Franse Euro niet gecentreerd

Plaats hier berichten over misslagen, varianten, fouten op munten, of andere zaken die niet overeen komen met een normale munt.

Moderator: maarten89

nostalgia
Volledig lid
Volledig lid

Franse Euro niet gecentreerd

Bericht door nostalgia » 19 apr 2018, 08:52

Goedemorgen allen,

Ik ben niet meer heel actief wat betreft het schrijfwerk maar lees nog wel het nodige.

Van munten heb ik weinig tot geen verstand dus wil ik graag een beroep doen op de expertise alhier. In de portemonnee kwam dit Franse Euromuntje uit 1999 naar boven.

De middelste schijf (heet dit een pil?) zit niet in het midden van de munt waardoor ook de gouden rand behoorlijk misvormd is.

Wel heeft de munt wat vieze plekjes en is de rand ook beschadigd. Iemand een idee? Want Hollander als ik ben is een mooi verkoopbedrag altijd welkom :)

Ik ben helemaal niet handig in de wereld van internet en via imageshack lukt oploaden me niet. En volgens mij kan ik hier niet zomaar bijlagen toevoegen.
Vandaar staat ie voor de vorm op marktplaats, daar lukt het me wel makkelijk foto's toe te voegen :lollig:

https://link.marktplaats.nl/m1277087924

Groeten

janssenfrank
Superlid
Superlid

Re: Franse Euro niet gecentreerd

Bericht door janssenfrank » 19 apr 2018, 17:46

Ik heb geen idee van de waarde, maar het is wel een curieus stukje.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

resparvae
Senior lid
Senior lid

Bericht door resparvae » 19 apr 2018, 17:50

Dit is een "Spiegelei" misslag, waarbij de kern en de ring tijdens het slaan scheef in elkaar terecht gekomen zijn.
Je ziet ze regelmatig bij 2 Euromunten. Bij de 1 Euromunten echter niet zo vaak.

Groet
Thomas
O, ja, de prijs is afhankelijk van de mate van de afwijking. Er is door Numismativy een hele typologie uitgewerkt.

nostalgia
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door nostalgia » 20 apr 2018, 08:13

Merci, leuk stukje.

De foto's op marktplaats stonden vooral voor de mensen hier maar er wordt nog redelijk op geboden ook.

Zal me er wel iets meer in verdiepen.

Groeten

Terug naar “Misslagen, varianten en andere afwijkingen”