verkleuring 5 euro

Plaats hier berichten over algemene zaken omtrent de euro. Denk hierbij aan nieuws over aankomende eurolanden, nieuwtjes, weetjes, etc.

Moderator: euromunter

vutter Nederland
Senior lid
Senior lid

verkleuring 5 euro

Bericht door vutter »

Ik vond in mijn rommelkast een mapje met een 5 euro munt architecten 2008 terug. Nooit geweten dat ik die had. Maar nu is die munt aan een zijde
flink verkleurd maar ik wil hem er niet uithalen omdat je anders vinger afdrukken krijgt. Is de verkleuring vervelend voor een verzamelaar of hoort
het er bij ?
P1030506 (Medium).JPG
P1030505 (Medium).JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Re: verkleuring 5 euro

Bericht door janssenfrank »

Patina is voor de ene verzamelaar een gruwel en voor de andere een meerwaarde. Een mooi patina, zoals bij deze, kan ik persoonlijk wel waarderen. Overigens zal deze munt niet veel meer opbrengen dan de nominale waarde.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
vutter Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door vutter »

Bedankt voor de info, ik had ook niet verwacht dat deze munt meerwaarde zou hebben.
Maar voor een beginnende verzamelaar is een munt met nominale waarde een mooie start. Ik doe er niks mee, wist niet eens dat ik ,m had.
Zal hem maar niet poetsen.
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank »

Misschien kun je, met handschoenen aan, de munt er toch uithalen en dan andersom weer instoppen. Daarna de munt weer opbergen zoals het was. In theorie zou de munt dan over 10 jaar aan beide kanten hetzelfde patina hebben.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

Terug naar “Euronieuws”