), je die TOPMUNTEN niet willen laten zien maar een ander wel?
Man, gebruik eens één keer in je leven een grijze hersencel van je. Het is onmogelijk dat koperen munten uit de 19e eeuw de tand des tijds overleeft hebben alsof ze vandaag uit de pers zijn komen rollen.CorioCoins schreef: ↑24 mei 2020, 00:50 Als laatste dan maar, gewoonweg walgelijk hoe je hier impliceert en insinueert dat een handelaar hier niet ter goeder trouw handelt, simpelweg omdat hij wel mooie munten kan showen, ik proef hier afgunst.![]()
Hier heb je een klein stukje Koninkrijk terug voordat je hier weer over begint te zeiken.
Dat is fysiek onmogelijk omdat je één en dezelfde persoon bent. Ik noem dat belangenverstrengeling. En bovendien is de combinatie verzamelaar/handelaar geen al te slimme combinatie. Dit is mijn persoonlijke mening.CorioCoins schreef: ↑24 mei 2020, 05:54 Je begrijpt het nog steeds niet reageer hier als verzamelaar koninkrijk! niet als handelaar anders had ik wel een andere naam gekozen ;-)
En ik ook al zal ik er geen woord van geloven dat iemand per ongeluk een 2 € Grace Kelly uit roulatie vindt. En zeker, iedereen moet zelf weten wat hij of zij verzamelt. Het enige dat ik claim is dat er voor Koninksrijks munten of euro's, nu je dit toch zelf aanhaalt, nauwelijks toch geen interesse meer is. De tijd dat handelaren hele rolletjes van 2€ herdenkingsmunten kochten is óók voorbij. Hier in Amsterdam raakt men de 25 muntstukken uit zo'n rol niet meer kwijt.CorioCoins schreef: ↑24 mei 2020, 05:54 Iedereen moet zelf weten wat hij of zij verzamelt maar ik heb bijv. niets met euro's maar dan ga ik ook niet naar het euro-gedeelte van dit forum om te zeggen dat het rotzooi is? Iemand die dat verzamelt heeft daar voor gekozen en ik respecteer dat. Als iemand per ongeluk een Grace Kelly uit roulatie vind, vind ik dat schitterend om te lezen.
Goed om te horen. Maar persoonlijk wil ik de munten zelf eerst zien voordat ik ze koop. Zeker als het duurdere munten betreft.CorioCoins schreef: ↑24 mei 2020, 05:54 Overigens verhandelen wij als bedrijf ook gewoon alle munten ook provinciaal en Zuidelijke Nederlanden (hetgeen jij liet zien) maar inderdaad ligt de nadruk op TOPKWALITEIT koninkrijk in de hier op het forum omstreden slabs van PCGS. En bij ons geldt ook niet goed geld terug (indien de munt binnen 31 dagen zonder opgaaf van reden in originele staat wordt geretourneerd) en met levenslange echtheidsgarantie!
Toevallig had de handelaar die ik ken het gisteren over de verkoopprijs van kilowaar toen een oudere vrouwtje haar guldens en dubbeltjes weggaf aan de handelaar. Indien ik mij goed herinner vraagt hij er € 3 voor bij voldoende afname. Ik kan dat van de week nog eens bevestigen.CorioCoins schreef: ↑24 mei 2020, 05:54 Juliana en Beatrix zijn voor geen enkel muntenbedrijf plezierige bijvangsten maar om een verschil in prijs te geven.
Een munthandelaar uit Amsterdam die jij noemde vroeg €15,75 per kilo bronzen munten, bij ons is dat koperprijs en 25% ca. 7,50 (prijzen vorig jaar) Dat scheelt nogal wat. Daarom komen ze deze in Amsterdam denk ik niet kwijt (al weet ik de prijs van Smit helaas niet en kan ik daar niet over oordelen)
Ongetwijfeld. Overal is er wel een gek voor te vinden.CorioCoins schreef: ↑24 mei 2020, 05:54 Waarschijnlijk is er voor knaak uit deze thread ook een koper, ik persoonlijk zou dat niet adviseren voor die prijs, maar goed voor iemand die in dat jaar is geboren kan het een leuk hebbedingetje zijn.
Dat vindt jij. Ieder met een beetje gezond verstand en kennis van zaken betaald die prijs in geen honderd jaar voor een rijksdaalder van Juliana. Maar het is je gegund. En als de koper ook blij is met zijn aanschaf, prima.CorioCoins schreef: ↑24 mei 2020, 05:54 Ik wil wel nog zeggen dat ik de koper van de rijksdaalder 1964 niet bij naam zal noemen, maar hij of zij is wel degelijk actief hier op het forum en heeft ook numismatische bijdrages geleverd en een verzamelaar die langer actief is dan ik met meer dan 900 reacties. Om deze man of vrouw nu gelijk in het hokje rijk te plaatsen en te zeggen dat hij of zij geen verstand heeft van munten is toch gewoon ordinair beledigen zonder dat je iemand kent?
Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest. Beatrix vind ik Nix en van Juliana heb ik vrij veel. Omdat ik de munten mooi vindt anders had ik ze nooit gekocht. Van Whilhelmina heb ik een aantal rijksdaalders. Oudere Koninkrijksmunten zijn mij de prijs/kwaliteit niet waard. Bij de Juliana munten en wellicht een enkele Whilhelmina rijksdaalder heb ik gegarandeerd geld verloren. Interesseert mij dat iets? Geen biet. Verder heb ik al eens een munt weggegeven, de 2 Ptas van Euzkadi omdat de verzamelaar er echt graag één wilde hebben. Tot slot, ik ben het type verzamelaar die heel kieskeurig is in z'n aankopen. Eenmaal een munt gekocht, of het nu een miskoop was of niet, dan blijft die munt in mijn verzameling tot Piet Hein langs komt. Ik accepteer en assimileer eventuele miskopen. Dat hoort volgens mij gewoon bij het verzamelen.CorioCoins schreef: ↑24 mei 2020, 05:54 Als tip geef eens een muntje weg (koninkrijk, daar heb je toch niets mee) en vertel er een interessant verhaal bij, wellicht dat een lach op het gezicht van die persoon je wel voldoening in het leven kan brengen. Ik ga weer verder met verbouwen ik lees je lieve reacties straks wel weer mijn allerliefste vriend ;-)
Ik heb er één in MS64 liggen, niet tekoop overigensJO3023 schreef: ↑24 mei 2020, 04:29Ik heb ze zelf nooit gezien, ook niet achter de toonbank. Dus als iemand ze wel heeft dan vertrouw ik dat niet.CorioCoins schreef: ↑24 mei 2020, 00:50 Verkoop de echte FDC's maar aan mij ik geef je nog een goede prijs ook. Laat me bijvoorbeeld een cent 1921 in absolute topkwaliteit kopen, daar betaal ik graag €200,- voor. Doe er maar gelijk 4, die andere 3 heb ik dan ook nog wel in een week verkocht met winst ook! Kijken welke handelaar deze in absolute FDC heeft liggen achter de toonbank.
Als je de foto's op je telefoon bekijkt snap ik je reactie. Open de link eens op een computer en ga dan eens met de vergrootfunctie over de foto's, deze zijn haarscherp!! (ben zelf fotograaf en met mijn L series macro lens, was het resultaat niet veel beter geweest)
Het was ook als voorbeeld bedoeld BertCorioCoins schreef: ↑24 mei 2020, 00:50 Ik denk dat hier weinig mensen een hoge pet op hebben van deze handelaar zoals in de vele threads op dit forum met betrekking tot kwaliteit (terzijde dat wij elkaar niet mogen, maar ik hem toch een uitstekend ZAKENMAN vind) Ik zou dan ook niemand willen adviseren om bij hem munten in te leveren om te verkopen. MuntMarkt, Koevoets Numismatics, Hans Jongeling, Arger, Mooie Muntjes, JvP-Munten, Muntkraam, Schulman B.V., Laurens Schulman, Gijs Henzen, Joël numismatics, AG-Worldcoins en nog vele anderen kan ik wel met een gerust hart aanraden.
Overigens Sander als jij de complete collectie slabs Juliana kwijt wilt, mag je zeker een berichtje sturen.
We zijn het zowaar een keer eens!
Ingeschreven als E-commerce, online bekijken en beslissen bij afhalen is geen probleem. De overheadkosten van een pand zijn niet lucratief genoeg vooralsnog
Indien bevestigd voor 3 euro kilowaar houd ik me zeer aanbevolenJO3023 schreef: ↑24 mei 2020, 10:50 Toevallig had de handelaar die ik ken het gisteren over de verkoopprijs van kilowaar toen een oudere vrouwtje haar guldens en dubbeltjes weggaf aan de handelaar. Indien ik mij goed herinner vraagt hij er € 3 voor bij voldoende afname. Ik kan dat van de week nog eens bevestigen.
Het allerbelangrijkste dat een koper tevreden is (edit Op het moment van schrijven is een rijksdaalder 1959 PCGS MS66+ verkocht voor €250,- en aan een andere koper dan de 1964 wellicht juist door deze thread, misschien puur toeval wie weet).
Ik hoop ondanks je verwensingen eerder dat je nog lang van je verzameling mag genieten.JO3023 schreef: ↑24 mei 2020, 10:50 Tot slot, ik ben het type verzamelaar die heel kieskeurig is in z'n aankopen. Eenmaal een munt gekocht, of het nu een miskoop was of niet, dan blijft die munt in mijn verzameling tot Piet Hein langs komt. Ik accepteer en assimileer eventuele miskopen. Dat hoort volgens mij gewoon bij het verzamelen.
Tja ik ben niet perfect, maar nogmaals (voor de derde keer) ik probeer hier te reageren als gepassioneerde verzamelaar, net als jij dat doet.JO3023 schreef: ↑24 mei 2020, 10:50 Als zogenaamde munthandelaar bewijs je de Munthandel met je opmerkingen zeker geen dienst. Je laat de ins en outs heel duidelijk aan buitenstaanders zien die er misschien wel van schrikken. Soms is het slim om maar niets te zeggen. Ikzelf hoef er niet van te leven dus kan ik mijn mening zonder al te veel problemen geven. Aan de andere kant geloof ik dus ook niet dat jij als boekhouder van je munten leeft in tegenstelling tot die ene handelaar die ik persoonlijk ken en die ik tot mijn vriendenkring reken. Dit gezegd hebbende ben ik natuurlijk ook niet op mijn achterhoofd gevallen: Het is en blijft een handelaar en zoals hij zelf zegt zit hij in deze business om geld te verdienen.
Nee serieus, ik heb echt met Jan te doen, die beste man bedenkt zich nu wel 2x voordat hij een topic aanmaakt