Hallo,
Mijn vader had deze misdruk van 50 gulden nog liggen in de kast en wilden graag weten of het iets waard is
Alvast bedankt!
50 gulden misdruk (achterkant geen 50)
Moderator: Arjena3
50 gulden misdruk (achterkant geen 50)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: 50 gulden misdruk (achterkant geen 50)
Ja zekers,
Als dit een echt biljet is dan is dit een mooie misdruk en daar zijn er altijd liefhebbers voor.
Maar het is afwachten "wat een gek er voor geeft" zoals ze dit oneerbiedig zeggen.
Maar in de meeste gevallen brengt het meer op dan de normale verzamelwaarde.
Mvg, .
Als dit een echt biljet is dan is dit een mooie misdruk en daar zijn er altijd liefhebbers voor.
Maar het is afwachten "wat een gek er voor geeft" zoals ze dit oneerbiedig zeggen.
Mvg, .
Lijkt me eerder een proof dan een misdruk. Hoe komt uw vader eraan?
Dankjewel voor het reageren!kl-euro schreef: ↑10 mei 2020, 11:41 Ja zekers,
Mvg, .
Van zijn winkel waar hij ~35 jaar geleden heeft gewerkt. Hij zag m liggen en dacht ''huh er mist wat'' en heeft m omgeruild voor een ''goede''.PietjePuk190 schreef: ↑10 mei 2020, 11:54 Lijkt me eerder een proof dan een misdruk. Hoe komt uw vader eraan?
Volgens mij is dit een misdruk van het type B.1 "Print run missed." (Er zijn hier zelfs twee drukgangen gemist, maar het exemplaar is intensief gebruikt.)
Redelijk zeldzaam te noemen, maar zeker niet uniek.
Redelijk zeldzaam te noemen, maar zeker niet uniek.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet, Patrick Plomp. (Dit betreft een mening tenzij anders aangegeven)
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld". Deel 1 en 2 bestelbaar op http://www.patrickp.nl
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld". Deel 1 en 2 bestelbaar op http://www.patrickp.nl