Penningen huwelijk Juliana & Bernhard (1937)

Plaats hier berichten over penningen die nog niet in de andere onderdelen zijn benoemd.
Scheepmaker
Aankomend lid
Aankomend lid

Penningen huwelijk Juliana & Bernhard (1937)

Bericht door Scheepmaker » 13 jul 2018, 22:18

Beste leden,

Wie kan mij meer vertellen over deze 2 penningen?
In de tussentijd heb ik het internet al flink afgestruind en ben ik wel meer penningen tegengekomen die zijn geslagen t.g.v. het huwelijk van Juliana en Bernhard. Echter, helaas zijn dat niet de juiste en waar ik dus meer achtergrondinformatie over zou willen ontvangen. Ik kan beide penningen in deze vorm nergens terugvinden, ook niet op de website van diverse antiquairs of numismatische winkels.
Het thema van beide penningen is vrij algemeen en dan zou je verwachten dat je toch in ieder geval een minimaal aantal hits tegenkomt, echter, de werkelijkheid is anders.

Naast vele munten en andere penningen komen ook deze twee penningen uit een erfenis. De penningen wegen 17 gram per stuk, de afmeting is in beide gevallen 30x40mm en ze zijn gemaakt van brons. Ik heb de achterzijde weggelaten, deze zijn toch geheel vlak en bevatten dus geen details.

Bij voorbaat dank voor uw reacties!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vind de rust om te accepteren wat niet te veranderen is, de kracht om te veranderen wat je niet kunt accepteren en de wijsheid om het verschil hierin te ontdekken.

Terug naar “Overige penningen”