lijst van biljetten die ik nog zoek

Plaats hier berichten over bankbiljetten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
verhoeven jos België
Senior lid
Senior lid

lijst van biljetten die ik nog zoek

Bericht door verhoeven jos »

klik op de volgende link

Dit zijn ze dan, de landen die ik nog zoek en waarschijnlijk nooit kan betalen :( :( :(

info pdf :

LAND, BEHEER OVER HET LAND, PERIODE
STAD, SOORT BILJET

http://users.telenet.be/josv/No%20possesion.pdf
Vriendelijke groeten
Jos

Mijn persoonlijke site ( niet over munten en bankbiljetten )
Eigen kunstwerken
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: lijst van biljetten die ik nog zoek

Bericht door Ilosab »

Volgens mij staan er toch wel landen bij die niet zo duur hoeven te zijn. Als je met Paypal kan betalen dan zou ik eens op eBay.com kijken
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
verhoeven jos België
Senior lid
Senior lid

Ben eens gaan kijken op ebay.com, staan inderdaad veel bankbiljetten.

ben altijd naar ebay.be gaan kijken
reden is dat het verstuurd wordt in België. ben niet zeker van de "shipping" verzenden van biljet. Zijn er op dit forum veel die over de hele wereld bestellen. hebben ze geen probleem dat het biljet niet altijd toekomt?
Vriendelijke groeten
Jos

Eigen kunstwerken
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Alles wat ik tot nu toe heb gekocht heb ik ontvangen. En betalen met Paypal is erg handig. Als er geen verzendkosten bij staan dan vraag ik dat wel voordat ik ga bieden of kopen. Het enige wat ik nooit heb ontvangen is een muntje wat ik via Marktplaats uit Nederland heb gekocht en een biljetje van een Duitse verkoper van eBay.de Daar koop ik dus nooit meer en die laatste kreeg pittige feedback. Ze waren beiden erg goedkoop maar daar gaat het me niet om.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
verhoeven jos België
Senior lid
Senior lid

Ilosab schreef: 22 mar 2020, 16:24 Alles wat ik tot nu toe heb gekocht heb ik ontvangen. En betalen met Paypal is erg handig. Als er geen verzendkosten bij staan dan vraag ik dat wel voordat ik ga bieden of kopen. Het enige wat ik nooit heb ontvangen is een muntje wat ik via Marktplaats uit Nederland heb gekocht en een biljetje van een Duitse verkoper van eBay.de Daar koop ik dus nooit meer en die laatste kreeg pittige feedback. Ze waren beiden erg goedkoop maar daar gaat het me niet om.
dank voor de info, ga zeker ebay.com is bekijken
Vriendelijke groeten
Jos

Eigen kunstwerken
Patrickp_nl Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Patrickp_nl »

verhoeven jos schreef: 21 mar 2020, 15:13 klik op de volgende link

Dit zijn ze dan, de landen die ik nog zoek en waarschijnlijk nooit kan betalen :( :( :(
Van de volgende landen op jouw lijst staan exemplaren te koop op mijn website.
Aruba
Bohemia en Morova
Burma
Germany Camp money
Saksen
Dresden
Guinee-Bissau
Nederlands Indië
Katanga
Korea
Lichtenstein
Malaya
Nederland
Nieuwe Hebriden
South Rhodesia
Saba heeft naar mijn weten geen biljetten uitgegeven.
West Samoa
Posen
Taiwan China
Noord Viet nam
Yemen
Ja er zitten zeker prijzige exemplaren tussen, maar bijvoorbeeld Guinee-Bissau is € 1,50 (als je de verzendkosten niet meerekent).
Groet, Patrick Plomp. (Dit betreft een mening tenzij anders aangegeven)
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld". Deel 1 en 2 bestelbaar op http://www.patrickp.nl
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Er zijn wel biljetten van Saba maar dat zijn privé maaksels en daar verschijnen er meer van m.b.t. andere landen.
Pim Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Pim »

verhoeven jos schreef: 22 mar 2020, 16:19 Ben eens gaan kijken op ebay.com, staan inderdaad veel bankbiljetten.

ben altijd naar ebay.be gaan kijken
reden is dat het verstuurd wordt in België. ben niet zeker van de "shipping" verzenden van biljet. Zijn er op dit forum veel die over de hele wereld bestellen. hebben ze geen probleem dat het biljet niet altijd toekomt?
Het is ook wel even goed om te kijken naar eventuele invoerkosten. Ik meen dat voor Nederland, je extra kosten hebt als je iets koopt voor méér dan 20 euro. Daarom zet ik mijn ebay eigenlijk altijd op 'Alleen EU'. Dat geeft je een stuk beter beeld. Daarentegen heb ik enkel positieve ervaringen met Ebay. Veel handelaren weten prima hun spullen te verpakken, en hebben daar veel ervaring mee. Dat kun je ook bij de feedback wel zien. Daar moet je een beetje selectief in zijn ;-)

Succes met het zoeken!
verhoeven jos België
Senior lid
Senior lid

Patrickp_nl schreef: 27 mar 2020, 01:17
verhoeven jos schreef: 21 mar 2020, 15:13 klik op de volgende link

Van de volgende landen op jouw lijst staan exemplaren te koop op mijn website.
Aruba
Bohemia en Morova
Burma
Germany Camp money
Saksen
Dresden
Guinee-Bissau
Nederlands Indië
Katanga
Korea
Lichtenstein
Malaya
Nederland
Nieuwe Hebriden
South Rhodesia
Saba heeft naar mijn weten geen biljetten uitgegeven.
West Samoa
Posen
Taiwan China
Noord Viet nam
Yemen
Ja er zitten zeker prijzige exemplaren tussen, maar bijvoorbeeld Guinee-Bissau is € 1,50 (als je de verzendkosten niet meerekent).
Beste Patrick,
de landen die je hierboven beschrijft, hebben een 2 de kolom in de lijst, (bezetting, kolonie,...)
vb
Burma als onafhankelijk land heb ik, maar Burma als kolonie van Indië (zoals in lijst opgegeven niet).
vb
Guinee-Bissau heb ik ook, maar niet het bankbiljet guinee-bissau als west Afrikaanse staten

Wil je hier niet verbeteren, heb je site bezocht en wel enkele biljetten gevonden, maar als ik dan verzending erbij tel valt het wat duur uit.
Zal moeten wachten op een verjaardag van mij, kan ik meerdere biljetten kopen, en dan is de verzending in overeenkomst ok
is zoals ik al zei, de landen heb ik niet en zal ze waarschijnlijk ooit niet kunnen betalen ( invaliditeit- uitkering), maar heb er geen probleem mee :lach: :lach:
Vriendelijke groeten
Jos

Eigen kunstwerken
verhoeven jos België
Senior lid
Senior lid

aan allen dank voor de info
Vriendelijke groeten
Jos

Eigen kunstwerken

Terug naar “Bankbiljetten algemeen”