Top collectie Engelse crowns op veiling

Plaats hier berichten en informatie over munten uit Europa (voor euro).

Moderator: koenmunten

Forumregels
Kijk eerst even goed of je, je bericht in de juiste rubriek plaatst!
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Top collectie Engelse crowns op veiling

Bericht door Jan W »

Op 7 en 8 januari aanstaande wordt bij Heritage Auctions een aantal Engelse crowns geveild uit de Cape Coral Collection of British Crowns. Hieronder ook een aantal zogenaamde zeer bijzondere patterns (of proeven) van crowns die nooit in circulatie zijn gekomen maar onder verzamelaars zeer gezocht zijn. Een aantal heb ik nog nooit eerder gezien.
De foto's van de munten zijn stuk voor stuk van zeer hoge kwaliteit en je kunt er ook heel ver op inzoomen (moet je beslist eens even uitproberen, je weet niet wat je ziet!). Voor de gewone verzamelaar zijn al deze munten in topkwaliteit financieel zo goed als onbereikbaar maar het is wel leuk om deze munten eens te bekijken. Daar zit zo enorm veel vakmanschap en kunstzinnigheid in. :thumb up: :klap:

https://coins.ha.com/c/search-results.z ... 4294947632
sjors-sjors Nederland
Superlid
Superlid

Re: Top collectie Engelse crowns op veiling

Bericht door sjors-sjors »

Zoo, dat inzoomen is inderdaad bijzonder!

De munten uiteraard ook ;)
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Re: Top collectie Engelse crowns op veiling

Bericht door koenmunten »

Dat zijn zeker mooie munten, maar tjonge tjonge wat een paar prijzen. Jammer dat ze zo duur zijn wat er zitten er wel een paar bij die nog in mijn verzameling ontbreken :knipoog:
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl

Terug naar “Europa (voor euro)”