Euro biljetten set 2002
Moderator: Arjena3
Euro biljetten set 2002
Goededag,
Wie kan mij vertellen wat deze set waard zou kunnen zijn?
S 00000003103. 2002
Mvg
Mayall
Wie kan mij vertellen wat deze set waard zou kunnen zijn?
S 00000003103. 2002
Mvg
Mayall
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Euro biljetten set 2002
Gaat het enkel om deze 3 biljetten of heb je de hogere valuta's ook (50, 100, 200 en 500)? Als ik de brief lees moeten deze bestaan omdat er €885 euro moest worden betaald.
Ik weet dat er verzamelaars voor zijn maar hoeveel de waarde boven nominaal is durf ik niet te zeggen.
Ik weet dat er verzamelaars voor zijn maar hoeveel de waarde boven nominaal is durf ik niet te zeggen.
Beste Adriaan , dank voor snelle reactie!Adriaan schreef: ↑28 jul 2018, 17:53 Gaat het enkel om deze 3 biljetten of heb je de hogere valuta's ook (50, 100, 200 en 500)? Als ik de brief lees moeten deze bestaan omdat er €885 euro moest worden betaald.
Heb een set van 5€ tot 500€! Erven van .... deze is van Italië maar er is nog meer vd Europese unie uitgegeven. Nog niet in ons bezit...
mvg
Mayall
Hierbij de rest v d biljetten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik vraag mij af ... nu verkopen of later.. ik weet uit bronnen dat ze zeer zeldzaam zijn gezien dat het begin van uitgifte zijn voor speciaal de EU unie (directie) Europese bank.
Mvg
Mvg
Het is zeer zeker bijzonder om alle biljetten uit een serie te hebben met identieke serienummers.
Het moment van verkopen blijft ook erg lastig. Euro biljetten worden verzameld maar omdat het regulier geld is wordt het nog weinig aangeboden. In maart zijn wel wat stukken geveild bij veilinghuis De Ruiter. Je zou eens wat handelaren kunnen benaderen om advies. Persoonlijk verwacht ik dat de biljetten van €200 en €500 euro in een mooie kwaliteit dure biljetten gaan worden omdat ze nauwelijks circuleren in het betalingsverkeer.
Het moment van verkopen blijft ook erg lastig. Euro biljetten worden verzameld maar omdat het regulier geld is wordt het nog weinig aangeboden. In maart zijn wel wat stukken geveild bij veilinghuis De Ruiter. Je zou eens wat handelaren kunnen benaderen om advies. Persoonlijk verwacht ik dat de biljetten van €200 en €500 euro in een mooie kwaliteit dure biljetten gaan worden omdat ze nauwelijks circuleren in het betalingsverkeer.
Allereerst staat deze vraag op de verkeerde plaats in Biljetten Nederland vóór de Euro.
Het zou in het de groep EURO verder hieronder bij Eurobiljetten moeten staan. (misschien kan een moderator dit verplaatsen.)
Dan krijg je van een eurobiljetten verzamelaar antwoord op je vraag maar die zijn hier niet zoveel gezien de reacties in dat onderdeel van dit forum.
Ik vind het vreemd dat alle nominaties gedrukt zijn in Italië want ik dacht dat de verschillende nominaties in verschillende landen werden gedrukt, bv. De 5 euro in Frankrijk de 10 euro in Duitsland enz.
Bestemd voor de directie Europese bank en die moeten de biljetten afkomstig uit Italië afrekenen in Duitsland?
Ik vind het vreemd en twijfel aan de echtheid van deze sets. (maar dat is mijn mening)
Als ze echt zijn want dat kan ik niet zien vanaf een afbeelding is het nog steeds wat een gek er voor geeft, persoonlijk heeft het voor mij geen meerwaarde.
Mvg,
Het zou in het de groep EURO verder hieronder bij Eurobiljetten moeten staan. (misschien kan een moderator dit verplaatsen.)
Dan krijg je van een eurobiljetten verzamelaar antwoord op je vraag maar die zijn hier niet zoveel gezien de reacties in dat onderdeel van dit forum.
Ik vind het vreemd dat alle nominaties gedrukt zijn in Italië want ik dacht dat de verschillende nominaties in verschillende landen werden gedrukt, bv. De 5 euro in Frankrijk de 10 euro in Duitsland enz.
Bestemd voor de directie Europese bank en die moeten de biljetten afkomstig uit Italië afrekenen in Duitsland?
Ik vind het vreemd en twijfel aan de echtheid van deze sets. (maar dat is mijn mening)
Als ze echt zijn want dat kan ik niet zien vanaf een afbeelding is het nog steeds wat een gek er voor geeft, persoonlijk heeft het voor mij geen meerwaarde.
Mvg,

Volgens Wiki staat de S in het serienummer inderdaad voor uitgifte (niet gedrukt) door de Banca d' Italia
Bedoel jij niet de drukkersidentificatiecode die ergens in kleine letters op het biljet te vinden is? Dat geeft aan welke drukker verantwoordelijk is en dat kan heel goed een drukkerij elders in Europa zijn? Op de foto's hier kan ik ze helaas niet lezen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Eurobankb ... rie_(2002)
Waar dan staat het symbool vd drukker? Kunt u mij een voorbeeld sturen dan?
Dit komt van dhr Duisenberg zelf ( familie)
Dit komt van dhr Duisenberg zelf ( familie)
De printcode staan op alle 2002 biljetten op het linker voorzijde gedeelte maar bij de 50 euro staat het rechtsboven.
Als de printcodes verschillend zijn dan zijn die gelijke serie nummers bij elkaar gezocht.
En dan zal dit voor vele euro verzamelaars zeker een meerwaarde hebben.
De waarde blijft moeilijk in te schatten en kun je pas te weten komen als je het in de verkoop doet.
Bij een goed veiling bedrijf kun je een minimum prijs afspreken en dan wordt het daaronder niet verkocht.
Mvg,
.
Als de printcodes verschillend zijn dan zijn die gelijke serie nummers bij elkaar gezocht.
En dan zal dit voor vele euro verzamelaars zeker een meerwaarde hebben.
De waarde blijft moeilijk in te schatten en kun je pas te weten komen als je het in de verkoop doet.
Bij een goed veiling bedrijf kun je een minimum prijs afspreken en dan wordt het daaronder niet verkocht.
Mvg,

Het staat inmiddels op marktplaats!
Word gek v d belangstellingen en reacties ik heb nu een bod van 3000€
Mvg
Word gek v d belangstellingen en reacties ik heb nu een bod van 3000€
Mvg
Lees de onderstaande pagina's en ik weet zeker dat het je weinig moeite kost om de codes op de biljetten te vinden.Mayall1307 schreef: ↑30 jul 2018, 08:43 Waar dan staat het symbool vd drukker? Kunt u mij een voorbeeld sturen dan?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Eurobankb ... catiecodes
http://www.eurotracer.net/information/n ... p?type=f50
http://www.eurotracer.net/information/notes.php?type=f5
Het is een mooi bedrag en blijkbaar zijn er toch veel liefhebbers die het kunnen waarderen. Succes met de verkoop.