Zomeraankopen

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de Nederlandse Guldenbiljetten.

Moderator: Arjena3

MuntMeneer Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Zomeraankopen

Bericht door MuntMeneer »

Hallo allemaal!

Ik heb vandaag mijn gulden biljetten verzameling wat kunnen uitbreiden en dat wil ik graag met jullie delen. Het zullen voor de meesten vast wat "standaard" biljetten zijn alleen ik had ze nog niet. En ben er heel blij mee :D

Maar ik ben ook zeer benieuwd of er nog meer mensen zijn die zichzelf op nieuwe (gulden) biljetten hebben getrakteerd?! Ik zie het graag!

Hopelijk vinden jullie het leuk dat ik dit met jullie deel :D

mvg, Tjeerd
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Re: Zomeraankopen

Bericht door PietjePuk190 »

Hallo BiljetMeneer greeny

Mooie aanwinsten hoor! Mooie kwaliteit ook zo te zien :thumb up: De 25 Gulden heb ik nog niet :)
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

MuntMeneer schreef:Hopelijk vinden jullie het leuk dat ik dit met jullie deel
Tjeerd, dat zijn mooie aanwinsten en het is heel goed dat je ze ook deelt op dit forum. :thumb up:

Maar we hebben op het forum al een vaste rubriek nieuwe aanwinsten. Bijvoorbeeld: voor de aanwinsten van augustus: http://munthunter.nl/viewtopic.php?f=96 ... 7&start=45

Het is overzichtelijker om je nieuwe aanwinsten bij dit topic te plaatsen.
MuntMeneer Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door MuntMeneer »

Ow oeps excuses. Zag hier onder een bericht over aanwinsten staan uit 2016 en vond het al raar dat er geen recenter bericht over was. Weet ik de volgende keer waar ik moet zijn :D
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten »

MuntMeneer schreef:Ow oeps excuses. Zag hier onder een bericht over aanwinsten staan uit 2016 en vond het al raar dat er geen recenter bericht over was. Weet ik de volgende keer waar ik moet zijn :D
Geen enkel probleem. Misschien is het ook een beetje verwarrend :knipoog:
Bij de nieuwe aanwinsten staan bovenaan een aantal topics waarin we aan het eind van het jaar de mooiste aanwinsten van het betreffende jaar laten zien. Zal ik ook aan het einde van het jaar weer aanmaken, dan kunnen we samen nog even genieten van de mooiste aanwinsten van 2017 :angel: . Per verzamelgebied kun je dan drie aanwinsten plaatsen. Dus dan weet je het vast. We zijn dan ook erg benieuwd naar jouw top drie op het vlak van bankbiljetten :suprised: :klap:
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Patrickp_nl Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Patrickp_nl »

MuntMeneer schreef: 16 aug 2017, 19:37 Hallo allemaal!

Ik heb vandaag mijn gulden biljetten verzameling wat kunnen uitbreiden en dat wil ik graag met jullie delen. Het zullen voor de meesten vast wat "standaard" biljetten zijn alleen ik had ze nog niet. En ben er heel blij mee :D

Maar ik ben ook zeer benieuwd of er nog meer mensen zijn die zichzelf op nieuwe (gulden) biljetten hebben getrakteerd?! Ik zie het graag!

Hopelijk vinden jullie het leuk dat ik dit met jullie deel :D

mvg, Tjeerd
Mooi!
Leuk dat de gulden 1943 de serieletters FL heeft. Dat toch enige eeuwen als afkorting heeft gegolden voor FLorijn, de andere naam van gulden, en verwijzing naar de plaats waar het betaalmiddel is ontstaan...
Groet, Patrick Plomp. (Dit betreft een mening tenzij anders aangegeven)
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld". Deel 1 en 2 bestelbaar op http://www.patrickp.nl

Terug naar “Biljetten Nederland vóór de Euro”