Verzameld hier nog iemand euromunten ???

Plaats hier alle berichten, vragen, weetjes, nieuwtjes, etc, over de speciale 2 euro herdenkingsmunten, ook wel de zogenaamde 2 euro commemoratief.

Moderator: euromunter

numisfreund Germany
Moderator
Moderator

Verzameld hier nog iemand euromunten ???

Bericht door numisfreund » 04 apr 2018, 16:56

Is hier nog iemand geinteresserd in het verzamelgebied "euromunten" of is dit verzamelgebied dood?

Ik zie geen belangstelling meer hier voor de euros ...
:suprised:
Groet uit Dortmund / Duitsland van Rudolf

Stephan O
Globale moderator
Globale moderator

Re: Verzameld hier nog iemand euromunten ???

Bericht door Stephan O » 04 apr 2018, 17:45

Er worden nog welzeker euromunten verzameld in, de rubriek van eurodiffusie is zo nu en dan nog wel activiteit.

Ik denk wel dat het verzamelen van euromunten door de markt erg ontmoedigd wordt. Zeker om alles aan te moeten kopen om de verzameling compleet te houden.

Zelf probeer ik wel een beetje op de hoogte te blijven van de nieuwe ontwerpen of uitgaves.

Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
Winnaar van de niet gespeelde munthunter-WK 2014 voetbalpool
Derde in de munthunter-EK 2016 voetalpool
Vijfde in de munthunter-Vrouwen EK 2017 voetbalpool

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 04 apr 2018, 18:06

Ik verzamel alleen Nederlandse coincards. Ik heb ooit 2 euro munten verzameld maar precies zoals Stephan zei, het is te prijzig geworden en als je ziet wat je allemaal moet doen dan ging het plezier eraf. Mooie prijs voor gevangen in 2015 en papiergeld voor gekocht.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Petijsach
Senior lid
Senior lid

Bericht door Petijsach » 04 apr 2018, 19:30

Ik kijk elke dag op het forum van de Duitse "concurrent" voor euronieuws.
Het is inderdaad zo, dat op dit forum minder euronieuws staat dan daar.
Hier heb ik zelf ook schuld aan, het nieuws dat ik daar lees zou ik ook op dit forum kenbaar kunnen maken.
Maar ik ga er vanuit dat iedereen daar het nieuws wel leest......
En verzamelen doe ik zeker nog wel maar inderdaad is het duur en te veel uitgiftes.
Ook zou het helpen als Nederland eindelijk eens serieus mee gaat doen met het slaan van eigen €2 herdenkingsmunten!

Peter.
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld.

PietjePuk190
Donateur
Donateur

Bericht door PietjePuk190 » 04 apr 2018, 20:06

Nee, steeds meer mensen zien het licht en stappen over op papiergeld gelukkig. Eindelijk! greeny Wil de laatste metalhead het licht uit doen? :lollig:
IBNS NL lid 681
IBNS Int lid 11993
WK 2018: Ambassadeur van Senegal

bertusk75rt
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door bertusk75rt » 04 apr 2018, 22:57

Ook ik verzamel nog steeds 2 euro munten maar het is inderdaad zoals hierboven beschreven steeds moeilijker om vooral uit circulatie bij te blijven.

Maar als meer mensen er mee stoppen komen er wellicht ook weer meer in de omloop.

Gr. Bertus

EuroErwin
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door EuroErwin » 04 apr 2018, 23:49

Ik zelf ben nog steeds zeer actief euromunten verzamelaar. Ben elke dag een aantal keer aan het kijken voor nieuwe op het duitse muntenforum (die op euro gebied heel erg actief is).

Groeten Erwin

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

wim
Lid
Lid

Bericht door wim » 05 apr 2018, 00:08

Na, door omstandigheden, er een paar jaar te zijn uit geweest heb ik mijn achterstand bij weer goed gemaakt.
Daarbij verzamel ik alle uitgegeven munten.
Maar het klopt, de hype is verdwenen, hier op het forum is het zoeken naar informatie,...
Dat er weer heel wat verzamelaars gingen verdwijnen stond in de sterren geschreven.
Dit wordt nog eens versterkt door de uitgifte politiek van de landen:

Het aantal speciale 2€ munten: eerst van geen, naar 1, dan naar 2 en dan nog soms eens een Europese uitgifte maakt het niet goedkoper.
Dan nog eens het gedoe van muntmeestertekens, waar ik de indruk heb, de nieuwe manier van landen, om hun producten (aka munten/muntsets) aan de man te brengen. (Denk aan Luxemburg/Malta/transitieset....).
Duitsland met de 5 munthuizen, maakt het ook niet goedkoper, maar is historisch al lang zo.
De landen die niet meedoen met muntmeestertekens proberen dan maar een munt een beetje te kleuren (Frankrijk/Portugal/Nederland...).
Dan heb je ook nog eens dat het aantal BU sets per land aan het dalen is, wat de setjes weer duurder maakt. Kijk nu maar weer naar de Baltische staten wat je moet betalen voor 3 stomme setjes.
Kijk je van bij het begin zijn er ook al wat landen bijgekomen. Maar blijf er bij, moest iedereen alle munten in UNC uitbrengen, het zou een stuk leuker zijn.
Ik zwijg dan nog van Monaco...

Maar voorlopig ben ik nog zo goed al compleet, maar hoelang wil ik dat nog? Ik ken ook mezelf en weet als ik niet meer volledig kan zijn stop ik er zelf mee..

Mischaop82
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Mischaop82 » 05 apr 2018, 07:38

Ik zit niet dagelijks op het forum, maar verzamel nog altijd heel euroland. En ben compleet t/m 2017.

Gr. Mischa
Lid van de club van 3292!!!

Eurocollecteur
Donateur
Donateur

Bericht door Eurocollecteur » 05 apr 2018, 16:38

Ook ik verzamel nog steeds met plezier euro munten. En ben nog steeds blij met jou updates!!
Ook kijk ik vaak op het Duitse Forum!
EUROCOLLECTEUR

resparvae
Senior lid
Senior lid

Bericht door resparvae » 05 apr 2018, 19:48

Al vanaf het begin verzamel ik euromunten. Vanaf 2004 ben ik direct begonnen met 2 euromunten. Het is een leuke hobby om te proberen bij te blijven. Wel lastig trouwens. Je moet bijna dagelijks een rijtje websites checken. Ook leer ik veel vanwege de onderwerpen die door de 2 euro munten worden geëerd. Ik heb een eigen methode van opbergen ontwikkeld, die wel vrij veel ruimte vraagt, dus daar zit ik nu aan mijn limiet. Met de Monaco 2015 Kasteel op de rots had ik even een dipje, want ik vind € 1000 wel wat duur. Dus toen werd ik even depri, maar nu ben ik wel weer begonnen.
Het contact met mede-verzamelaars en met de bekende handelaren is ook een leuk aspect. Mijn vrouw vindt echter wel dat het duur is allemaal, dus soms moet ik wat schipperen, dan koop ik alleen de unc munt en niet de bu of proof.
Maar het is erg leuk en bevredigend om het gevoel te hebben dat ik "volledig" ben.
Hopelijk gaan de munthuizen hun uitgifte beleid wat bescheidener maken. Sommige gedenk-onderwerpen hebben niet zoveel met Europa te maken.

Veel verzamelplezier
Thomas

numisfreund Germany
Moderator
Moderator

Bericht door numisfreund » 05 apr 2018, 21:39

Fijn jullie reacties - bedankt!

Ik had de indruk, dat hier in dit forum in zaken euro niet meer veel gebeurt ... :thumb down:

Iedereen, voor die het ook in het duits mag, is graag gezien in ons duitse forum www.emuenzen.de.
Daar ben ik erg activ (ook als moderator) en deel bijna dagelijks nieuws betreff de euros ... Jullie zijn erg welkom!
Groet uit Dortmund / Duitsland van Rudolf

Terug naar “2 Euromunten commemoratief CC”