Deze penning kwam ik tegen op Ma shop en trok wel mijn aandacht.
Een herdenkingspenning van Maria van Bourgondie en haar man, ik heb dit nog nooit gezien, is dit zeldzaam ???
Kan iemand van het forum daar iets meer over vertellen.
En vraag prijs is 500 Euro nogal prijzig ...
Groeten Luc (alle hulp is welkom)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bij acsearch gezocht met 'MAX 1486' en 'MAX 1610'. Daar 8 recente verkopen gevonden van lood, zilver, goud. In de beschrijvingen uitgebreide literatuurverwijzingen. Mogelijk worden daarin jouw vragen beantwoord.
Wat mij opvalt is dat in de beschrijvingen vaak van 'Originalguss' wordt gesproken. Zo een woord roept bij mij gelijk de vraag op of er ook niet 'Orginalguss' exemplaren zijn. Verder valt mij op dat in de beschrijvingen soms mist dit 'Orginalguss', een materiaalaanduiding, de maat of het gewicht. Bovendien varieeren de maten en gewichten (zie overzicht hieronder). Ook wordt in een literatuurverwijzing melding gemaakt van een exemplaar in verguld zilver. Zijn er mogelijk nog exemplaren in andere metalen?? De beschrijvingen roepen bij mij meer vragen op dan dat zij antwoorden geven. Ik vind het interessant maar ga er niet diep induiken.
In sommige gevallen is het gewoon makkelijker de vragen aan de aanbieder te stellen. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de aanbieder geen onderzoek heeft gedaan en dat het daardoor een koopje zou zijn...of toch??! Mvgr, Mel