Gouden biljetten

Forumregels
Ondanks dat in deze rubriek geen registratie vereist is, behandelen we enkel vragen die voldoen aan ons geldende reglement. Topics die niet voldoen, zullen worden gesloten door het beheer of moderator en desnoods worden verwijderd.

Afbeeldingen kun je op de volgende wijze toevoegen aan je berichten ► Afbeeldingen toevoegen met TinyPic

Bedenk dat registratie slechts enkele minuten in beslag neemt en dat een registratie direct een flink aantal extra functies oplevert, zoals het sturen van privéberichten naar andere forumleden.

Het plaatsen van privacy en copyrightgevoelige gegevens en afbeeldingen is verboden!

Gouden biljetten

Berichtdoor marcel vm » 07 Mrt 2018, 13:44

Geen idee of je het onder oplichting moet zien , maar ik lig soms dubbel van het lachen wat je op marktplaats tegenkomt.
Er worden goldplated biljetten , sommige met certificaat en sommige in plexiglas aangeboden voor bedragen van wel €175,- tot €500,- .
Deze biljetten koop je voor €0,80 los en €8,- in plexiglas op aliexpress . Zouden er nou echt mensen zijn die hier intrappen ?
marcel vm
Aankomend lid
Aankomend lid

eBay: http://

Re: Gouden biljetten

Berichtdoor LUC » 07 Mrt 2018, 23:37

marcel vm schreef:Zouden er nou echt mensen zijn die hier intrappen ?

Ik denk het wel anders gaan ze die rommel toch niet meer maken.
Ik zelf toen ik twaalf/dertien jaar was legde ik mijn spaarcentjes bij een om zo gezegd zeldzaam en beperkt in aanbod met certificaat natuurlijk aan te kopen.
En dan kom je in een muntenclub en blijkt dat het totaal geen waarde heeft of enkel metaal waarde.
Ik denk zelf dat hier op het forum een foto geplaatst is van een pers in China met allemaal stempels van bekende munten van Europa en Amerika.
Een bekend forum lid heeft zelfs eens een bestelling gedaan gewoon om eens te kijken hoe "mooi" ze zijn nagemaakt.
Allemaal die rommel soms uitgeven door de staat, soms bedrijven (ik ga hier geen namen noemen ) en landen zoals China.
We hadden in onze club een expert in antieke munten (jammer genoeg onlangs van ons heen gegaan) die om den duur zei ik heb thuis een kist vol valse en het word moeilijker om de echte van de valse te onderscheiden..
En dat vind ik het spijtig, er zijn zoveel echte munten, meer dan genoeg voor verzamelaars en dan gooien ze die troep er nog bij, met resultaat beginnende verzamelaars die dat tegenkomen haken af.
Met als eind resultaat dat muntenverzamelaars zeldzamer zijn dan zeldzame munten. :knipoog:
Groeten Luc. :D
Gebruikers-avatar
LUC
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Liberia Liberia 
eBay: http://

Terug naar Oplichting op Marktplaats