Beste leden,
Ik heb deze zilverbon weten te bemachtigen.
Ik kan hem echter niet vinden in de catalogus van Patrick Plomp.
Kan iemand mij hier wat meer van vertellen.
Ben erg benieuwd.
Met vriendelijke groet,
Ruben
2,5 gulden proof zilverbon reminder
Moderator: Arjena3
2,5 gulden proof zilverbon reminder
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: 2,5 gulden proof zilverbon reminder
Dit gaat om een proefdruk PL13.p. Er zijn veel varianten. Mogelijk dat de nieuwe versie van Plomp meer varianten beschrijft.
Leuke aanwinst!
Leuke aanwinst!
Hoi,
deze incomplete biljetten komen uit het archief van de drukkerij De Bussy, die een gedeelte van de oplage van deze biljetten gedrukt heeft. Het is dus geen proef of proof, maar een incompleet biljet. Ik zal geen oordeel vellen over zulke biljetten, het enige wat ik erover wil zeggen dat ze nooit enige geldswaarde bezeten hebben.
P.
deze incomplete biljetten komen uit het archief van de drukkerij De Bussy, die een gedeelte van de oplage van deze biljetten gedrukt heeft. Het is dus geen proef of proof, maar een incompleet biljet. Ik zal geen oordeel vellen over zulke biljetten, het enige wat ik erover wil zeggen dat ze nooit enige geldswaarde bezeten hebben.
P.
Zeker! PL13.p1.c.
Voor de echt geïnteresseerden stel ik voor dat ze een exemplaar van de catalogus aanschaffen.
Voor de rest, hier een schermprintje van de pagina waarop deze unissued remainder staat.
In de nieuwe versie wordt onderscheid gemaakt tussen specimen (blauwe achtergrond) en proefdrukken/drukkersproeven/unissued remainders (gele achtergrond). Indien je ook deel 1 bezit, is het handig te weten dat bij gewijzigde informatie van een variant, of wanneer er een nieuw onderscheid is gemaakt of een variant toegevoegd, verticaal de rode tekst “NEW” is toegevoegd, zoals in het voorbeeld te zien. De bestaande variantnummers/indicatie is niet gewijzigd! Dus als je PL13.p al in je verzameling had, klopt dit nog steeds, echter doordat er een aantal variaties beschreven zijn, plak je er iets aan vast: 1.c in dit voorbeeld. (Ivm copyright is het niet toegestaan delen uit de catalogus, of de gehele catalogus weer te geven, daarom heb ik het gedeelte waar de prijzen staan zwart gemaakt. Als iemand anders een pagina wil tonen, eerst contact opnemen met de auteur svp!)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet, Patrick Plomp. (Dit betreft een mening tenzij anders aangegeven)
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld". Deel 1 en 2 bestelbaar op http://www.patrickp.nl
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld". Deel 1 en 2 bestelbaar op http://www.patrickp.nl