dit is mijn eerste post op dit forum. Ik ben al vele jaren liefhebber van -voornamelijk Nederlands- papiergeld. Vele jaren verzameld, maar destijds (bijna) alles verkocht, alles opbergen in mappen en dan in een kluis geeft mij geen voldoening, ik moet het kunnen zien. Maar dat is een persoonlijk iets.
in vergelijking met de oude guldenbiljetten zijn de Euro papiertjes natuurlijk een anonieme eenheidsworst van de ECB waaraan werkelijk niemand een aanstoot aan kan nemen. Vergelijk dat eens met biljetten met bijvoorbeeld het protret van De Ruyter of J.P. Coen (Nederlandsch Indië), die zouden tegenwoordig op flinke lading kritiek kunnen rekenen. Toch is met de Europaserie de vormgeving er iets op vooruit gegaan. Ik kijk uit naar de derde serie

Sorry voor het lange intro, over tot mijn vraag: welke denominatie heeft Johez (Joh. Enschede te Haarlem) als laatste gedrukt voordat zij daarmee stopten in 2017 ? Ik denk dat het de 50 euro (Europaserie) is, maar ik weet het niet zeker. Ik wil namelijk een van die laatste biljetten toevoegen aan mijn verzameling, liefst met het hoogste (laatste) plaatnummer.
Is er een overzicht van welke biljetten Johez in de loop der jaren gedrukt heeft voor welke landen ?
P.