EEN BRUG TE VER !!!

Plaats hier aankondigingen van munten en bankbiljettenbeurzen in België. Vermeld hierbij de datum, tijd en plaats en een link naar organisator.

Moderators: WBE, Aernout

LUC Liberia
Donateur
Donateur

EEN BRUG TE VER !!!

Bericht door LUC »

Ja beste forum leden zoals de titel aangeeft zal het voor velen onder jullie "een brug te ver zijn". :lach:
Maar ondanks de afstand deel ik u mee dat op Donderdag 10 Mei 2018.
De 41 ste INTERNATIONALE NUMISMATISCHE DAG door gaat,
En dit in het Koninklijk Atheneum Zuidlaan 3, 9200 Dendermonde.
van 8 tot 14.00 uur.
Groeten Luc. :D
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: EEN BRUG TE VER !!!

Bericht door Ilosab »

Voor mij is het niet alleen een brug maar ook nog 1500 km te ver.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
rtholen Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door rtholen »

Wordt wel weer tijd voor een vakantie naar NL, het is hier lekker weer hoor Alfred! :-)
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Nou, het is hier al een week 20 tot 25 graden dus wij mogen ook niet klagen. We gaan dit jaar 3 x naar Nederland, vakantie - het bijwonen van een huwelijk - heel misschien een beurs.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door PietjePuk190 »

8 uur open? :shock: Is dat normaal daar??
Aernout België
Moderator
Moderator

Bericht door Aernout »

PietjePuk190 schreef:8 uur open? :shock: Is dat normaal daar??
Voor een internationale beurs wel ja.

mvg,
Aernout
Start klein om groots te eindigen
LUC Liberia
Donateur
Donateur

Bericht door LUC »

Het was vandaag mijn top dag of beter dat had het moeten zijn.
Veel munten dat wel, maar kwaliteit was zeldzamer dan goud.
Een Filipsdaalder 1591 Antwerpen had mijn aandacht, maar dan moest ik 675 Euro op hoesten. :thumb down:
Een mooie penning van het beleg van Coevorden 1672 trok ook mijn aandacht kostprijsje 560 Euro.
Maar ik heb geen ervaring met deze historische penningen, is deze prijs redelijk? Zijn deze penningen zeldzaam ?
In ieder geval mooie munten gecombineerd met een redelijke aanvaardbare prijs word steeds moeilijker.
Ik heb vandaag besloten dat ik mijn budget beter terug naar huis neem
Hier onder een voorbeeld van de penning waar ik wel over twijfelde om hem aan te kopen, maar ik
had gewoon te weinig of geen kennis wat eigenlijk de waarde was, misschien kan een forumlid er iets meer over vertellen.
Vriendelijke Groeten Luc. :) (ps: de kwaliteit was wel beter dan dit voorbeeld, en hij had ook een mooie gekleurde patina).
BELEG VAN GRONINGEN.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
JO3023 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door JO3023 »

Hallo LUC,

Ik heb mij niet erg verdiept in penningen, wel een beetje in de koperen jetons waar er overigens ook zilveren exemplaren van bestaan, en doorgaans zijn zowel de zilveren penningen als de zilveren jetons toch aan de prijzige kant. Van een bedrag van 560 euro kijk ik dus niet op. Sterker nog ik zou bijna zeggen dat het een koopje was. Dit gezegd hebbende, uiteraard bevinden zich tussen de zilveren penningen dan wel jetons dure en minder dure exemplaren. Hangt allemaal af van vraag en aanbod. Over deze specifieke penning kan ik je verder niets vertellen aangezien ik mij niet herinner deze eerder gezien te hebben.

De Philipsdaalder had ik wel graag willen zien. Voor zo'n prijs moet de kwaliteit ook behoorlijk goed zijn geweest.

Gr,
Tristán
LUC Liberia
Donateur
Donateur

Bericht door LUC »

Bedankt voor de reactie Tristan, de handelaar komt regelmatig naar Dendermonde. Ik zal hem eens vragen of ik een foto mag nemen.
Het is wel een gegeven dat die laatste jaartallen meestal heel slecht zijn van kwaliteit. maar 675 Euro was me net iets te veel.
Groeten Luc.

Terug naar “Beurzen België”