variant 1 gulden 1854 ?

In deze rubriek kunnen gasten een vraag stellen aangaande munten, biljetten en penningen waarvan ze bijvoorbeeld de waarde willen weten. Het is niet nodig om een account aan te maken. Heb je bijvoorbeeld vanuit een erfenis een verzameling in handen gekregen en wil je graag de waarde weten van deze verzameling, dan kun je de vraag hier stellen.
Forumregels
Ondanks dat in deze rubriek geen registratie vereist is, behandelen we enkel vragen die voldoen aan ons geldende reglement en de richtlijnen die we stellen aan een taxatie-aanvraag. Topics die niet voldoen, zullen worden gesloten door het beheer of moderator en desnoods worden verwijderd.

Afbeeldingen kun je op de volgende wijze toevoegen aan je berichten ► Afbeeldingen toevoegen met Tinypic

Bedenk dat registratie slechts enkele minuten in beslag neemt en dat een registratie direct een flink aantal extra functies oplevert, zoals het sturen van privéberichten naar andere gebruikers en het kunnen plaatsen van advertenties in de forummarkt.

variant 1 gulden 1854 ?

Berichtdoor Knaakkie » 05 Apr 2018, 10:50

Beste forumleden,

Ik heb een vraagje over een gulden uit 1854. Bij mijn weten is er maar 1 versie maar ik heb hier toch 2 verschillende (in mijn belevenis). Als je kijkt naar het jaartal 1854 op de eerste foto dan zie je dat de 5 lager is geplaatst. Ook zie ik op de 2e foto dat er iets is met de 5.
Het lijkt op een soort van dubbelslag of jaartal verandering. Ook in de randtekst zie ik constant een soort van dubbelslagen (zie bv de M van Munt, de V en N van VAN etc.)

Is er iemand die hier iets meer van weet?

Met vriendelijke groeten,

Knaakkie
Je hebt niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Knaakkie
Nieuw lid
Nieuw lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://www.marktplaats.nl/verkopers/10541323.html

Terug naar Taxatie en vragen door niet-leden of nieuwe leden