Mogelijk valse 1 cent munt?
Mogelijk valse 1 cent munt?
Zojuist gevonden tussen een oudere verzameling een 1 cent munt uit 1959.
Naar mijn weten hebben de centen uit deze tijd niet zo’n opdruk?!
Meningen? Ik ben nieuw, hopelijk doe ik iets goed..
Naar mijn weten hebben de centen uit deze tijd niet zo’n opdruk?!
Meningen? Ik ben nieuw, hopelijk doe ik iets goed..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Mogelijk valse 1 cent munt?
Deze cent is geslagen voor circulatie op de Nederlandse Antillen. Daar borduurden ze nog voort op de oude munten uit het koninkrijk van voor WO II. Zo waren de dubbeltjes, kwartjes en guldens t/m 1970 daar ook nog van zilver. Ik geloof dat de koers van de Antilliaanse gulden ook hoger was in die tijd zodat ze daar hun eigen munten hadden.
Ha Jan W,Jan W schreef: ↑01 okt 2018, 23:19 Deze cent is geslagen voor circulatie op de Nederlandse Antillen. Daar borduurden ze nog voort op de oude munten uit het koninkrijk van voor WO II. Zo waren de dubbeltjes, kwartjes en guldens t/m 1970 daar ook nog van zilver. Ik geloof dat de koers van de Antilliaanse gulden ook hoger was in die tijd zodat ze daar hun eigen munten hadden.
Zou deze dan niet een zijde "Nederlandse Antillen" in plaats van "Koninkrijk der Nederlanden" moeten hebben? Suriname??
Mvgr,
Mel
Laatst gewijzigd door Melcoins op 02 okt 2018, 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Er staat Koningrijk met een g
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
En dat voor een papiergeldverzamelaar? 

Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Ik heb er nog een gevonden, exact hetzelfde.
Ook met opdruk koningrijk der Nederlanden 1960.
Gisteren veel munten voor mezelf gearchiveerd, alleen de fout gemaakt om ze niet netjes neer te leggen.
Heb er inderdaad een waar iets op stond van Nederlandse Antillen.
Foto volgt
Ook met opdruk koningrijk der Nederlanden 1960.
Gisteren veel munten voor mezelf gearchiveerd, alleen de fout gemaakt om ze niet netjes neer te leggen.
Heb er inderdaad een waar iets op stond van Nederlandse Antillen.
Foto volgt
De foto’s
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Deze centen zijn niet van de Antillen, maar van Suriname. De Antillen gebruikten dezelfde munten, maar dan met de landaanduiding Nederlandse Antillen. Voor Suriname is dat niet gedaan. Waarom weet ik niet. De Surinaamse centen komen voor met de jaartallen 1957, 1959 en 1960.
Opvallend is inderdaad het omschrift koninGrijk. Volgens de nieuwe spelling die vanaf 1901 werd gebruikt zou het koninKrijk moeten zijn.
Deze munten zijn niet schaars of kostbaar, dus ik verwacht niet dat het een vervalsing is.
Opvallend is inderdaad het omschrift koninGrijk. Volgens de nieuwe spelling die vanaf 1901 werd gebruikt zou het koninKrijk moeten zijn.
Deze munten zijn niet schaars of kostbaar, dus ik verwacht niet dat het een vervalsing is.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam
winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Aah! Duidelijk verhaal!
Zouden ze dan op alle munten van na 1901 waarop dit staat tot in WOII een verkeerde spelling gebruikt hebben?janssenfrank schreef: ↑04 okt 2018, 07:32 Opvallend is inderdaad het omschrift koninGrijk. Volgens de nieuwe spelling die vanaf 1901 werd gebruikt zou het koninKrijk moeten zijn.
Mvg,

-
- Globale moderator
Interessant van de spelling, daardoor ben ik nog even gaan zoeken online.
De spelling van KoninGrijk is ook bij de Nederlandse centen tot 1941 blijven bestaan.
1 cent Wilhelmina

Gr, Stephan
De spelling van KoninGrijk is ook bij de Nederlandse centen tot 1941 blijven bestaan.
1 cent Wilhelmina

Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool