Anna(s)
Moderator: koenmunten
Forumregels
Kijk eerst even goed of je, je bericht in de juiste rubriek plaatst!
Kijk eerst even goed of je, je bericht in de juiste rubriek plaatst!
Anna(s)
Ik ben geen muntenverzamelaar, papiergeld is belangrijker voor me. Maar we hebben een dochtertje met de naam Anna en onlangs ontdekte ik dat er munten bestaan in India en Pakistan met de naam Anna of Annas. Inmiddels heb ik er al een aantal gescoord.
Misschien kan iemand me helpen met een lijst of verwijzing naar een website welke Anna munten er bestaan. Het gaat mij niet om jaartal maar om de afbeelding zoals bijvoorbeeld 1/12e Anna 1898 Victoria - 1/12e Anna 1907 Edward VII - 1/12 Anna 1920 George V. En ook dus voor 1/4e Anna, 1/2e Anna, 1 Anna - 2 Annas - 4 Annas.
Bij voorbaat dank voor de hulp.
Alfred
Misschien kan iemand me helpen met een lijst of verwijzing naar een website welke Anna munten er bestaan. Het gaat mij niet om jaartal maar om de afbeelding zoals bijvoorbeeld 1/12e Anna 1898 Victoria - 1/12e Anna 1907 Edward VII - 1/12 Anna 1920 George V. En ook dus voor 1/4e Anna, 1/2e Anna, 1 Anna - 2 Annas - 4 Annas.
Bij voorbaat dank voor de hulp.
Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
-
- Moderator
Re: Anna(s)
zie hier:
https://en.numista.com/catalogue/index. ... te=y&cat=y
Groet uit Dortmund / Duitsland van Rudolf
Yep, zoiets zocht ik maar als je niet bekend bent met munten dan blijf je zoeken.
Helemaal voor elkaar, bedankt voor de hulp, nu kan ik verder gaan zoeken naar ontbrekenden.
Helemaal voor elkaar, bedankt voor de hulp, nu kan ik verder gaan zoeken naar ontbrekenden.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Dankzij die websites heb ik een mooie lijst kunnen samenstellen van munten met de naam Anna of Annas maar tijdens mijn zoektocht naar betaalbare munten kwam ik erachter dat er toch munten zijn die niet in die websites voorkomen. Zijn er misschien nog leden die andere opties hebben zodat ik een compleet overzicht kan maken van munten met de naam Anna?
je zou Rezwan Razack eens kunnen benaderen op het internationale IBNS forum. Die heeft pas nog een prachtig boek gepubliceerd over de geschiedenis van het 1-rupee biljet. Die weet vast veel over Annas en ook wel wie er NOG meer van weet 

Ik ben geen lid van de IBNS Internationaal
Er zijn hier zoveel muntverzamelaars die ongetwijfeld een wereldcatalogus hebben. Is er dan niemand die van alle Anna munten uit India en Pakistan een scan kunnen maken en naar mij kan versturen?
Alfred, op de site https://en.numista.com kun je zelf een overzicht vinden van de munten die je zoekt. Gewoon even registeren en je kunt zoeken naar de Anna.
Willem
Willem
Die link had Numisfreund me ook al gestuurd maar ik kwam er achteraf achter dat ze daar niet allemaal op staan alhoewel ik wel veel ben geholpen.
Heb ik daar overheen gekeken.
Willem
Willem
Ik kan je wel het een en ander sturen, echter krijg ik geen bijlage toegevoegd om via hier te mailen.
Verzamelaar van munten van het Koninkrijk der Nederland,Groot Brittannië, Duitsland en Rusland
Inmiddels van Christian via de e-mail bestanden ontvangen waar ik mee aan de slag kan.
Ik ben er erg blij mee, bedankt.
Ik ben er erg blij mee, bedankt.