spijtig is het geen UNC

Da’s ook mijn persoonlijke favoriet, maar die heb ik niet, gaat er wel komen, als tweede dan de 20 gulden 1939 Emma,
ik vind hem schitterend, en deel je mening geheel, hoewel ik de zonnebloem ook mooi vind, maar dat heeft meer met de felle kleur te maken zoals het groen in de 5 gulden Vondel, en het blauw in de 10 gulden Frans Hals. Sowieso vind ik de oude Nederlandse biljetten qua ontwerp en afbeelding erg mooi, mede daarom mijn primaire verzamelgebied. Euro biljetten vind ik zeker niet mooi, ik heb er wel een paar in unc Duisenberg maar niet dat ik er veel naar omkijkIlosab schreef: ↑02 mar 2020, 19:47 Ik won hem jaren geleden op de veiling van de MPO en had het geluk dat er niet veel mee boden en dat er een aantal kandidaten in de file stonden want de veiling begon om 10 uur. De Nederlandse biljetten met historische figuren zijn sowieso mooi, beter dan de Zonnebloem en zeker beter dan de euro.
Leuk detail nog, het Fl.500,- Hollandia biljet heeft dezelfde ontwerper als de Fl.20,- Emma, namelijk Lion Cachet, Emma was het laatste biljet van zijn handIlosab schreef: ↑02 mar 2020, 19:47 Ik won hem jaren geleden op de veiling van de MPO en had het geluk dat er niet veel mee boden en dat er een aantal kandidaten in de file stonden want de veiling begon om 10 uur. De Nederlandse biljetten met historische figuren zijn sowieso mooi, beter dan de Zonnebloem en zeker beter dan de euro.
Prachtige biljetten met de molen van Ruisdaal en de keerzijde van de Fl.50,- Oestereetstertje een winterlandschap van Isaac van Ostade.
Uitgerekend dat biljet van 50 gulden heb ik nog niet, ben ik al jaren naar op zoek, voor mij betaalbaar dan. Maar we blijven zoeken, misschien over 4½ week in Valkenburg, je weet maar nooit.
Ja de 50 gulden die ik heb was voor mij ook ff een kreun momentje zeg maar maar goed die is ook unc-
Dat is inderdaad een mooi en vooral speciaal biljet van Hoorn, terechte trotsArjena3 schreef: ↑03 mar 2020, 19:20 noodgeld hoorn.jpg
Voor mij is dit één van de mooiste.
Opgegroeid en werkend in deze stad heeft het noodgeld van Hoorn een streepje voor.
Een andere reden is ook omdat ik trots ben dat ik dit biljet heb.
Er zijn er 80 gedrukt en voor zover nu bekend 73 vernietigd, 5 in musea en slechts 2 exemplaren bekend voor de particuliere verzamelaar.
Het door Jacobi en Toele uitgegeven boek "het noodgeld van Nederland" zijn er op dat moment NUL bekend bij de particuliere verzamelaars.
Ach ik heb heel veel mooie biljetten, de 500 gulden die alfred eerder plaatste is ook super mooi, 50 gulden wilhelmina 1943 ( avatar ) schitterend.
Wat oneerlijk om naar het mooiste biljet te vragen dus![]()
![]()
verhoeven jos schreef: ↑04 mar 2020, 16:10
Zoals je weet heb ik veel biljetten en mijn favoriete biljet is de 100 gulden van Erasmus maar mijn mooiste biljet vind ik de 500 Gulden Stadhouder Willem III (Schip). Ook geen UNC maar die is voor mij niet te betalen.
PL118 Willem III 1930.jpg
Da’s ook mijn persoonlijke favoriet, maar die heb ik niet, gaat er wel komen, als tweede dan de 20 gulden 1939 Emma,
71FF3256-46B6-44D7-8AE9-599747ECB15E.jpeg
gevonden op Demcampe € 89,45: https://www.delcampe.net/nl/verzameling ... 00765.html
Gevonden OP Delcame voor € 35: https://www.delcampe.net/nl/verzameling ... 11026.html
Even gaan kijken op Delcampe tussen de 1.457 Nederlandse biljetten maar 1 x gevonden (geen goede staat) , in Frankrijk noord : prijs € 419
OP delcampe 1.457 Nederlandse biljetten.
Arjen, met het verhaal erbij zeker een noemenswaardig biljet!Arjena3 schreef: ↑03 mar 2020, 19:20 Voor mij is dit één van de mooiste.
Er zijn er 80 gedrukt en voor zover nu bekend 73 vernietigd, 5 in musea en slechts 2 exemplaren bekend voor de particuliere verzamelaar.
Het door Jacobi en Toele uitgegeven boek "het noodgeld van Nederland" zijn er op dat moment NUL bekend bij de particuliere verzamelaars.